12

مهر

1403


حوادث

14 تیر 1397 10:10 0 کامنت

صبح ساحل ، حوادث - معاون پیشگیری از وقوع جرائم دادگستری هرمزگان بر اعزام حقوقدان و پزشک به محلات شهر بندرعباس جهت ارائه آموزش‌های لازم درخصوص اعتیاد و مصرف مواد مخدر تاکیدکرد.

به گزارش فارس، علیرضا احمدی‌منش در دیدار با حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، اظهار داشت: حضور مبلغان در مناطق مختلف شهری و روستایی استان هرمزگان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که قشر روحانیون نقش بسزایی در توسعه و ترویج فرهنگ دینی و تبیین آموزه‌های دینی در جامعه برعهده دارند.

وی در ادامه افزود: برقراری ارتباط روحانیون با مردم به‌ ویژه جوانان و نوجوانان حائز اهمیت است و روحانیون می‌بایست به جذب جوانان و نوجوانان به مساجد را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند که این مهم نقش موثری در مصونیت جوانان و نوجوانان در برابر آسیب‌های اجتماعی دارد.

معاون پیشگیری از وقوع جرائم دادگستری هرمزگان با تاکید بر استفاده از حضور مبلغان در محلات شهر بندرعباس تصریح‌کرد: در محلات آسیب‌پذیر می‌توان از ظرفیت وکلای دادگستری و کارکنان حقوقی استان بهره برد.

احمدی‌منش با اشاره به افزایش خشونت در استان هرمزگان به‌ویژه خشونت‌های خانوادگی گفت: همچنین باید حقوقدان و پزشکان را به محلات شهر بندرعباس جهت ارائه آموزش‌های لازم درخصوص اعتیاد و مصرف مواد مخدر اعزام کرد.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مداحان و مبلغان دینی و همچنین ثبت اطلاعات مردم در سامانه سجام قوه قضائیه خبرداد.

معاون پیشگیری از وقوع جرائم دادگستری هرمزگان با تاکید بر این که انجام کارهای مشترک سبب هم‌افزایی می‌شود، افزود: همچنین تعامل و همفکری و استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر به هم‌افزایی می‌انجامد.

در ادامه این دیدار، مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان نیز از راه‌اندازی 13 پایگاه فرهنگی اجتماعی در محلات آسیب‌پذیر شهر بندرعباس خبر داد و گفت: این پایگاه‌ها فعالیت‌های خوبی را در راستای کاهش و مهار آسیب‌های اجتماعی در محلات انجام می‌دهند.

وی، شناسایی خانواده‌های زندانیان جرائم غیرعمد و برنامه‌ریزی برای رهایی آنان از زندان و همچنین شناسایی فرزندان طلاق و برگزاری جلسات ویژه آنان را از اهم وظایف پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی در محلات آسیب‌پذیر شهر یندرعباس برشمرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، برگزاری دوره‌های آموزشی در مساجد و تبیین آثار و تبعات ناشی از مصرف مواد مخدر برای خانواده‌ها با حضور کارشناسان بهزیستی، برنامه‌ریزی منسجم و مدون در حوزه مقابله با مواد مخدر در محلات و اعزام کارشناسان بهزیستی به مدارس را از دیگر ماموریت‌ها و وظایف این پایگاه‌ها عنوان‌کرد.

حجت‌الاسلام انصاری‌راد با تاکید بر اینکه تمرکز اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان بر روی سه آسیب اعتیاد، طلاق و فساد اخلاقی است افزود: پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی در محلات آسیب‌پذیر شهر بندرعباس با هدف مهار و کاهش آسیب‌های اجتماعی راه‌اندازی شده است و این اداره‌کل در راستای دستیابی به اهداف مدنظر از تمام ظرفیت‌های در اختیار بهره خواهد برد.

دیدگاه ها (0)
img