نمایشگاه مردهزار چهره هرمزگانی در تبریز



صبح ساحل ، هنری -  صدف محمودی :یوسف جلال زاده، عکاس هرمزگانی، خالق پروژه ۶۰۰ کاراکتری عکاسی «مرد هزار چهره» با پیام صلح و برابری است که پروژه اش در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسیده و قرار است بعد از رسیدن به هزار کاراکتر در کتاب رکوردهای گینس هم ثبت شود، نمایشگاه این هنرمند هرمزگانی در حال حاضر در تبریز در حال برگزاری است. 

به گزارش صبح ساحل یوسف جلال زاده متولد سال ۱۳۶۰ است ،  ۱۷ سال است  که عکاسی می کند و عکاسی بزرگ ترین عشق و هنر  او در زندگی است.

او خالق مجموعه ای با عنوان «مرد هزارچهره « است که در قالب یک پروژه عکاسی اجرائی شده است . خرداد ماه امسال مجموعه آثار عکاسی او  با عنوان «مرد هزار چهره «در وزارت فرهنگ و ارشاد  اسلامی به ثبت رسید  اما مرد هزار چهره هرمزگانی به این اکتفا نخواهد کرد و رویای بزرگ تری در سر دارد؛ رویای جهانی شدن پروژه اش و ثبت شدن نامش در کتاب رکوردهای گینس.

 نمایشگاه مرد هزار چهره از 17 شهریور ماه آغازشده و تا 27 ام ادامه دارد. در بخشی از این نمایشگاه چنین آمده است:دعوت مدیر یونسکو خانم لاروش در کاخ سعدآباد و حمایت کامل یونسکو از این نمایشگاه.

می خواهم یوسف پیام آور صلح و دوستی باشم. آرزویم بزرگ است، پرچمم سفید و پیامم صلح جهانی. تخیلات، آرزو ها و دغدغه های ذهنیم را که از روزهای آغازین نوجوانی تا کنون همراه هم بوده است، برای آرامش درون به تصویر کشیدم، شخصیت های که با متفاوت بودنشان می خواهند بگویند ما همه یکی هستیم از یک نسل و از یک ریشه ایم و به گفته سعدی شیرازی ( بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند.

یوسف جلال زاده هستم از سرزمین صلح و دوستی( ایران ) تصمیم گرفتم با برگزاری نمایشگاه از مجموعه مرد هزار چهره، یک روح بودن آدمها را در زیر پرچم سفید صلح معنادار کنم. به امید آن روزی که، شرکت های سلاحهای جنگی، تبدیل به موزه شود و نام جنگ از ذهن و زبان بشر حذف شود.

بیوگرافی

  عضو اصلی انجمن عکاسان هرمزگان

 عضو انجمن عکاسان فیاب فرانسه

 برگزاری نمایشگاه انفرادی با حمایت کامل یونسکو در کاخ سعدآباد تهران ۱۳۹۶

 برگزاری نمایشگاه در بزرگداشت روز جهانی تنوع فرهنگی با 

 همکاری یونسکو در کاخ سعدآباد تهران ۱۳۹۷

 برگزاری نمایشگاه انفرادی در:

قشم ۱۳۹۴

بندرعباس ۱۳۹۴

مشهد ۱۳۹۵

اصفهان ۱۳۹۵

کرمان ۱۳۹۵

 در نمایشگاه مطبوعات تهران ۱۳۹۴

 برگزاری نمایشگاه بین المللی در بین روستائیان عشایر تهران ۱۳۹۵

 نمایشگاه شهر تاریخی بندر کنگ ۱۳۹۵

 حضور در رسانه های کشور

 حضور در برنامه ویتامین سه در شبکه سه ۱۳۹۳

 مصاحبه زنده با رادیو ایران

 حضور در برنامه زنده سال تحویل در شبکه استانی خلیج فارس

 مصاحبه اختصاصی برای شبکه شما

 مصاحبه اختصاصی برای شبکه نسیم

 حضور در برنامه وقتشه ۱۳۹۷

 آیین گشایش روز شنبه ساعت ۱۶ الی ۲۰

 بازدید در روزهای عادی از ساعت ۱۷ الی ۲۰

گالری اَفرند، تبریز، بلوار استاد شهریار، روبروی پل دانشجو، پشت ایستگاه اتوبوس، پلاک ۹، گالری افرند.

جلال زاده پیشتر در مصاحبه ای گفته بود: حدود 17 سال قبل به حرفه عکاسی علاقه مند شدم  و دوره های آن را گذراندم و بعد از طی مراحل آموزشی در نهایت این حرفه را به عنوان شغل انتخاب کردم.

وی همچنین درباره جرقه اولیه شکل گیری این پروژه گفت: استارت این پروژه از آتلیه عکاسی که در آن مشغول به کار بود خورد.

فلاش بکی داشتم از دوران نوجوانی که همیشه علاقه مند بودم ایده و خلاقیتی به کار ببندم تا  اثری انسانی به نام خودم و سرزمینم در دنیا ثبت کنم.

 جلال زاده افزود: اما اینکه چطور چگونه و کجا همیشه برایم سوال بود. از همان دوران  شخصیت های خیالی شب و روز همراهم بود، شخصیت هایی که در ذهنم ساخته بودم مانند پزشک، مرد هندی و ...، بعد از اینکه وارد کار در آتلیه عکاسی شدم،  با عکاسی از اقشار مختلف مردم و دیدن سلایق و رفتارهای آنها این رویاها کم کم رنگ گرفت که همه یکی هستیم اما با علایق و دیدگاه های مختلف و یا اینکه هر انسانی می تواند یک روح در هزار بدن باشد.

تصمیم گرفتم  با این ایده اثری خلق کنم  که برای ثبت جهانی معانی و ارزش هایی چون  انسانیت و برابری انسان ها را در خود داشته باشد.

این هنرمند هرمزگانی توضیح داد: برای ثبت اولین کاراکترم نیاز به حس و حال و موقعیت مکانی داشتم، قرار گرفتن مطب پزشک عمومی در ساختمان محل کارم مرا به نقش اولم نزدیک می کرد.

در آن موقعیت دوست داشتم اولین کاراکترم پزشک باشد و به همین دلیل از این فرصت استفاده کردم و یک ساعتی روپوش پزشک را به امانت گرفتم و با کمک یکی از دوستان عکاس این کاراکتر را خلق کردم.

وی ادامه داد: بعد از آن انرژی و اعتماد به نفسم چند برابر شد و مطمئن شدم که می توانم تا هزار کاراکتر نقش آفرینی کنم. تا به امروز موفق شدم خود را در قالب 600 کاراکتر مختلف جای دهم و قصد دارم آن را به یک هزار کاراکتر برسانم و اسمم را در گینس ثبت کنم. 

یوسف جلال زاده همچنین درباره نمایشگاه هایی که  در کشور برگزار کرده است،  به شبستان گفت: شروع حرکتم با پیام صلح و دوستی از جنوبی ترین شهر ایران و در کنار دریای خلیج فارس بود.

همراه با مردم صلح دوست این خطه از سرزمینم، اولین نمایشگاهم را در جزیره قشم برگزار کردم که اتفاقا با استقبال خوب جزیره نشینان روبرو شدم.

بندرعباس، مشهد، اصفهان، کرمان، تهران و بندر کنگ از توابع استان هرمزگان مقصدهای بعدی ام بود که در این استان ها هم همان اتفاق افتاد و با استقبال و هموطنانم و انرژی مثبت آنها مواجه شدم.

وی بیان کرد: در این مسیر هرگز خود را تنها احساس نکردم و همیشه بر این اعتقاد بودم که من را سه اسپانسر حمایت می کنند، خدا، مردم و رسانه ها. دوست دارم در همه استان های کشور نمایشگاه هزار چهره برگزار کنم و با حمایت و انرژی مثبت مردم ایران در دیگر کشورها با به نمایش گذاشتن آثارم پیام صلح مردم سرزمینم را به دنیا برسانم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها