مدیر کارخانه سیمان استان؛

صادرات سیمان هرمزگان تحت تاثیر تحریم‌ها قرار ندارد



صبح ساحل ، اجتماعی - حسین تشکر//مدیر کارخانه سیمان هرمزگان از تولید بیش از ظرفیت اسمی کارخانه در سال گذشته خبر داد.

مهندس سید محمد طباطبایی در نشست خبری که به منظور تجلیل از خبرنگاران برگزار شد، با بیان اینکه ظرفیت اسمی روزانه تولید سیمان در این کارخانه شش هزار تن است، افزود: سال گذشته 110 درصد ظرفیت اسمی در این کارخانه سیمان تولید شد.

وی با اشاره به رفع نیازهای داخلی و خارجی سیمان از سوی کارخانه سیمان هرمزگان(خمیر) افزود: ما ضمن مرتفع کردن بازار داخل، در بخش صادرات نیز موفق عمل کردیم بطوری که یک سوم تولید به خارج از کشور صادر کردیم.

مدیر کارخانه سیمان هرمزگان ادامه داد، کارخانه سیمان خمیر یکی از موفق ترین شرکت ها چه در تولید و چه در تامین نیازهای داخلی و خارجی است.

وی همچنین با اشاره به تحریم ها گفت: صادرات سیمان هرمزگان تحت تاثیر تحریم ها قرار نگرفته و این روند ادامه دارد.

طباطبایی در ادامه از راه اندازی آب شیرین کن کارخانه سیمان هرمزگان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با راه اندازی این آب شیرین کن، آب مورد نیاز کارخانه از این طریق تامین خواهد شد.

به گفته وی، مصرف روزانه کارخانه سیمان هرمزگان دو هزار متر مکعب در روز است در حالی که در طراحی و احداث این آب شیرین کن در فاز اول شش هزار متر مکعب است.

مدیر کارخانه سیمان هرمزگان افزود: ظرفیت اضافه این آب شیرین کن در اختیار جامعه محلی قرار خواهد گرفت.

طباطبایی بیان داشت: با تفاهمی که با مجموعه شرکت آب صورت خواهد گرفت، آب اضافه به روستاها و شهر خمیر اختصاص می یابد.

وی همچنین با اشاره به تدابیر زیست محیطی این کارخانه گفت: در پی برداشت 10 هزار تن معدن اثرات زیست محیطی ناگزیر است اما تلاش ما این است که حداقل اثرات داشته باشد.

مدیر کارخانه سیمان هرمزگان با بیان اینکه برای هر تن برداشت معدن و فرآوری آن هزینه زیادی می شود، گفت: هر چه دور ریز ما کمتر شود هزینه ما نیز کمتر می شود چرا که به هر میزان که دور ریز ما بیشتر شود هزینه بیشتری بر ما تحمیل می شود.

وی با تکذیب اینکه گفته می شود فیلتر از مدار خارج می شود، گفت: این موضوع صحت ندارد اگر هم فرض بر این گرفته شود که فیلتر از مدار خارج می شود، هزینه بسیار بالاتری بر کارخانه تحمیل می شود و عاقلانه نیست که ما فیلتر را برداریم تا به تولید خودمان ضرر بزنیم.

به گفته مدیر کارخانه سیمان هرمزگان، چنانچه دور ریز صورت گیرد، در وهله اول ضرر اقتصادی به کارخانه می رسد و در وهله دوم محیط زیست را آلوده می کند.

هدف ما این است که از همه برداشت ها به درستی استفاده شود و در این زمینه سالانه چند صد میلیون تومان هزینه می شود تا نهایت راندمان کارخانه استفاده شود.

وی همچنین با قدردانی از تلاش های خبرنگاران در حوزه اطلاع رسانی گفت: کارخانه سیمان هرمزگان قدردان تلاش خبرنگاران است و امیدواریم تعامل دو سویه ای که بین کارخانه سیمان و خبرنگاران است بتوانیم، فعالیت های این کارخانه را به اطلاع مردم رساند.

احداث جاده سلامت به طول چهار کیلومتر

در ادامه این نشست سید حسن حسینی معاون اجرایی کارخانه سیمان هرمزگان به برخی از اقدامات انجام شده در حوزه مسئولیت های اجتماعی اشاره کرد و گفت: سیمان هرمزگان فعالیت در حوزه مسئولیت های اجتماعی را یکی از برنامه های اصلی خود قرار داده است.

وی افزود: با نگاه مثبتی که مدیرعامل کارخانه به این حوزه دارد کارهای خوبی اجرا یا در دست اجراست که می تواند منفعت های اجتماعی برای مردم خمیر، لشتغان و روستاهای شهرستان خمیر داشته باشد.

معاون اجرایی کارخانه سیمان هرمزگان به یکی از اقدامات انجام شده در این حوزه اشاره کرد و گفت: جاده سلامت یکی از اقداماتی است که کارخانه سیمان هرمزگان به آن ورود کرده است.به گفته وی، این جاده اختصاصی برای پیاده روی و دوچرخه سواری برای عموم مردم در نظر گرفته شده است.

حسینی افزود: این جاده مسافت بین شهر خمیر و کارخانه سیمان هرمزگان در حال احداث است که دو طرف آن درختکاری شده ظو مسیر آن بصورت سنگ فرش یا آسفالت در خواهد آمد.وی، طول این مسیر را چهار کیلومتر عنوان کرد و گفت: کاشت دو هزار اصله درخت نیز در این مسیر آغاز شده که مسیر مناسب و زیبایی را بوجود خواهد آورد.

اولویت استخدام

با نیروهای بومی شهرستان خمیر است

در این نشست همچنین منصور اکبری مدیر امور اداری و منابع انسانی کارخانه سیمان هرمزگان به اقدامات انجام شده در این حوزه پرداخت و گفت: حدود 850 نفر بصورت مستقیم در این کارخانه مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه سیاست کارخانه بر جذب نیروهای محلی است، افزود: بالای 95 درصد نیروهای بخش عمومی از شهرستان خمیر جذب کارخانه شده اند و در استخدامی پیش رو نیز همین رویه در پیش گرفته می شود.

به گفته اکبری، کارخانه سیمان هرمزگان در جذب نیروهای تخصصی خود اولویت را به نیروهای متخصص همین شهرستان داده و در صورتی که نیروهای مورد نیاز تخصصی در شهرستان وجود نداشته باشد از بومیان استان هرمزگان جذب خواهند شد.

مدیر امور اداری و منابع انسانی کارخانه سیمان هرمزگان خاطرنشان کرد، جذب نیروهای بومی هزینه کمتری به کارخانه تحمیل خواهد کرد بر همین اساس سیاست جذب نیروهای بومی علاوه بر اینکه خود بومیان از این فرصت بهره مند می شوند هزینه کارخانه نیز تقلیل پیدا می کند.

حضور پررنگ کارخانه سیمان

در حوزه مسئولیت های اجتماعی

در ادامه این نشست زاید ملایی مدیر پشتیبانی کارخانه سیمان هرمزگان به برخی از اقدامات انجام شده از سوی کارخانه پرداخت و گفت: خوشبختانه سیمان هرمزگان در حوزه مشارکت و مسئولیت های اجتماعی گام های موثری برداشته است که نمود عینی آن در شهرستان خمیر شاهد هستیم.وی افزود: کارخانه سیمان هرمزگان در حوزه مختلف فرهنگی و اجتماعی علاوه بر لشتغان و شهر خمیر به دیگر روستاها از جمله کهورستان و روستاهای پشتکوه نیز ورود کرده و فعالیت هایی در دست اقدام دارد.

به گفته وی، تا پیش از این نگاه مردم به کارخانه سیمان به عنوان یک صنعت مزاحم بود اما با سیاست جدید که از سوی مدیرعامل کارخانه اتخاذ شده نگاه مردم نیز تغییر کرده است.

وی همچنین با اشاره به احداث باند دوم خمیر به سمت لشتغان و کارخانه سیمان گفت: هزینه تکمیل این باند را کارخانه سیمان هرمزگان متقبل شد.در حوزه فعالیت های اجتماعی و ورزشی نیز کارخانه سیمان هرمزگان حضور پررنگی داشته است و از رویدادهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی حمایت های لازم صورت گرفته است.به گفته وی، در حوزه ورزشی امسال بودجه اختصاصی از 250 میلیون تومان به 300 میلیون تومان افزایش یافت که امیدواریم بتوانیم در این حوزه به بخش ورزش شهرستان کمک لازم را کرده باشیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها