12

مهر

1403


اقتصادی

27 تیر 1397 08:21 0 کامنت

صبح ساحل ، اقتصادی - عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی با اشاره به شرایط خوب سرمایه گذاری در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان، گفت: این صندوق طرح های سرمایه گذاری در این منطقه را مورد حمایت قرار می دهد. 

حمیدرضا تیموری در نشست با استاندار هرمزگان و سرمایه گذاران منطقه ویژه پارسیان اظهار داشت: شرایط جغرافیایی این منطقه در جنوب کشور و همجواری با عسلویه آن را در حوزه نفتی منحصر به فرد کرده است.

وی افزود: این منطقه از جمله منطقه های مهم ویژه کشور است و شرایط خوبی برای سرمایه گذاران حوزه نفت و گاز دارد. تیموری تصریح کرد: با توجه به اهمیت منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان طرح های سرمایه گذاری این منطقه در ردیف اولویت های حمایتی صندوق توسعه ملی قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد: آمادگی داریم تا از تمامی طرح های معرفی شده از سوی منطقه ویژه پارسیان در حوزه پتروشیمی، احداث آب شیرین کن و نیروگاه حمایت کنیم.عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: رونق این منطقه اقتصادی می تواند ضرب آهنگ توسعه اقتصادی و صنعتی کشور را سرعت بخشد.

مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان نیز گفت: برای کاهش وابستگی به بانک ها و سرمایه های خارجی و تسریع در روند توسعه منطقه نیازمند حمایت های داخلی از جمله صندوق توسعه ملی هستیم. حسن شاهرخی اظهار داشت: این منطقه با هدف استفاده از منابع برداشتی ایران از میدان گازی مشترک ایران و قطر در همجواری پارس جنوبی ایجاد شد.

وی بیان داشت: اگر خط اعتباری و یا راهکار کاربردی در حمایت از سرمایه گذاران حوزه نفت و گاز اندیشیده شود، سرعت توسعه در منطقه ویژه پارسیان و غرب هرمزگان افزایش خواهد یافت.شاهرخی تاکید کرد: اگر فرآیند سرمایه گذاری در حوزه پتروشیمی در این منطقه تسهیل شود شاهد تحقق خواسته های مقام معظم رهبری در جلوگیری از خام فروشی خواهیم بود.وی با بیان اینکه این منطقه ویژه از چهار ضلع مطالعه ، مجوزها، زیرساخت ها و سرمایه گذاران تشکیل شده است، گفت: فرآیند مطالعه و مجوزها به خوبی پیش رفته است.

وی خاطر نشان کرد: زیرساخت ها نیز در منطقه ویژه پیشرفت خوبی دارد و امیدواریم با رفع موانع در مسیر سرمایه گذاری ها شاهد رونق اقتصادی در این منطقه باشیم. منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در محدوده ای افزون بر 10هزار هکتار در شهرستان پارسیان هرمزگان واقع شده و تحت نظارت و مدیریت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ‹ایمیدرو› اداره می شود.

دیدگاه ها (0)
img