14

مهر

1403


اجتماعی

13 شهریور 1397 08:02 0 کامنت

صبح ساحل ، اجتماعی - سیزدهمین جشنواره تعاونی های برتر هرمزگان  در بندرعباس برگزار شد.استاندار هرمزگان با بیان اینکه  استان  دارای سه هزار تعاونی در 14 گرایش است و یک میلیون نفر عضو تعاونی ها هستند گفت: در این رابطه 80 هزار شغل از طریق تعاونی ها در هرمزگان ایجاد شده است.

فریدون همتی تاکید کرد: مجموعه مدیریت و دستگاه های دولتی در استان هرمزگان به طور جدی حامی بخش تعاون هستند.وی یادآور شد:  براساس قانون اساسی بایستی ۲۵ درصد اقتصاد کشور در بخش تعاونی ها نقش آفرینی کند که در این استان ۵ الی ۷ درصد ظرفیت بخش تعاون ایجاد شده است. همتی  بخش خصوصی و تعاون به عنوان ۲ بخش مقتدر و در کنار هم دانست  که تحول عظیمی در بخش اقتصادی استان ایجاد کرده است. 

وی این را هم بیان داشت که تقویت بخش اقتصادی تعاونی ها باعث عدالت در توزیع ثروت در سطح گسترده ای در جامعه می شود. همتی در ادامه گریزی زد به بخش های اقتصاد که بخش تعاون یکی از سه بخش اقتصاد جمهوری اسلامی ایران طبق قانون اساسی محسوب می شود و ادامه داد: چون بخش تعاون و بخش خصوصی دو بخش مقتدر اقتصاد هستند که اگر به حرکت  درآیند، تحول عظیمی در اقتصاد شکل می گیرد. وی این را هم تاکید کرد که هرچه بتوانیم نقش تعاونی ها را در اقتصاد تقویت کنیم، عدالت و توزیع ثروت درسطح گستره  جامعه از این طریق شکل می گیرد.

همتی  به تحریم ها اشاره کرد و آن را فرصتی برای پیشرفت و نشان دادن توانمندی ها این استان و کشور دانست و گفت: تعاونی ها بهترین بخشی هستند که می توانند در جنگ اقتصادی ایفای نقش کنند.استاندار هرمزگان این تحریم ها را بهترین فرصت رونق گردشگری داخلی و خارجی در استان  دانست و  تاکید کرد: بایستی از تمام ظرفیتهای موجود در استان استفاده کرد.وی ادامه داد: در این شرایط می توان برای تولید صادرات محور، سرمایه گذاری داشت که درپی  آن اشتغال ایجاد خواهد شد و زنجیره ای برای رونق تولید و اشتغال شكل می گیرد.

شناسایی و معرفی الگوهای برتر بخش تعاون 

مدیرکل تعاون، کار و اموراجتماعی استان هرمزگان در این جشنواره با تبریک هفته تعاون به جامعه تعاونگران استان گفت: این جشنواره همه ساله با هدف شناسایی و معرفی الگوهای برتر بخش تعاون و به منظور فراهم شدن زمینه‌های گسترش و ارتقای روحیه تعاون در بخش‌های مختلف اقتصادی برگزار می شود.سلیمی ،توسعه و ترویج فرهنگ تعاون، معرفی توانمندی های بخش تعاون، ارج نهادن به زحمات تلاشگران این بخش و ارتقاء جایگاه و اهمیت تعاون و مشارکت در جامعه، ایجاد انگیزه و رقابت سالم میان اعضاء خانواده بزرگ تعاون کشور وتشویق و ترغیب فعالیت های تولیدی و توزیعی در مناطق مختلف بصورت کار جمعی، معرفی الگوهای عملی موفق تعاونی جهت بهره‌گیری سایر تعاونی‌ها از روش‌ها، دستورالعمل‌ها و ابزارهای مدیریتی با هدف ارتقاء وضعیت خود و ایجاد فضای مناسب برای انتقال دانش رسمی وبومی در تعاون و توسعه مشارکت‌های مردمی از اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد.

مدیرکل تعاون، کار و اموراجتماعی استان هرمزگان بدون شک نقش موثر بخش تعاونی در ایجاد اشتغال توأم با عدالت اجتماعی به طور برجسته ای تجلی می یابد و شرکتهای تعاونی با توسعه و ترویج فرهنگ تعاون و مشارکت مردمی، ترغیب فعالیت های جمعی در راستای تجمیع سرمایه های اندک به ویژه در میان اقشار تحصیلکرده جویای کار، در ایجاد اشتغال پایدار و رشد و بالندگی ایران سرافراز اسلامی، نقش بسزایی دارد.

واگذاری امور بخش تعاون هرمزگان به اتاق تعاون استان

رییس  اتاق تعاون استان  دیگر سخنران این مراسم بود که پس از بازگو کردن عملکرد این تعاونی ، به واگذاری امور بخش تعاون هرمزگان به اتاق تعاون استان اشاره ای کرد که  کلیه امورات بخش تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان به اتاق تعاون استان واگذار شده است.

