13

مهر

1403


اجتماعی

07 تیر 1397 07:52 0 کامنت

صبح ساحل ، اجتماعی - معاون فرماندار رودان با بیان اینکه رودان رتبه چهارم آمار طلاق در هرمزگان است، گفت: تعداد یک هزار و ۱۶۴ فقره ازدواج در سال ۹۶ در شهرستان به ثبت رسیده و در این واقعه از نرخ ۱۰ در هزار برخورداریم.

کورش نیک طبع، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری رودان اظهار کرد: نرخ طلاق شهرستان در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵، ۱۶ درصد کاهش داشته است و رتبه چهارم آمار طلاق در هرمزگان از آن رودان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری رودان کاهش آمار طلاق را ناشی از اقدامات صورت گرفته برای کاهش آسیب های اجتماعی در شهرستان دانست و افزود: این آمار در سایه راهکارهای پیشگیرانه می تواند کمتر شود.

نیک طبع با اشاره به ثبت به موقع وقایع حیاتی در شهرستان، ادامه داد: میزان ثبت ولادت در دو ماهه اول سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ۴۵/۹۹ درصد به ۵۵/۹۹ درصد رسیده و علی رغم افزایش ۱۰درصدی برای ۱۰۰ درصدی شدن، باید تعامل و همکاری کامل مابین دستگاههای عضو کارگروه ثبت وقایع حیاتی شهرستان برقرار شود.

وی اضافه کرد: ثبت واقعه وفات در شهرستان رودان آمار ۱۰۰ درصدی داشته است و این نشان از عملکرد مناسب و دقت در ثبت به موقع این واقعه دارد.

این مسئول همچنین گفت: نرخ وفات در رودان۳/۹ دهم در هزار است و با مقایسه با نرخ ۶ در هزار کشوری، متوجه رعایت موازین بهداشتی و توجه به امر سلامت بوسیله مردم در شهرستان می شویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری رودان بیان کرد: تعداد یک هزار و ۱۶۴ فقره ازدواج در سال ۹۶ در شهرستان به ثبت رسیده است و در این واقعه از نرخ ۱۰ در هزار برخورداریم.

وی خاطر نشان کرد: پس از سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ تاکنون، ۳ هزار ۲۲۹ نفر به جمعیت شهرستان اضافه شده که یک هزار و ۳۲۰ نفر در مناطق شهری و یک هزار و ۹۰۰  نفر نیز در مناطق روستایی افزایش جمعیت داشته ایم و با احتساب این آمار جمعیت شهرستان رودان به طور غیر رسمی به ۱۲۷ هزار و ۷۵۱ نفر می رسد.

دیدگاه ها (0)
img