فرمانده انتظامی ویژه کیش:

بیش از 60 کیلوگرم انواع مواد مخدر در هفته ناجا امحاء خواهد شد



صبح ساحل ، حوادث -  فرمانده انتظامی ویژه کیش از برگزاری بیش از 60 عنوان برنامه متنوع و ویژه در هفته ناجا خبرداد و گفت: هفته ناجا محل تجلی ارتباط نیروی انتظامی و مردم است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «رحیم جهانبخش» در نشست خبری با اشاره به اینکه هفته ناجا فرصت مغتنمی است تا با هرچه بیشتر نزدیک شدن به ساختارهای اجتماعی حس مردمی بودن را تقویت کنیم اظهار کرد: راهبرد اصلی ناجا، مردم داری، مردم یاری و برخورد حکیمانه با مردم برای رسیدن به اهداف سازمانی است.

وی با بیان اینکه خدمت به مردم اولویت اصلی ما در ناجا است تاکید کرد: هدف گذاری دسترسی به اهداف پلیس همواره با در نظر گرفتن مشارکت های مردمی، بازخوردگیری از مردم صورت گرفته و در هنگام اجرای طرح ها نیز نظرسنجی و بستر سنجی در جامعه به طور قطع و یقین مورد توجه نیروی انتظامی است.

فرمانده انتظامی ویژه کیش با تاکید بر ایجاد نظم و امنیت در جامعه و محله با بهره گیری از مشارکت های مردمی افزود: در برقراری نظم و امنیت هر محل از نیروهای همیار در طرح ها استفاده شده و پس از پایان هر طرح بازخورد آن را از سامانه های ارتباط مردمی 197و 110 مردم می گیریم.

سرهنگ جهانبخش با بیان اینکه « پلیس مقتدر، امین مردم» شعار سال 97 ناجا در هفته نیروی انتظامی است افزود: در شعار سال ناجا همواره بخشی به مردم اختصاص دارد که براساس راهبردهای فرماندهی کل قوا ترسیم و راهبردی شده است.

وی با تاکید براینکه پلیس مقتدر بر پایه مولفه هایی استوار است که بدون وجود این مولفه ها اقتدار معنایی نخواهد داشت اضافه کرد: پلیس در اجرایی شدن طرح های خود نیازمند توانمندی، اختیارات، اشراف اطلاعاتی، به روز بودن، تاب آوری و توان سازگاری، سرمایه های اجتماعی و بصیرت به عنوان مهمترین مولفه های اقتدار در برقراری نظم و امنیت اجتماعی است.

وی با بیان اینکه اشراف اطلاعاتی پلیس بر روی جرایم خاص اجتماعی کشف، شناسایی و برخورد قاطع و شفاف پلیس را در پی خواهد داشت به روز بودن را از دیگر مولفه های اقتدار پلیس برشمرد و افزود: امروزه برخی از جرایم بربستر فضای مجازی طراحی و اجرا می شود که برای مقابله و برخورد با آن ها نیاز است تا پلیس به تجهیزات روز مجهز باشد.

سرهنگ جهانبخش با تاکید بر اهمیت تاب آوری و توان سازگاری پلیس افزود: ما در مواجه با انتقادات تند شهروندان به صورت مردمی و روانشناسانه آستانه تحمل خود را بالا برده ایم و نشان این توانمندی را در ایام محرم و برقراری شرایط نظم و امنیت به ویژه در حوزه ترافیکی و نظم اجتماعی ایجاد شده می توان مشاهده کرد.

امحا 60 کیلو مواد مخدر در هفته ناجا

فرمانده انتظامی کیش با تاکید بر اینکه یکی از خطوط قرمز پلیس بحث مواد مخدر و برخورد جدی با سوداگران مرگ است، گفت: بیش از 60 کیلوگرم انواع مواد مخدر در هفته ناجا امحاء خواهد شد .

وی یکی از مطالبات اصلی مردم را مقابله با این پدیده شوم دانست و گفت: اعتیاد به مواد مخدر نقطه آغازی برای ارتکاب به سایر جرایم است.

صلح و ساز 45 درصدی مراجعات مردمی به کلانتری ها

23 هزار و 855 مراجعه به کلانتری از دیگر آمارهای ارائه شده توسط سرهنگ جهانبخش بود وی با تاکید بر اینکه این حضور نشان از جرم خیزی نیست گفت: پلیس علاوه بر رسیدگی به جرایم در حوزه های مختلف مانند راهنمایی و مشاوره نیز به مردم خدمات می دهد و در این آمار 45 درصد از مراجعات در همان کلانتری به صلح و سازش انجامیده و از تشکیل پرونده صرف نظر شده است.

25 هزار 748 تماس مردمی با پلیس 110 کیش

فرمانده انتظامی ویژه کیش همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه آماری از عملکرد 6 ماهه نیروی انتظامی ویژه کیش گفت: از ابتدای سال جاری 25 هزار 748 تماس مردمی با پلیس 110 کیش که به ازاء هردونفر از شهروندان یک تماس ثبت شده است نشان از مردمی بودن پلیس و اعتماد مردم به ناجا دارد.وی افزود: نزدیک به 6 هزار تماس از تعداد تماس های یاد شده منجر به انجام عملیات شده و حدود 20 هزار تماس دیگر ارشادی بوده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها