08

آبان

1403


اجتماعی

03 تیر 1397 08:01 0 کامنت

صبح ساحل ، اجتماعی -  بازارچه های ملوانی میشی و بندرسیریک در مراسمی با حضور استاندار هرمزگان افتتاح و عملیات احداث بازارچه ملوانی بندرکوهستک در شهرستان سیریک آغاز شد.

 استاندار هرمزگان جمعه شب در مراسم افتتاح این بازارچه های ملوانی اظهار داشت : یکی از راه های صدور فرهنگ ، صادرات محصولات و تولیدات خود به کشورهای دیگر است.فریدون همتی بیان داشت: ملوانان استان از این سمت کالاهای ایرانی و محصولات و تولیدات محلی هرمزگان را صادر و به ازای آن کالاهای مورد نیاز را وارد کنند.

وی ادامه داد: با این کار لنج داران، ملوانان و تجار در حمایت از کالای ایرانی نقش آفرین خواهند بود.استاندار هرمزگان تصریح کرد: از این فعالان می خواهیم صادرات محصولات استان هرمزگان را در اولویت داشته باشند و همچنین زمینه صادرات دیگر کالاهای ایرانی را به آن سوی مرزها فراهم کنند.

همتی اظهار کرد: اجرای طرح تجارت کالای ملوانی به طور واضح نقش خود را در کاهش نرخ بیکاری هرمزگان در نیمه دوم سال گذشته نشان داد.

برابر آیین نامه ابلاغی مرداد 96 هیات دولت، هر یک از ملوانان لنج‌ های زیر 500 تن ظرفیت هرمزگان، 6 بار در سال و هر بار تا سقف 100 میلیون ریال معاف از عوارض گمرکی هستند .در واقع واردات کالای ملوانی فرصتی برای کاهش قاچاق و بهبود وضعیت ملوانان و لنج‌ داران است.

همچنین باید از این فرصت برای تحول و رونق بازار داخلی هرمزگان و ارتقای معیشت مردم مرزنشین استان با جذب مردم و گردشگران دیگر استان‌ها برای سفر به استان استفاده کرد.شهرستان سیریک در 170 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است./ایرنا

دیدگاه ها (0)
img