معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هرمزگان:

کاهش تصادفات در هرمزگان نیازمند فرهنگ سازی مستمر است



صبح ساحل ، حوادث -  معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هرمزگان گفت: کنترل ترافیک و کاهش تصادفات در استان هرمزگان علاوه بر توسعه سخت افزاری و نظارت، نیازمند فرهنگ سازی مدام و مستمر است.

به گزارش مهر، رضا مدرس در نشست شورای هماهنگی ترافیک استان هرمزگان، عنوان کرد: فرهنگ سازی باید در تمامی فصول سال به منظور کنترل ترافیک و کاهش تصادفات در استان انجام گیرد تا بتواند به نتیجه برسد زیرا فرهنگ سازی مقطعی تاثیر گذاری بلند مدت نخواهد داشت.

وی به فرهنگ سازی در مورد صرفه جویی در مصرف آب اشاره و بیان کرد: در بحث صرفه جویی مصرف آب با توجه به شرایط کم آبی استان فرهنگ سازی خوب و موفقی انجام شد که موجب کاهش 23 درصدی مصرف آب خانگی شد.

مدرس خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده زمانی که برنامه های فرهنگ سازی در جامعه به صورت مستمر اتفاق افتد مردم به آن پاسخ مثبت می دهند و اثرگذاری آن بر جامعه مضاعف خواهد شد.

وی با بیان اینکه در کنار فرهنگ سازی باید اقدامات سخت افزاری نیز توسط دستگاه های اجرایی انجام گیرد، اظهار کرد: افزایش حساسیت در موضوع موجب پیگیری سریع تر و مستمر آن می شود به همین دلیل باید بحث کنترل ترافیک و کاهش تصادفات در استان با حساسیت خاص دنبال شود.مدرس تصریح کرد: زمانی که در خصوص یک موضوع تصمیم گیری انجام شد و به تصویب این شورا رسید آن موضوع دیگر به مصوبه نیاز ندارد و باید به صورت مستمر و مداوم اجرایی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان به نظارت بر روی کنترل ترافیک درون شهری و برون شهری اشاره کرد و گفت:  باید نظارت خوب و مناسبی بر روی کنترل ترافیک درون و برون شهری به منظور کاهش تصادفات صورت گیرد.

وی بر پایش تصویری ترافیک شهری و جاده ای استان تاکید کرد و افزود: موضوع پایش تصویری استان باید تا پایان سال جاری به نتیجه برسد و برای رسیدن به این مهم می توان از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.

مدرس خاطرنشان کرد: با راه اندازی پایش تصویری در استان می توان امیدوار به کاهش تصادفات درون شهری و برون شهری با افزایش نظارت در جاده ها و خیابان های شهرها بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها