14

مهر

1403


ورزشی

13 دی 1391 09:22 0 کامنت

صبح ساحل، ورزشی _ هفته چهارم از دور برگشت لیگ برتر والیبال ایران با صدرنشینی پیکان تهران و صعود متین ورامین به رده دوم جدول به پایان رسید.

هفته چهارم از دور برگشت لیگ برتر والیبال در شهرهای کاشان، بندرعباس، کرج، مشهد، تهران و یزد برگزار شد که در مهم ترین بازی ها تیم متین ورامین با شکست پیشگامان کویر یزد به رده دوم صعود کرد و کاله مازندران هم با شکست سایپا به رده سوم رسید. دربندرعباس تیم والیبال آلومینیوم المهدی دریک بازی سخت ونفس گیر موفق شد تیم  بازرگانی جواهری گنبد متحول شده را شکست دهد.

شاگردان محمدرضا دامغانی که دربازی هفته سوم دوربرگشت لیگ برتر والیبال دربندرعباس مغلوب شهرداری ارومیه شده بودند دربازی مقابل جواهری گنبد هم دردوست اول بازی خوب ظاهرنشدندوبازی را واگذارکردند. ست اول بنفش پوشان هرمزگانی 25بر20باختندامادرست دوم بازی  آلومینیوم  به خودش آمدوتاپوئن 26بر26با حریف گنبدی خودپیش رفت امادرپایان این آلومینیوم المهدی بود که با بازی خوب ولادمیر کنزوویچ بازیکن خارجی تیم گنبد که می توان گفت خودش به تنهایی یک تیم بود بازی را28بر26به گنبد باخت.

درست سوم هوادارانی که تاکنون آلومینیوم راتنها نگذاشته اند با حمایت خودشان کاری کردند کارستان به طوری که ولادمیر کنزوویچ دیگر آن بازیکن دوست قبل نبود وافت این بازیکن باعث شد تا نماینده هرمزگان ست سوم را با حساب 25بر22به سودخودبه پایان ببرد. والیبالیست های آلومینیوم برای این که  شرمنده هواداران خودنباشند مجبور بودندست چهارم راهم ببرندتاکاربه ست پنجم کشیده شود.

باخت آلومینیوم دراین ست به منزله سه امتیاز کامل برای جواهری بود اما شاگردان دامغانی نشان دادند که باغیرت هستند وبه راحتی اجازه نخواهند دادتادراین بازی خانگی مغلوب شوند. باشروع ست چهارم این جواهری گنبد بودکه بازی بهتری از خودبه نمایش گذاشت امادرادامه آلومینیوم بابازی خوب علیرضا نصر اصفهانی و ادریس دانشور که این دو درسه ست قبلی اصلا خوب نبودند بازی را در اختیارخودگرفتندودرپایان 25بر21 به برتری رسیدندتا کاربه ست پنجم کشیده شود. تماشاگران خوب هرمزگانی دراین ست یک صدا آلومینیوم المهدی را تشویق کردند وبازیکنان آلومینیوم هم با بازی درخشانی که انجام دادند آن ها را خوشحال به خانه هایشان فرستادند. دراین ست آلومینیوم المهدی هرمزگان 17بر15به برتری رسید تا دو امتیاز از این دیدار بگیردودرهمان مکان هشتم جدول رده بندی باقی بماند.

پس از پایان این دیدار محمدرضا دامغانی در جمع خبرنگاران که با کمترین امکانات این مسابقات را پوشش می دهند گفت : از چهار روز پیش به بازیکنانم گفته بودم که خطرناک‌ترین تیم‌هایی که در جریان لیگ برتر والیبال به بندرعباس می‌آیند، جواهری گنبد و بانک کشاورزی هستند. وی افزود: اگر مبالغه نباشد این دو تیم همانند کسی که در حال غرق شدن هستند می‌توانند تیم‌های حریف را نیز با مشکل روبرو کنند.وی اظهارداشت: با توجه به این که آب و هوای بندرعباس از شرایط ویژه‌ای برخوردار است اما تیم جواهری توانست همانند تیم آلومینیوم که پنج ماه است در شهر بندرعباس تمرین می‌کند، سرویس بزند و بازی خوبی را از خود ارائه دهد.دامغانی گفت: می‌دانستیم بازی سختی را در پیش داریم و از همین رو از کسب برد خوشحال هستیم اما راضی نیستیم.وی افزود: تعدادی از بازیکنان آلومینیوم در حد و اندازه‌های خودشان ظاهر نشدند.سرمربی تیم آلومینیوم المهدی  در پاسخ به  این سوال مبنی بر این که آیا تیمش مشکل بدنسازی دارد افزود: احساس من این است که بازیکنانم پس از کسب پیروزی در برابر تیم‌های بزرگ لیگ  انگیزه لازم را در دو بازی اخیر نداشته‌اند.وی ادامه داد: دور برگشت سوپرلیگ به هیچ وجه از نظر کیفیت قابل مقایسه با دور رفت نیست. ابراهیمی سرمربی تیم بازرگانی جواهری گنبد هم پس ازپایان این دیدارعلت شکست تیمش مقابل آلومینیوم المهدی را داوران دانست وگفت : در این بازی اشتباهات داوری در حد معمول نبود. وی اظهار داشت: هردو تیم بازی خوب و زیبایی را ارائه دادند.اما به دلیل آب و هوای بندرعباس و ارتفاع کم این شهر از سطح دریا، اجرای تاکتیک‌ها در زمین  برای ما سخت بود.

