12

مهر

1403


اجتماعی

24 اردیبهشت 1397 10:47 0 کامنت

صبح ساحل ، اجتماعی - به مناسبت هفته هلال‌احمر، اعضای کانون هلال‌احمر دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان تجلیل شدند.

عبدالعظیم نجاتی‌زاده معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این مراسم گفت: هلال‌احمر کمک‌های بشردوستانه و داوطلبانه را ارائه می‌نماید تا بتواند آلام و دردهای بشری را کم کند.

وی افزود: در این هفته که بنام هلال‌احمر نام‌گذاری شده فرصت مناسبی است تا این کانون بتواند از بین دانشجویان مستعد و نخبه اعضاء جدیدی را جذب نماید که بتوانند به مردم کمک نمایند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: کشور ما یکی از حادثه‌ خیزترین کشورهاست به همین دلیل فرصت خوبی است که با عضو شدن در این کانون، آموزش‌های لازم را دیده و بتوانید در مواقع لزوم از آنها استفاده نمایید.

وی اظهار داشت: در زمان جنگ تحمیلی خانواده هلال‌احمر با حضور در جبهه‌ها در کنار دیگر رزمندگان از کشور دفاع کردند و هزاران شهید، آزاده و جانباز به این انقلاب تقدیم نمودند.

در ادامه سحر رفیعی معاون امورجوانان جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان گفت: کانون هلال‌احمر دانشگاه علوم پزشکی در استان فعال‌ترین کانون دانشجویی است .

وی تصریح کرد: تفاوتی که بین کانون هلال‌احمر و دیگر کانون‌ها در دانشگاه وجود دارد این است که اعضای کانون هلال‌احمر جهانی هستند و در هر کجای دنیا باشند با لباس فرمی که دارند شناخته می‌شوند.

وی به اصول هفت‌گانه هلال‌احمر اشاره و خاطرنشان‌کرد: هلال‌احمر دارای هفت اصل بی‌غرضی، بی‌طرفی، استقلال، خدمت داوطلبانه، بشردوستی، یگانگی و جهان‌شمولی می‌باشد که باعث شده خدمات خود را در سراسر جهان ارائه نماید.

دبیر کانون هلال‌احمر دانشگاه علوم پزشکی نیز در ادامه این مراسم گفت: بسیاری از افراد جامعه زمانی که نام هلال‌احمر را می‌شنوند کسانی را به ذهن می‌آورند که با لباس‌های سفید و قرمز در حال ارائه خدمت در حوادث هستند.

محمدامین کربلایی‌پور ادامه داد: هلال‌احمر دارای بخش‌های مختلفی است که حوزه جوانان آن به بحران‌هایی مانند اعتیاد، ایدز و ... ورود پیدا کرده است.کربلایی‌پور یادآورشد: در استان هرمزگان نیز بحران‌های مختلفی وجود دارد که یکی از این بحران‌ها، بحث بیماری‌های خاص می‌باشد و خون مورد نیاز این افراد دارای بیماری خاص از استان‌های دیگر تامین می‌شود.

دیدگاه ها (0)
img