12

مهر

1403


اجتماعی

04 دی 1391 08:39 0 کامنت

 صبح ساحل، اجتماعی _ نخستین کارگاه ‌آموزشی آشنایی با فرایند تولید، انتقال و توزیع برق به همت خانه مطبوعات هرمزگان و شرکت مدیریت تولید برق خلیج فارس ویژه اهالی رسانه روز گذشته برگزار شد.  

علیرضا زارعی مدیر روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق خلیج فارس با اشاره به لزوم فراگیری خبرنگاران با مفاهیم تخصصی حوزه های فعالیتشان گفت: اشراف خبرنگاران به وظایف ، تکالیف ونحوه کار هر دستگاه می تواند در اطلاع رسانی شفاف و انتقال صحیح آن به مخاطبان کمک نماید. وی افزود: اقتضائات عصر امروز ایجاب می کند خبرنگاران امروز نه تنها به حوزه های تخصصی خود اشراف داشته باشند بلکه باید بتوانند به عنوان یک کارشناس اظهار نظر نمایند.

زارعی تصریح کرد: ارایه عملکرد و آشنایی با چالش های هر مجموعه نیازمند ‌آشنایی و اطلاع دقیق با حوزه مجموعه است وخبرنگاران باید بتوانندعلاوه بر دارا بودن علم تخصصی به شیوه ای روان و قابل هضم آن را به مخاطبان منتقل کنند.

در ادامه این کارگاه آموزشی، حجت الاسلام و المسلمین میرزایی رییس دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه هرمزگان نیز بر اهمیت تعامل رسانه ها و روابط عمومی ها تاکید کرد و افزود: روابط عمومی ها مغز و موتور محرکه هرمجموعه  هستند و دستگاهی فعال است که روابط عمومی فعال و پویایی داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین میرزایی بابیان اینکه نگاه مدیران باید به روابط عمومی دقیق باشد اظهار داشت: نیروهای مشاغل در روابط عمومی هم باید قوی، خوش فکر و باسواد باشند. وی عدم شایسته سالاری در برخی از کرسی های مسوولیت ها را از معضلات استان در بحث جذب نیروها برشمرد و افزود:جایگاه روابط  باید با استفاده از نیروهای متخصص، کاردان و مرتبط با رشته تحصیلی ارتقاء یابد.

حجت الاسلام و المسلمین میرزایی تصریح کرد: برخی روابط عمومی ها حتی ونام تعداد نشریات  و پایگاه‌های اطلاع رسانی  استان خود را نمی دانند و این نقش و مسوولیت مطبوعات است که با اقدامات فرهنگی برموضوع شایسته سالاری کار کنند. وی ادامه داد: رسانه ها مکمل روابط عمومی ها هستند و این تعامل دوسویه می تواند اثر بخش باشد.

حجت الاسلام و المسلمین میرزایی تاکید کرد: مدیران روابط عمومی باید براساس فن وعلم درگذرگاه سازمان منصوب شوند. این استاد حوزه و دانشگاه در پایان ابراز امیدواری کرد: برگزاری چنین کارگاه های آموزشی در سایر ارگان ها نیز ادامه پیدا ومعنای واقعی روابط عمومی را بیان کند. گفتنی است: دراین کارگاه آموزشی بیش از 25 نفر از اهالی رسانه استان حضور داشتند، هم چنین سرپرست روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری هرمزگان نیز دراین نشست حضور داشت و با خبرنگاران به گفت وگو پرداخت.

دیدگاه ها (0)
img