کشف 126 کانتینر مواد نفتی قاچاق در بندرعباس

رو شدن دست قاچاقچیان سوخت در اسکله شهید رجایی



 صبح ساحل ، حوادث -  اعظم رام :قاچاقچیانی که قصد خروج 52کانتینر سوخت با بارنامه جعلی   از اسکله شهید رجایی بندرعباس را داشتند دستشان رو شد و تعدادی از آنها به دام قانون  افتادند.

این افراد در اوایل امسال 74 کانتینر  دیگر  سوخت را با همین  شیوه تحت عنوان محموله «منواتیلن گلیکول و سنگ» از مرز ایران خارج کرده بودند. ارزش این محموله ها  70 میلیارد ریال برآورد شده است.

سر نخی از قاچاق سوخت 

اوایل ماه جاری  پلیس  اداره مبارزه با قاچاق کالا پلیس آگاهی  هرمزگان ، خبری مبنی بر قاچاق گسترده و سازمان یافته مواد نفتی در سطح کلان با مدارک جعلی مطلع شدند .

با توجه به اهمیت موضوع، تیم ویژه ای متشکل از کارآگاهان مجرب این پلیس تشکیل و تحقیقات گسترده ای در این زمینه آغاز شد .

 پلیس به طور شبانه روز  با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی و بررسی میدانی  در پی کشف این قاچاق بزرگ بودند تا آنکه با به دست آوردن سرنخ های دریافتند، 52 کانتینر که در اسکله شهید رجایی بندرعباس تحت عنوان محموله «منواتیلن گلیکول و سنگ» بارگیری شده و آماده خروج از اسکله است.

جعل اسناد گمرکی 

به سرعت ماموران وارد عمل شدند، با هماهنگی های لازم و پس از  فک پلمب و بررسی اسناد، مشخص شد قاچاقچیان با جعل اسناد گمرکی و اظهارات خلاف واقع، تحت عنوان محموله سنگ و منواتیلن گلیکول اقدام به صادرات مواد نفتی کرده اند که پس از هماهنگی قضائی، صاحب کالا دستگیر شد.

دستگیری  قاچاقچیان

فرمانده انتظامی استان هرمزگان در این رابطه گفت:  این 52 کانتینر حاوی  ۸۸۴ هزار لیتر سوخت قاچاق  به  ارزش سوخت‌های قاچاق بیش از  27 میلیارد ریال بود. 

سردار «عزیزاله ملکی» ادامه داد: قاچاقچیان قصد داشتند مواد سوختی را به خارج از کشور منتقل کنند که با هماهنگی مراجع قضایی ، قبل از هر اقدامی  ، ۵ نفر از اعضای این باند دستگیر شدند و تلاش برای دستگیری اعضای دیگر باند ادامه دارد.

خروج  ۷۴ کانتینر سوخت  از کشور 

این مقام مسوول  تصریح کرد: در ادامه تحقیقات از سوی کارآگاهان مشخص شد این باند در اردیبهشت امسال نیز با همین روش یک میلیون و ۲۵۸ لیتر گازوئیل قاچاق در ۷۴ کانتینر به ارزش حدود38 میلیارد ریال  جاسازی و به خارج از کشور منتقل کردند.

سردار ملکی  یادآور شد:در این عملیات، در مجموع از این باند 126 کانتینر مواد نفتی قاچاق کشف شد که ارزش محموله مکشوفه از سوی کارشناسان حدود  70 میلیارد ریال برآورد شده است.

برخورد قاطع با قاچاقچیان

 وی با تاکید بر برخورد قاطع با قاچاقچیان و ضمن تشکر از تعامل خوب مردم با نیروی انتظامی از آنها خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک قاچاق مراتب را برای پیگیری به پلیس 110 اطلاع دهند.

کشف و ضبط ۳۴ دستگاه کانتینر سوخت قاچاق

گفتنی است: تیرماه امسال نیز ماموران یگان حفاظت بندر شهید رجایی با همکاری نیروی انتظامی ۳۴ دستگاه کانتینر سوخت قاچاق که با همین روش به مقصد هند بارگیری شده بود را کشف و ضبط کردند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها