آغاز برداشت خرمای پیش رس در حاجی آباد



صبح ساحل ، اقتصادی - مدیر جهاد کشاورزی حاجی آباد از برداشت خرمای نگار، خنیزی و شکری به عنوان ارقام پیش رس در این شهرستان خبرداد.

مهدی عباسپور در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سطح زیرکشت ارقام پیش رس حدود 300هکتار است که از هر هکتار 4 تن برداشت می شود. 

وی بیان داشت: در چند سال اخیر به دلیل قیمت مناسب خرمای پیارُم و ارزشمند شدن مصرف بهینه آب بیش تر خرما داران تمایل به حذف ارقام پیش رس داشته و علاقه مند به کاشت پیارُم هستند. 

به گفته مدیر جهاد کشاورزی حاجی آباد، در حال حاضر برای این که خرما و رطب زودتر وارد سبد غذایی خانوارها شود در هر باغی فقط چند درخت از ارقام پیش رس وجود دارد.

عباسپور، سطح زیر کشت خرما در شهرستان حاجی آباد را 5 هزار و 554 هکتار عنوان کرد که از این میزان 2هزار و 300 هکتار پیارم و 3 هزار و 154 هکتار سایر ارقام است. 

وی، میزان تولید خرمای شهرستان حاجی آباد را در مجموع 26 هزار تن اعلام کرد و افزود: برداشت ارقام زودرس از اواخر تیرماه تا اواسط آبان ادامه می یابد. 

این مسوول اظهار کرد: عمده محصول حاجی آباد خرمای پیارُم است که در کنار آن نمونه ‌های 'خاصویی' و 'شاهانی' نیز برداشت می ‌شود که میزان آن‌ ها نسبت به پیارُم کمتر است.

مهدی عباسپورگفت: شهرستان حاجی آباد رتبه اول تولید خرمای پیارم در استان هرمزگان دارد که فصل برداشت آن از اواسط مهرماه آغاز و تا پایان آبان ماه ادامه می یابد. 

مهدی عباسپور مدیر جهاد کشاورزی حاج‌آباد در پایان  افزود: خرمای شهرستان حاجی آباد علاوه بر ارسال به استان های تهران، اصفهان، یزد و استان های همجوار به کشورهای حاشیه خلیج فارس، اسپانیا، روسیه، کانادا و نیوزلند صادر می شود. 

در سال گذشته (96) 8 هزار تن محصول خرمای پیارم از نخل ‌های شهرستان حاجی ‌آباد برداشت ‌شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن 5 درصد افزایش داشته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها