13

مهر

1403


اجتماعی

16 اردیبهشت 1397 07:38 0 کامنت

صبح ساحل ، اجتماعی - صدف محمودی//  در هفته‌های اخیر اتفاقاتی باعث اعتراضات هنرمندان استان هرمزگان شد، همانطور که پیشتر در گزارشی با عنوان «غصه ها یا قصه های هرمز» به آن پرداختیم ، موضوع از این قرار بود که فردی به نام جمشید بایرامی در مصاحبه ای از ساخت فیلمی با عنوان قصه‌های هرمز با سرمایه گذاری استانداری هرمزگان خبر داد و خود را مشاور فرهنگی هنری استاندار هرمزگان معرفی کرد.

انتشار این دو خبر واکنش های بسیاری را در پی داشت:  واکنش ها در این دو زمینه بود: اول به سمت مشاور برای این فرد که از هیچ مرجع رسمی عنوان نشده بود و سپس به تخصیص بودجه‌ای کلان برای ساخت فیلمی با کارگردانان بین المللی در جزیره هرمز که به نظر بسیاری از افراد با وجود مشکلاتی که جزیره هرمز دارد ساخت فیلم برای آن یک ضرورت نیست.

هنرمندان با اعتراض به این دو موضوع بیانیه ای خطاب به استاندار هرمزگان صادر کردند. در همین راستا در روز ملی خلیج فارس که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه بود، جمعی از سینماگران به وضعیت موجود دست به اعتراض زدند.

به گزارش صبح ساحل پس از این اعتراضات جمشید بایرامی در مصاحبه دیگری عنوان کرد: سرمایه گذاری توسط استانداری هرمزگان به هیچ وجه صحت ندارد زیرا تمامی هزینه ساخت از سوی حامی مالی بخش خصوصی که به بنده اعتماد کرده پرداخت‌ خواهد شد و تنها به جهت هماهنگی‌های لازم از سوی استانداری هرمزگان موردحمایت معنوی قرارگرفته و در این پروژه مشارکت دارد و هیچ‌گونه هزینه‌ای از سوی این نهاد پرداخت نخواهد شد و تنها نقش حمایتی خواهد داشت.

این  عکاس در خصوص برخی واکنش‌ها نسبت به گفته‌اش مبنی بر انتصابش به سمت مشاور فرهنگی هنری استاندار هرمزگان، ضمن تأیید آن اظهار کرد: بنده افتخار می‌کنم که این سمت را از مردم جزیره هرمز دریافت کرده ام و در حقیقت بنده خادم مردم هرمزگان هستم.

برای پیگیری بیشتر ماجرا با معاونت سیاسی و امنیتی استانداری

هرمزگان گفت و گویی داشتیم که در ادامه می خوانید:

 هنرمندان استان ابتدا باید صحت ماجرا را جویا می شدند و بعد بیانیه صادر می کردند

معاونت سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار صبح ساحل بیان کرد: پیش از پرداختن به این موضوع لازم می دانم مثالی از این دست اتفاقات بیاورم: در همین چند روز گذشته در فضای مجازی هنرمند معروف پرویز پرستویی کلیپی حاوی صحنه هایی دلخراش از شکار چند قوچ توسط شکارچیان گذاشته بود از هنرمندی همچون پرویز پرستویی انتظار می رود پیش از هر نوع قضاوتی اول اطلاعات خود را کامل کند.  همانطور که مشخص شد آن چه که پرویز پرستویی در صفحه اش گذاشته و همه را محکوم کرده است مربوط به سال 1391 می باشد. انتظار  ما از هنرمندان هم همین است. در خصوص  قضیه  سرمایه گذاری استانداری هم باید هنرمندان استان ابتدا صحت ماجرا را جویا می شدند و بعد بیانیه صادر می کردند برای آن چه که وجود ندارد چرا باید بیانیه صادر کرد؟ با وجود چنین اتفاقاتی چگونه مردم به فضای مجازی اعتماد کنند؟ چگونه مردم به هنرمندان اعتماد کنند؟  

 استانداری هرمزگان حتی یک ریال برای ساخت فیلم سرمایه گذاری نکرده است

بهروز اکرمی ادامه داد: استانداری هرمزگان به هیچ عنوان حتی یک ریال برای ساخت فیلم سرمایه گذاری نکرده است. هیچ اعتباری برای این کار تخصیص داده نشده است. اما یکی از برنامه های استاندار این است که از تمام توان ملی و بین الملی در  هر عرصه ای از جمله اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای استان هرمزگان استفاده کند. استانداری هرمزگان از تمام هنرمندان و افرادی که می خواهند در این راستا قدمی بردارند استقبال می کند. چه هنرمندان بومی چه غیر بومی و بین المللی. 

وی در خصوص فعالیت های جمشید بایرامی عنوان کرد: پروژه هایی در زمینه زیباسازی هرمز با کمک این شخص در حال انجام است. بهبود وضعیت جزیره هرمز نیازمند کمک همگانی ست،  توسعه یک فرآیند  همه جانبه است مردم و مسوولین همگی باید  کمک کنند تا جزیره ای مانند هرمز توسعه پیدا کند چه در بخش بهداشت و درمان چه در بخش توریسم و چه در بخش شهر سازی. این مساله باید با صبر و حوصله همراه باشد بدون کمک خود مردم هرمز امکان پذیر نیست.

اکرمی با بیان اینکه اگر چه که به لحاظ دولتی ساخت فیلم برای هرمز یک الویت نیست اظهار کرد: اتفاقا یکی از نیازهای هرمز فیلم هم هست اما اگر قرار است سرمایه ای خرج شود باید برای بحران زیست محیطی، اقتصاد و اشتغال باشد با این وجود اگر کسی خواست از هرمز فیلم بسازد از آن هم استقبال می کنیم. 

هرکسی می تواند اسپانسر  بگیرد، هنرمندان استان هم می توانند اسپانسر بگیرند و ما از آن ها حمایت خواهیم کرد. پروژه هایی در جزیره هرمز حال اجراست که فکر می کنم در پایان سال 97 هرمزی متفات خواهیم د اشت

 آماده برگزاری نشست با هنرمندان استان هستیم

وی در پایان گفت: بنده و استاندار آماده دیدار و نشست های دوره ای با هنرمندان هستیم.  ما از تمامی هنرمندان حمایت می کنیم چه کسی بهتر از آن ها؟


دیدگاه ها (0)
img