13

مهر

1403


اقتصادی

31 تیر 1397 07:26 0 کامنت

صبح ساحل ، اقتصادی - سامانه آنلاین پایش گازهای خروجی دودكش های شركت پالایش نفت بندرعباس با موفقیت به بهره برداری رسید. 

سامانه آنلاین پایش گازهای خروجی بر روی پنج دودكش پالایشگاه بندرعباس نصب و راه اندازی شده است و با توجه به دسترسی اداره کل محیط زیست استان هرمزگان گازهای خروجی دودکش های متصل به این سامانه بصورت مستمر پایش می شوند.

رئیس بهداشت، ایمنی و محیط زیست شركت پالایش نفت بندرعباس گفت: این طرح با هدف پایش مستمر، كنترل و كاهش آلاینده های زیست محیطی و حفظ آن در محدوده مجاز طراحی و اجرا شده است.

مهندس خاورسنگری با اشاره به اینكه پالایشگاه بندرعباس در نصب این سامانه در بین پالایشگاههای کشور، جزء پالایشگاه های پیشرو كشور است افزود: این پروژه مشتمل بر خرید و نصب 5 دستگاه آنالایزر و قطعات جانبی مورد نیاز و تهیه امكانات لازم برای كالیبره كردن آنالایزر و همچنین لوله كشی لوله های كپسولهای گاز مرجع و هوا برای كالیبراسیون و تنظیم سنسور آنالایزر، هوای تزریقی، بخار و متعلقات مربوطه و ارسال آنلاین اطلاعات به اداره کل محیط زیست هرمزگان است.

وی گفت: هم اکنون کلیه آنالایزرها تامین، نصب و با موفقیت راه اندازی شده اند و در حال بهره برداری است.

رئیس بهداشت، ایمنی و محیط زیست شركت پالایش نفت بندرعباس تصریح کرد: تجهیزات پایش آلاینده های زیست محیطی كه در پالایشگاه بندرعباس نصب شده است، در مقایسه با  دستگاه های اندازه گیری آلودگی مشابه از دقت و حساسیت بالاتری برخوردار است و پارامترهایی مانند گازها، ذرات خروجی و دما را به طور آنلاین پایش می كند.

مهندس خاورسنگری با بیان اینكه هم اكنون با مراقبت و اجرای طرح های زیست محیطی میزان انتشار آلاینده ها در پالایشگاه نفت بندرعباس كمتر از حد استاندارد است افزود: با اقدامات صورت گرفته میزان انتشار گازهایSOX وNOX و همچنین میزان انتشار گاز CO بسیار كمتر از  استانداردهای تعیین شده از سوی سازمان محیط زیست است.

وی اظهار داشت: نصب و راه اندازی ایستگاه سیار و ثابت سنجش آلایندها با قابلیت اندازه گیری 14 پارامتر از آلاینده های زیست محیطی و 6 پارامتر هواشناسی، كاهش ضایعات ، طرح تصفیه و بازیافت لجن های حوضچه تبخیر ، سامانه پایش آلودگی آب و خاك و توسعه فضای سبز از دیگر طرح های اجرا شده در پالایشگاه بندرعباس به منظور حفظ و صیانت از محیط زیست است.

دریافت گواهی عدم آلایندگی از سازمان محیط زیست ، كسب گواهی نامه تعهد سبز (سطح 1) در نهمین دوره جایزه مدیریت سبز ایران ، گواهینامه استاندارد زیست محیطی (ISO 14001) و دریافت جایزه جهانی سبز از انجمن مدیریت فرانسه در سومین دوره جایزه جهانی سبز در سال 2014 و همچنین اخذ گواهینامهHSE ROLE MODELING  از انجمن مدیریت سبز اروپا در سال 2015 از افتخارات شركت پالایش نفت بندرعباس در حفاظت و صیانت از محیط زیست است.

دیدگاه ها (0)
img