12

مهر

1403


سیاسی

08 مهر 1397 08:23 0 کامنت

صبح ساحل ، سیاسی - جلسه دیدار مجمع نمایندگان مردم استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با معاون اول رییس جمهور عصر دیروز (شنبه) برگزار شد.

اسحاق جهانگیری در این جلسه از استان هرمزگان به عنوان استانی راهبردی با نقش ملی نام برد و گفت: استان هرمزگان از استانهای پراهمیت كشور است كه پیشرفت و یا مشكلات آن بر كل كشور تاثیرگذار است.

دكتر جهانگیری با تاكید بر اینكه روند محرومیت‌زدایی در استان هرمزگان باید با جدیت و سرعت هرچه بیشتر استمرار داشه باشد، خاطرنشان كرد: استان هرمزگان از استعدادهای بی‌نظیری برخوردار است كه این ظرفیت ها می تواند این استان را به یكی از كانون های توسه كشور تبدیل كند.

معاون اول رییس جمهور دریا را یكی از ظرفیت های استان هرمزگان برشمرد و اظهار داشت: مسئولین استان هرمزگان باید با اتكا به توسعه دریامحور و فعال‌ كردن بخش هایی نظیر شیلات، صنایع كشتی سازی و ساخت سازه های دریایی مورد نیاز صنعت نفت، طرح های مهم و راهبردی جهت توسعه و بهره مندی مردم این استان اجرا كنند.

وی انتقال بخشی از پایانه های صادراتی نفت از خلیج فارس به جاسك را فرصتی برای توسعه استان هرمزگان دانست و با اشاره به برنامه های دولت برای توسعه سواحل مكران تصریح كرد: بخشی از سواحل مكران در استان هرمزگان واقع شده و این فرصتی بی نظیر برای توسعه استان هرمزگان محسوب می شود. 

دكتر جهانگیری همچنین با اشاره به اینكه برخی مواقع ترخیص كالاها در بنادر با كندی مواجه می شود افزود: استاندار هرمزگان باید در شرایط فعلی كه كشور با مشكلاتی روبرو است نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشد و به گونه ای برنامه ریزی كند كه در روند ترخیص كالاهای مورد نیاز مردم مانعی ایجاد نشود و كالاها به موقع از بنادر استان ترخیص شوند.

معاون اول رییس جمهور با تاكید بر اینكه استان هرمزگان از نقش پراهمیتی در اقتصاد و توسعه كشور برخوردار است، از استاندار، مدیران، نمایندگان و مسئولین قضایی استان خواست برای رفع موانع پیش روی توسعه استان از هیچ كوششی فروگذار نكنند و با تلاش شبانه روزی زمینه توسعه و رفع محرومیت از استان را فراهم نمایند.

وی با تاكید بر نقش پراهمیت استانهای مرزی كشور و از جمله استان هرمزگان در توسعه مراودات تجاری با كشورهای همسایه به ویژه در دوران تحریم، خاطرنشان كرد: موضوع تفویض اختیارات ویژه به استانداران مرزی كشور در دوران تحریم مد نظر دولت است و استانداران این استانها باید از این فرصت حداكثر استفاده را در جهت توسعه و رونق بخشیدن به تجارت مرزی بنمایند.

دكتر جهانگیری گفت: بكارگیری نیروهای تحصیلكرده بومی باید در همه استانها مورد توجه قرار گیرد و استفاده از نیروی انسانی تحصیلكرده بومی در مشاغل مختلف باید در اولویت باشد و جز در مواردی كه افراد بومی فاقد تخصص لازم باشند، در سایر موارد این افراد نسبت به افراد غیربومی در ارجحیت قرار گیرند.

در این جلسه استاندار هرمزگان نیز گزارشی از طرح و برنامه های در دست اقدام استان ارائه كرد و گفت: برنامه هایی برای جلوگیری از قاچاق سوخت طراحی شده كه به زودی اجرایی و از قاچاق سوخت جلوگیری خواهد شد.

نمایندگان مردم استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست هر كدام به تشریح مسائل و مشكلات حوزه های انتخابیه خود پرداختند و پیشنهاداتی در جهت رفع مسائل كلان و راهكارهایی برای توسعه استان ارائه كردند.

دیدگاه ها (0)
img