ابراهیمی  با بیان این که تیم آلومینیوم از یک مربی فهیم بهره می‌برد یادآور شد: تیم گنبد رفته رفته بهتر می‌شود و متأسفانه به دلیل کم‌تجربگی در مقاطع حساس تجربه لازم را برای حفظ امتیازها و یا امتیازهای تمام‌کننده را ندارد.سرمربی گنبد اظهارداشت: بازیکنانی همانند آرش تقوی و حسن‌زاده با وجود این که برای نخستین بار در سوپرلیگ والیبال بازی می‌کنند، می‌توانند بازیکنانی خوش آتیه برای آینده این ورزش در کشور باشند.وی افزود: تیم جواهری گنبد از همان ابتدا ایراداتی را در جذب بازیکن داشت که خوشبختانه در تعطیلات نیم‌فصل توانست با جذب بازیکنانی شکل تیمی خود را به دست آورد.ابراهیمی  با بیان این که از بازیکنان خارجی تیمش راضی است افزود: کنزوویچ در این بازی با توجه به این که اولین بازیش بود نمایش خیره‌ کننده را از خود ارائه داد. درسایر دیدارهای هفته چهارم دوربرگشت تیم پیشگامان کویر یزد در حالی که از متین ورامین میزبانی می کرد در شهر خود و مقابل هوادارانش با نتیجه سه بر یک شکست خورد تا سه پله در جدول رده بندی سقوط کند. در این بازی شاگردان مصطفی کارخانه با تمام قدرت مقابل پدیده این فصل لیگ برتر به میدان رفتند و در نهایت توانستند این تیم را در خانه خود شکست دهند. شاگردان میرحسینی که در دور رفت با همین نتیجه متین ورامین را شکست داده بود این بار مغلوب شاگردان کارخانه شدند تا به رده پنجم جدول نزول پیدا کنند و در مقابل هم تیم حریف با 30 امتیاز به رده دوم جدول رده بندی تکیه بزند. در کرج یک بازی مهم دیگر برگزار شد و آن جدال دیدنی سایپا و کاله آمل بود. در این بازی تیم میزبان سه بر دو مقابل کاله آمل شکست خورد تا پنجمین شکست این فصل خود را تجربه کند. بهروز عطایی و شاگردانش همانند بازی رفت پیروز جدال با نفرزاده و شاگردان جوانش شدند. به این ترتیب کاله با 29 امتیاز به رده سوم صعود و سایپا با 28 امتیاز به رده چهارم نزول پیدا کردند. از حواشی به وجود آمده در این بازی درگیری تماشاگران کاله با نیروی انتظامی در سالن مسابقه بود.

در این بین در روزی که تغییرات زیادی در جدول رده بندی برای تیم های مدعی به وجود آمد شاگردان پیمان اکبری در مشهد با خیالی آسوده مقابل میزان خراسان به میدان رفتند و سه  بر صفر بر این تیم غلبه کردند. با این پیروزی پیکان با 33 امتیاز در رده اول همچنان باقی ماند و با سه امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم جدول صدرنشین است. شاگردان قوچان نژاد هم با شکست در این بازی دهمین باخت خود را تجربه کردند تا با 17 امتیاز در رده دهم جدول قرار بگیرند.از نکات جالب توجه این بازی حضور خوب تماشاگران مشهدی و احترام آن ها به هر دو تیم بود.

با وجود این که تیم میزان در این بازی شکست خورد اما تماشاگران مشهدی به خوبی از پس میزبانی برآمدند و این روز را به نام خود ثبت کردند. در کاشان تیم باریج اسانس از شهرداری ارومیه پذیرایی کرد و این تیم را با نتیجه سه بر صفر راهی کرد. حسین معدنی که برای پیروزی در این بازی بازیکنانش را آماده کرده بود در نهایت توانست جبران شکست مرحله رفت را کند. به این ترتیب باریج اسانس با این سه امتیاز 17 امتیازی شد و در رده نهم قرار گرفت و شهرداری ارومیه هم با 26 امتیاز در همان رده ششم باقی ماند.

در این بازی سعید مصطفی وند و سعید معروف از تیم شهرداری ارومیه به دلیل اعتراض به داور به ترتیب اخطار شفاهی  و کارت زرد دریافت کردند. در آخرین بازی این هفته هم شهرداری تبریز از سد نوین کشاورز گذشت. نماینده تهران در حالی که از تبریزی ها میزبانی می کرد مقابل این تیم سه بر یک شکست خورد تا بدون کسب امتیاز این هفته را به پایان برساند. اما شاگردان احمد مساجدی در تیم تبریزی با سه امتیاز این بازی 17 امتیازی شدند و رده دهم را به نام خود ثبت کردند.

دیدگاه ها (0)
img