12

مهر

1403


اجتماعی

16 تیر 1397 08:10 0 کامنت

صبح ساحل ، اجتماعی - فرماندار بندرعباس با تاکید بر اینکه کمبود منابع در حوزه تسهیلات و وام وجود ندارد گفت: در این خصوص، قانون دست دهیاران را بازگذاشته و اجازه فعالیت به آنان داده است.

احمد پویافر گفت: بیان مشکلات خیلی خوب است اما به تنهایی کافی نیست، می‌بایست دهیاران برای رفع مشکلات، راهکارهای مناسبی ارائه شود.

وی در ادامه افزود: علاوه بر بیان مسائل و مشکلات، ارائه پیشنهادات و راهکارها و همچنین فعالیت‌های انجام شده می‌تواند در برطرف ساختن این مشکلات موثر باشد.

فرماندار بندرعباس تصریح‌ کرد: برای برون رفت از مشکلات موجود ضروری است همه موارد را مدنظر قرار داد و پس از بررسی، راهکارهای مناسب را برای بهبود وضعیت کنونی ارائه داد.

پویافر ابراز داشت: در گذشته، شرایط تامین منابع مالی دهیاری‌ها بهتر بود، در ماده 13 قانون به هفت مورد منابع مالی و درآمدی دهیاری‌ها اشاره شده است، در این میان، اختصاص منابع از سوی سیستم دولتی یا عمومی به دلیل سهل‌الوصول تر بودن نسبت به دیگر منابع، سبب شده تا اغلب دهیاران به سراغ آن بروند، درحالی که شش منبع دیگر برای تامین مالی دهیاری‌ها موجود است.وی با تاکید بر اینکه کمبود منابع در حوزه تسهیلات و وام وجود ندارد تصریح‌ کرد: در این خصوص، قانون دست دهیاران را بازگذاشته و اجازه فعالیت به آنان داده است.

فرماندار بندرعباس با بیان اینکه اداره دهیاری و مدیریت امور روستایی دو بحث مجزاست، بیان‌کرد: دهیاران به عنوان مدیران امور روستایی، مدیریت شان در حوزه جغرافیایی که به آنان سپرده شده است انجام می‌شود نه در چارچوب یک دهیاری؛ به عبارتی مباحثی از قبیل اشتغال، مسائل اقتصادی، اجتماعی و حتی امنیتی به آنان مربوط می‌شود. 

پویافر گفت: آنچه به اقدامات و فعالیت‌های دهیاران و تلاش‎هایشان تحقق می‌بخشد؛ ایده‌ها و نیازمندی‎های روستاست که بهبود وضعیت مردم نسبت به گذشته را سبب می‌شود، امروزه نگاه‌ مردم به متولیان امور است و بر اساس امکانات و تجهیزات خود را ارائه می‎دهند و در مقاطعی نیز انتخاب خودشان را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: شورا پس از اینکه به نمایندگی از مردم انتخاب ‌شد، دهیارانی را انتخاب می‌کنند، دهیاران نیز باید نیازمندی روستا برای بهبود وضعیت اجتماعی و روستایی و همچنین بهبود بخشیدن به شرایط محیطی و کالبدی روستا را بکارگیرد، البته کار آسانی نیست ولی شدنی است.

دیدگاه ها (0)
img