گلباران محل شهادت ۲۹۰مسافر هواپیمای ایرباس در آب‌های خلیج فارس



صبح ساحل ، اجتماعی - دیروز و در سی‌امین سالروز حمله موشکی ناو آمریکایی به هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی ایران بر فراز آب‌های خلیج فارس، محل شهادت 290 مسافر این پرواز با حضور استاندار هرمزگان و خانواده های معظم شهدا در آب‌ های خلیج فارس گلباران شد.

به گزارش خبرنگار صبح ساحل  فریدون همتی استاندار هرمزگان در مراسم بزرگداشت سی‌امین سالروز شهادت 290 مسافر هواپیمای ایرباس پرواز شماره 655 هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در حمله موشکی ناو آمریکای جنایتکار، با بیان اینکه هرجا جنایتی رخ می دهد دست آمریکایی ها را در آن می بینیم، عنوان کرد: آمریکا سوابق طولانی در جنایات متعدد دارد که از جمله در حمایت از رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی، سازماندهی و حمایت از منافقین و ریختن خون 17 هزار شهید ترور در کشورمان، بمباران شیمیایی سردشت و حمله موشکی به هواپیمای مسافری ردپای آمریکا وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه داریم واقعه 12 تیر را به درستی تبیین کنیم، افزود: آمریکا یک هواپیما که مسافران آن مردان و زنان و کودکان بی دفاع هستند را بر فراز آسمان مورد هدف قرار می دهد و این اقدام ضدبشری نشان می دهد، آمریکا ارزشی برای حقوق بشر قائل نیست.

همتی تصریح کرد: آمریکا موجب ناامنی در منطقه است و هیچ حقی برای حضور در آب های خلیج فارس ندارد چون آمریکا یک جنایتکار و مزاحم جهانی است و امنیت و آرامش را از کشورها سلب کرده و موجب خون ریزی در هر نقطه ای شده است.

وی با بیان اینکه با چنین سوابقی شرم آور است که آمریکا دم از حقوق بشر می زند، اظهار داشت: باید در سطح افکار عمومی جهان به موضوع حمله موشکی ناو آمریکایی به هواپیمایی مسافربری ایران بپردازیم و برای زنده نگه داشتن یاد شهدای این واقعه و گفتن اقدام شرم آور آمریکا برنامه های جدیدی داشته باشیم و از همه نویسندگان آزادی خواه جهان دعوت کنیم تا در خصوص این اتفاق قلم بزنند و برای زنده نگه داشتن یاد شهدای 12 تیر و بیان پیام آنها باید کار فرهنگی صورت گیرد.

همتی بیان داشت: در این خصوص همه دنیا حقانیت جمهوری اسلامی ایران و ناحقی آمریکا را دید و در خروج آمریکا از برجام برای همه بدعهدی این کشور روشن شد و آنها به توافقات بین المللی وفادار نبوده اند.

وی گفت: اقشار مختلف ملت ایران بیدا و آگاه است و در برابر آمریکا مقاومت می کنند و با این وحدت و همدلی و انسجام ملی، توطئه ها را خنثی و دشمن را ناکام خواهیم گذاشت.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه قدس هم در این مراسم گفت: با گذشت سی سال از این جنایت تاریخی به جهانیان ثابت شد که مقامات آمریکایی برای انقلاب و ارزش‌های اسلامی هیچ ارزشی قائل نیستند.

حجت الاسلام شیرازی افزود: تمام جنایات ضد بشری آمریکا باید جمع اوری شود و پرونده جنایی برای انان تشکیل شود.دریادار دوم پاسدار حبیب الله میرزایی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان نیز در این مراسم افزود: آمریکایی ها زمانی که در مقابل توان رزمندگان ایرانی در دفاع مقدس احساس ناتوانی کرده و شکست خوردند از روی ناو با دو موشک 290 مسافر بی گناه را کشتند.

وی عنوان کرد: اگرچه فرمانده این ناو نشان افتخار دریافت کرد اما همه جهانیان می دانند که این نشان خفت و ذلت آمریکا بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها