13

مهر

1403


ورزشی

13 شهریور 1397 08:02 0 کامنت

صبح ساحل ، ورزشی - محمود رییسی رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: خط‌مشی سازنده‌ای در ورزش همگانی کشورمان ترسیم و طراحی کرد تا شاهد ایرانی شاداب، فعال و سالم تا سال 1404 باشیم.

علی مجدآرا در آئین تجلیل از قهرمانان و همراهان هیات ورزش‌های همگانی در استان هرمزگان اظهار کرد: مردم ورزش دوست هرمزگان همواره همراه و یاور ورزش‌های همگانی بوده‌اند و نشان دادند سیاست‌های اتخاذشده در این هیئت، بسیار راهگشا بوده و در مسیر مناسب و روبه‌جلو در حرکت است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی تصریح کرد: امروزه در جوامع پیشرفته، ورزش در پیشبرد و دستیابی به اهداف موردنظر و تعریف‌شده نقش بسزایی داشته و ازآنجاکه آمار و تحقیقات نشان می‌دهد به هر میزان این جوامع در بحث توسعه زیرساخت‌های ورزش به‌ویژه توسعه ورزش همگانی موفق عمل کردند از طرف مقابل به نتایج موردنظر خود مطلوب‌تر، سریع‌تر و بهتر دست‌یافته‌اند.

وی اظهار کرد: ازاین‌رو می‌بایستی با الگوبرداری از این سیاست‌ها، خط‌مشی سازنده‌ای در ورزش همگانی کشورمان ترسیم و طراحی کرد تا شاهد ایرانی شاداب، فعال و سالم تا سال 1404 باشیم.

مجدآرا در بخش دیگری از سخنانش بر تشکیل شورای ورزش همگانی در استان‌ها و جذب حامی مالی برای برگزاری همایش‌ها تأکید کرد و افزود: نظارت و کنترل بر هیئت‌های شهرستان‌ها باید به‌دقت انجام شود تا در راستای توسعه ورزش همگانی گام‌های بهتری و مؤثرتری برداریم .

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور اضافه کرد: ایجاد اتاق فکر و برگزاری جلسات شورای راهبردی استان می‌تواند مسئولان استانی را برای تدوین استراتژی یاری کند.

مجدآرا با اشاره به کارهای انجام‌شده در فدراسیون عنوان کرد: مشکلات در همه‌جا هست و ما در فدراسیون کارهای نکرده زیادی داریم اما در عوض کارهای خوبی از جمله سند توسعه و تحول ورزش همگانی را انجام داده‌ایم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: فدراسیون ورزش‌های همگانی در بین دیگر فدراسیون‌ها رتبه نخست کارآفرینی را دارد و آمار ورزشکاران سازمان‌یافته آن نیز بیشترین است.

وی افزود: در قسمت آموزش رتبه نخست همه فدراسیون‌ها را دارا هستیم و بهترین فدراسیونی که در ورزش بانوان فعالیت دارند، ما هستیم.

در ادامه فرماندار شهرستان بندرعباس گفت: ورزش به‌عنوان پدیده اجتماعی و فرهنگی، نقشی اساسی و بنیادی، در زندگی امروز دارد. و موجب رمز سلامت، تندرستی و پویایی است و توسعه آن ، ارتقاء سلامت عمومی و افزایش روحیه و نشاط اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

احمد پویافر تصریح کرد: ورزش و تربیت‌بدنی به‌عنوان یک پدیده تربیتی سازنده و مفید در غنای فرهنگی جامعه حائز اهمیت است و بر این اساس وسیله‌ای برای رشد وجودی و کمال انسان و عامل همبستگی اجتماعی و انتقال فرهنگ‌ها و ارزش‌ها محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از این منظر ورزش هیچ‌گاه محدود به زمان و مکان نبوده و باید شرایطی فراهم شود تا با نهادینه شدن فرهنگ ورزشی، این مهم به‌عنوان یک اصل و نیاز اساسی، مورد اهتمام همه خانواده‌ها و تک‌تک اقشار جامعه، قرار گیرد.

فرماندار بندرعباس در پایان با اشاره به‌ضرورت تقویت و توسعه ورزش همگانی در این شهرستان، گفت: توسعه ورزش همگانی کم‌هزینه‌ترین راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

همچنین رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان هرمزگان گفت: ورزش همگانی پایه و اساس ورزش در هر استان است و آنچه در وهله اول برای توسعه پایدار ورزش در هرمزگان نیاز داریم گسترش ورزش همگانی و فراگیر کردن ورزش در تمام شئون و ابعاد جامعه است.

کیانوش جهانبخش توسعه ورزش را در حوزه ورزش همگانی بسیار آسان، کم‌هزینه و تأثیرگذار دانست و عنوان کرد: انتظار داریم همه ادارات و نهادها در استان هرمزگان به‌ویژه ادارات فرهنگی، ورزشی و مجموعه‌های درگیر و مرتبط در امور جوانان و بهداشت جامعه با مشارکت بیشتری در این امر نقش ایفا کنند.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد بستری برای ورزش خانواده‌ها با هزینه‌های پائین، خاطرنشان کرد: ورزش همگانی با هدف افزایش شور و نشاط در جامعه گسترش پیدا می‌کند و این افزایش شور و نشاط در جامعه و تزریق روح امید به مردم از وظایف ذاتی مدیران و مسئولان است.

جهانبخش با انتقاد از طرح مباحثی همچون جایزه برای شرکت مردم در همایش پیاده‌روی خانوادگی، اضافه کرد: باید همه تلاش خود را به کار ببندیم تا مردم را با هدف حفظ و تقویت سلامتی خود و به‌طور واقع با دلسوزی برای سلامت جامعه به‌سوی ورزش همگانی سوق دهیم.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان هرمزگان با بیان اینکه در سال‌های اخیر و با توجه گسترده شدن آسیب‌های اجتماعی و دغدغه مسئولان عالی نظام برای مقابله و مدیریت این مسئله، ادامه داد: بهترین راهکار برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و سوق دادن جوانان به زندگی سالم و عاری از آسیب‌ها و مناقشات اجتماعی ورزش است که گام اول آن ورزش همگانی خواهد بود.

جهانبخش با اشاره به صدور دستورالعمل تشکیل شورای ورزش همگانی توسط دولت، تصریح کرد: این دستورالعمل به همه استان‌ها و شهرستان‌ها ابلاغ‌شده و حکم اجرایی نیز برای آن در نظر گرفته‌شده است.در پایان این مراسم نشان ممتازی فدراسیون ورزش‌های همگانی به جهانبخش(رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان هرمزگان) اهدا و حکم مشاور رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی به وی اعطا شد و از مقام آوران، همراهان و مدیران حامی ورزش‌های همگانی استان هرمزگان تجلیل به عمل آمد.

دیدگاه ها (0)
img