12

مهر

1403


فرهنگی و هنری

11 مهر 1397 08:20 0 کامنت

صبح ساحل ، هنری - مجتمع فرهنگی چند منظوره شهرستان میناب که پنج سال از شروع ساخت و نیمه کاره ماندن آن می گذرد، این روزها حال خوشی ندارد و در حال تخریب و از بین رفتن است.

سابقه تاریخی هر کشور سبب شکل گیری فرهنگ آن جامعه می شود و فرهنگ هر جامعه نیز بر معماری آن جامعه تاثیر می گذارد و از مهمترین ویژگی های هنر معماری هم هدایتگری فرهنگی است.

یکی از مکان هایی که هنرمند در آن می تواند دغدغه های ذهنی و آثار هنری خود را از مسائل گوناگون به شکل مفاهیم مختلف در قالب آثار هنری جهت تاثیرگذاری بیشتر بر روی افراد جامعه عرضه کند مجتمع فرهنگی و هنری است که اجتماع پذیر کردن این مراکز یکی از اصلی ترین مولفه های موثر در خلق فضاهای فرهنگی است .

به همین دلیل پیگیر عدم ساخت تنها مجتمع فرهنگی چند منظوره شهرستان میناب شدیم که پنج سال از شروع ساخت و نیمه کاره ماندن آن می گذرد و شهرستانی که از پیشینه فرهنگی برخوردار بوده و جوانان آن باید از فضاهای فرهنگی استفاده کافی را ببرند، ولی شاهدیم که این مجتمع در حال تخزیب و از بین رفتن بوده و اکنون پاتوقی برای معتادان شده است.

 پروژه ای فرهنگی که سال هاست در میناب خاک می خورد

پروژه مجتمع فرهنگی هنری چند منظوره شهرستان میناب یکی از مهمترین پروژه ها در عرصه فرهنگی استان هرمزگان به شمار می رود که قطعا می تواند تحولی عظیم در سطح شهرستان ایجاد کند.

این پروژه یکی از پروژه های مهم فرهنگی و هنری شهرستان میناب محسوب می شود و می تواند پاسخگوی نیاز هنرمندان این شهرستان باشد اما به جهت کمبود اعتبار، چندی سالی است عملیات عمرانی پروژه متوقف شده است.

جمعی از هنرمندان مینابی با اشاره به کمبود فضای فرهنگی و هنری در شهرستان اظهار کردند: ساخت این مجتمع موجب ارتقای فرهنگ و هنر، بالا رفتن سطح فعالیت های فرهنگی و هنری و حمایت ازهنرمندان مینابی می شود لذا انتظار می رود مسئولان نگاه ویژه ای نسبت به این امر داشته باشند.

قاسمی گفت: مجتمع فرهنگی و هنری میناب در راستای نیاز مبرم شهرستان در جهت برگزاری برنامه های متنوع در مناسبت های مختلف احداث شده است اما سالهاست که مورد غفلت مسئولان قرار گرفته است و به صورت راکد به حال خود باقی مانده است.

وی بیان کرد: سالهاست احداث این مجتمع به بهانه های مختلف از مسئولان از جمله کمبود اعتبار به حال خود رها شده است و بدون توجه به استعدادهای هنری جوانان و نوجوانان، برنامه های فرهنگی و هنری فقط در سالن خصوصی فرهنگسرای شهید بهشتی میناب که بسیار فرسوده و قدیمی است، برگزار می شود.

 مجتمع فرهنگی هنری نیمه کاره میناب پاتقی برای معتادها

این هنرمند مینابی خاطر نشان کرد: مسئولان جهت تکمیل مجتمع فرهنگی هنری میناب اسکلتی که این روزها پاتق معتادها و سگ های ولگرد شده اقدام کنند و این مجتمع می تواند بخش عظیمی از مشکلات هنرمندان را مرتفع کند.

حال با متوقف شدن این پروژه مهم و عظیم در شهرستان میناب خبرنگار ما به سراغ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان رفته و علت این امر را نیز جویا شد.

رضا اوژند، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب در خصوص نیمه کاره ماندن مجتمع فرهنگی و هنری میناب، اظهار کرد: مجتمع فرهنگی و هنری میناب قریب به ۵ سال است به دلیل کمبود اعتبار نیمه کاره متوقف شده است.

 کمبود اعتبار اصلی ترین دلیل متوقف شدن پروژه فرهنگی-هنری میناب

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب به پیشرفت ۳۰ درصدی مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان خبر داد و گفت: در سال گذشته یک میلیارد تومان برای مجتمع فرهنگی و هنری مصوب شد اما متاسفانه تاکنون تخصیص پیدا نکرده است.

اوژند با بیان اینکه به دنبال ساخت مجتمع فرهنگی و هنری هستیم، بیان کرد: اگر اعتبارات این مجتمع فرهنگی و هنری تخصیص پیدا کند این مجتمع نیمه کاره دو ساله ساخته می شود.

وی به فرسوده بودن فرهنگسرای شهید بهشتی میناب اشاره کرد، افزود: تنها مکان فرهنگی و هنری میناب، سالن خصوصی فرهنگسرای شهید بهشتی میناب است که بسیار فرسوده و قدیمی است و نیازمند اعتبارات جهت تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری میناب هستیم.امید است با توجه به موقعیت، جمعیت و ظرفیت شهرستان میناب مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری هر چه سریعتر راه را هموار ساخته تا شاهد پیشرفت روز افزون این پروژه  باشیم و پروژه مذکور به مرحله بهره برداری برسد./ هرمز

 

دیدگاه ها (0)
img