13

مهر

1403


اجتماعی

28 خرداد 1397 08:13 0 کامنت

صبح ساحل ، اجتماعی - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان گفت: ۲۷ پایگاه برای سنجش سلامت دانش آموزان و نوآموزان پیش دبستانی هرمزگانی در نظر گرفته شده است. 

 شهباز بارانی با اعلام این خبر گفت: ۲۷ پایگاه برای سنجش سلامت دانش آموزان و نوآموزان پیش دبستانی هرمزگانی در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: از نیمه نخست تیرماه سنجش دانش آموزان و نوآموزان پیش دبستانی در هرمزگان آغاز می‌شود. رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان ادامه داد: پیش بینی می‌شود ۴۰ هزار دانش آموز و نوآموز پیش دبستانی در طرح سنجش سلامت معاینه شوند.

بارانی تصریح کرد: برای سنجش این نوآموزان و دانش آموزان ۱۹۱ کارشناس آموزش دیده در ۲۵ پایگاه عادی و ۲ پایگاه تخصصی درنظر گرفته شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان با اشاره به اینکه سنجش دانش آموزان تا پایان شهریور ادامه دارد، اضافه کرد: برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به پیش دبستان برای ارزیابی‌های بینایی، شنوایی، جسمانی و آمادگی تحصیلی و همچنین معاینات بهداشتی و پزشکی انجام می‌شود.

بارانی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۴۸ هزار دانش آموز در ۲۷ پایگاه سنجش سلامت معاینه شدند، عنوان کرد: بستر سازی برای تدارک امکانات آموزشی و رفاهی برای دانش آموزان و نوآوران دارای شرایط خاص را از اهداف این طرح است. 

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان اضافه کرد:چنانچه نوآموزی مشکلی نداشته باشد، روند ثبت نام ادامه می‌یابد و اگر سنجش سلامت نوآموز دارای ابهام باشد، برای ارزیابی مجدد به بخش تخصصی ارجاع داده می‌شود. بارانی در پایان گفت: امسال به دلیل لینک سامانه‌های سناد و سنجش همه نوآموزان که در مدارس برای پایه اول ابتدایی ثبت نام می‌کنند سنجش می‌شوند./ایسنا

دیدگاه ها (0)
img