 عباس سالاری عنوان کرد: استان هرمزگان اولین استانی بود که این واگذاری را انجام داد و کاری را که اداره کل با 60 نفر انجام می داد امروز با 10 نفر انجام می شود.

وی به فراخوان آغاز صدور گواهی فعالیت برای اتحادیه ها و تعاونی های استان هرمزگان نیز  اشاره ای داشت  وافزود: در راستای انجام بخشی، شبکه سازی و ایجاد ارزش افزوده در تشکل های بخش تعاون ، همچنین تقویت هویت صنفی برای شرکت ها و اتحادیه های تعاونی و در اجرای اختیارات مکتبه از مفاد ماده ۵ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار این گواهی صادر می شود.

رییس  اتاق تعاون استان گریزی به راه اندازی میز قطر زد و یادآور شد: در آمار سه ماهه سال ٩٧ نشان دهنده ی رشد صادرات به قطر است و ایجاد بازار در کشور قطر نیاز به حمایت و ردیف بودجه ای دارد که در این خصوص حمایت استاندار را خواستاریم.

تجلیل ازتعاونی های برتر

در پایان این مراسم از تعاونی ها و تعاونگران برتر استان هرمزگان تجلیل و قدردانی شد.

اسامی تعاونی های برتر:

در بخش كشاورزی  آقای صالح نژاد باسعید شرکت تعاونی مروارید شكیل قشم (قشم)،در بخش صنعتی پوریا رضایی  شرکت تعاونی كوبش فلز (بندرعباس)،در بخش معدنی مسعود عبدالله زاده شرکت تعاونی گچ پری سر (بندرخمیر)، در بخش تامین نیاز تولیدكنندگان عبدالله نژاد باسعیدو شرکت تعاونی خدمات صیادی باسعیدو  ( قشم) ،در گرایش فرش دستباف زینب بازگیر شرکت تعاونی سپهر نقش هرمزگان (بندرعباس) ،در بخش خدماتی عباس محمودیان شرکت تعاونی پیشگامان یزدكیش (بندرلنگه)  ، در بخش حمل و نقل علی دریانورد شرکت تعاونی لنجداران استان هرمزگان (بندرعباس)  ،در بخش تامین نیاز مصرف كنندگان سید یاسر حسینی شرکت تعاونی مصرف كاركنان گمرك بندرلنگه  ،در بخش مرزنشینان محمد دوشابی مرزنشینان جزیره قشم، در گرایش اعتبار، مجید مراداحمدی اعتبار كاركنان آب و فاضلاب روستایی بندرعباس  ،گرایش زنان جمیله محمدزاده از شرکت تعاونی مزرعه مروارید پیلم بركه خلف قشم . در بخش دهیاری نیما خوش اخلاق دهیاری های بخش مركزی بستك،بخش صنایع دستی فتحیه رضوانی صنایع دستی صدف لب سیاه قشم،بخش صنایع دستی فرخنده بادروج نقش و نگار الماس هرمز  (بندرعباس)  ،اتاق تعاون استان هرمزگان عباس سالاری ،تعاونی روستایی رسول زینلی تعاونی روستایی پارسیان  (بندرعباس)،تعاونی سبز مجتبی شیرخانی خدمات آموزشی پژوهشی مشق آفرینش (بندرعباس).

 اسامی تعاونی های شایسته تقدیر:

 محمود حقگوی شرکت تعاونی  مسكن رانندگان تاكسی بندرعباس،سهیلا هاشمی پور  شرکت تعاونی زیبابافان سرمه بندرخمیر،صفیه عبدالله زادگان شرکت تعاونی صنایع دستی انگشتان طلایی بندركنگ (بندرلنگه)،رضا شهسواری شرکت تعاونی حمل و نقل بار هرمزگان (میناب)،معصومه براد شرکت تعاونی جاوید فراز باغو بندرعباس،فائقه عسكری شرکت تعاونی صنایع دستی گلابتون قشم،یونس احمدزاده شرکت تعاونی امداد شفا پارسیان،فاطمه رنجبران شرکت تعاونی نقش ترنج بستك، طلعت كریمی شرکت تعاونی گل سرخ خلیج فارس و اسحق اصلاحی شرکت تعاونی شناورهای تندرو دریایی بندر  بندرعباس

در این جشنواره همچنین از وحید تهمتن مدیرعامل محترم شركت تعاونی بندرعباس بتن ایرانیان بعنوان سفیر تعاون، سركار خانم الهام كرمی مدیر مسئول محترم نشریه شركت تعاونی روزنامه و چاپخانه صبح ساحل  شركت تعاونی فعال استان در حوزه خبر ، چاپ و نشر و بازنشستگان حوزه تعاون استان نیز تقدیر شد.

دیدگاه ها (0)
img