دام کلاهبرداران اینترنتی برای زکات فطره:

برای پرداخت فطریه فریب کلاهبرداران را نخورید



صبح ساحل ، حوادث -  اعظم رام کم کم به ‌ روز‌های پایانی ماه پر برکت  و مبارک رمضان نزدیک می شویم  ماهی است عظیم  که هر فردی  در این ماه صدقه دهد خداوند او را می‌آمرزد و هرفرد در حد توانش نیکی نماید خداوند او را می‌بخشد. 

روزه داران در  روزهای پایانی  این ماه مبارک و فرا رسیدن عید سعید فطر،  فطریه خود را کنار می گذارند  تا قبل از  نماز عید فطر ،به عنوان زکات فطریه برای فقرا بپردازند. 

در این بین نیز افرادی هستند که فقط به فکر  سودجویی و کلاهبرداری هستند به همین علت بیکار نمی نشینند و با راه اندازی   کانال ها و گروه‌هایی بدون داشتن مجوز در فضای مجازی تحت عناوین جمع آوری فطریه، کفاره روزه، زکات و کمک به نیازمندان و...   از شهروندان می خواهند تا کمک های خود را برای رساندن مستقیم به افراد نیازمند، در اختیار آنان بگذارند.

گزارشهای پلیس از  دستگیری این کلاهبرداران  در سالهای متمادی تاییدی بر این مطلب است که در  اینجا می طلبد شهروندان هوشیار باشند و مراقب کلاهبرداری اینترنتی به بهانه جمع آوری فطریه باشند و بدانند که   بسیاری از این تبلیغات دروغین و کذب بوده و نباید به آن‌ها اعتماد نمایند. 

در هر سال  پلیس از مردم می خواهد که فطریه و کفاره را به موسسات شناسنامه دار بدهید...

 مراقب فراخوان سایت های جعلی و کلاهبرداران 

اینترنتی باشید

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی هرمزگان در این خصوص به شهروندان هشدار داد: با توجه به در پیش بودن عید سعید فطر، هنگام پرداخت فطریه و کَفاره روزه خود مراقب فراخوان سایت های جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند.

سرهنگ علی اصغر افتخاری افزود: شهروندانی که مایل هستند زکات فطریه خود را به صورت اینترنتی پرداخت کنند، تنها از طریق مرکزهای دارای مجوز قانونی و یا از طریق موسسه های شناخته شده که توسط رسانه های جمعی اعلام می شود، اقدام کنند.

وی  اظهار کرد: افراد سودجو با راه ‌اندازی سایت‌ های اینترنتی جعلی و با سوء استفاده از عنوان های دروغ وابسته به موسسه های خیریه، کمیته امداد و سازمان ‌های مورد اعتماد و ارائه شماره حساب جعلی از شهروندان کلاهبرداری می‌‌ کنند.

سرهنگ افتخاری یاد آور شد: هم چنین کلاهبرداران با راه اندازی سایت هایی به مانند سایت‌ موسسه های خیریه، شهروندان را به صفحه های جعلی درگاه‌ های بانکی هدایت می ‌کنند و با سرقت اطلاعات کارت آن ها، از حسابشان برداشت می‌ کنند. 

وی ادامه داد: هموطنان از واریز فطریه یا کفاره روزه خود به حساب‌ های نامعتبر و شخصی افراد خودداری کنند و برای جلوگیری از گرفتار شدن در دام افراد کلاهبردار، بهتر است هنگام واریز پول در درگاه بانکی، به موارد ایمنی از جمله آدرس دقیق سایت و پروتکل https توجه کنند.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی هرمزگان تاکید کرد: یکی از مهم‌ ترین مراجع برای آموزش فضای مجازی، سایت پلیس فتا است.

سرهنگ افتخاری افزود: شهروندان در صورت مواجه با موارد مشکوک در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir بخش فوریت‌ های سایبری و گزارش مردمی و یا شماره تلفن 07621821961 اطلاع دهند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها