مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان تاکید کرد

چاه‌های غیرمجاز در اسرع وقت پلمپ می‌شوند



صبح ساحل ، حوادث - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان اظهار داشت: با توجه به بحرانی شدن وضعیت منابع آبی استان چاه‌های غیرمجاز جهت حفاظت از منابع آب در کوتاه‌ترین زمان ممکن پلمپ می‌شوند.

به گزارش  روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان، هوشنگ ملایی گفت: در همین راستا 43 حلقه چاه فاقد پروانه بهره‌برداری با حجم برداشت حدود یک میلیون و پانصد هزار مترمکعب در شهرستان‌های میناب و پارسیان پلمپ و از بهره‌برداری آن‌ها جلوگیری بعمل آمد.

وی بحث حفاظت از منابع آب را به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی مسؤولان قضایی و اجرایی استانی ذکر و تصریح کرد: همکاری و هماهنگی موجود بستر مناسبی در اجرای قانون و برخورد با متخلفین در حوزه آب را فراهم آورده است.مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با تاکید بر پلمپ و انسداد چاه‌های غیرمجاز اظهار داشت: بدلیل کاهش 80 درصدی بارش‌ها در سال آبی 97-96 و همچنین وضعیت بحرانی منابع آب سطحی و زیرزمینی استان پلمپ چاه‌های غیرمجاز با همکاری مراجع قضایی و انتظامی استان در دستورکار شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان قرار گرفت و در سال 97 از برداشت چاه‌های فاقد پروانه به طور جدی جلوگیری خواهد شد.

ملایی گفت: استان هرمزگان دارای 16 هزار و452 حلقه چاه پروانه دار و 7هزار و 329 حلقه چاه فاقد پروانه در قالب فرم یک و فرم 5  می‌باشد که کمیسیون رسیدگی به وضعیت چاه‌های غیرمجاز و تعیین تکلیف چاه‌ها با تسریع در روند امور به زودی تکلیف پرونده‌های چاه‌های فاقد پروانه بهره‌برداری را مشخص می‌کند.

وی در پایان افزود: تغییر الگوی کشت و تغییر شیوه‌های آبیاری باید در اولویت کار کشاورزان قرار گیرد و برای جلوگیری از کاهش سطح آب‌های زیرزمینی نیازمند تعامل و همکاری کشاورزان هستیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها