13

مهر

1403


حوادث

19 مهر 1397 08:09 0 کامنت

صبح ساحل ، حوادث -  اعظم رام : پلیس شهرستان بندرعباس در 6 ماه نخست سال جاری ، موفق به دستگیری 22 متهم به قتل شدند که پرونده این افراد در دستگاه قضایی در حال رسیدگی است. 

رییس پلیس بندرعباس با بیان این مطلب گفت: در این مدت 6 فقره قتل رخ داده است اما قتل های کشف شده 10 مورد بوده است چرا که  کشفیات مربوط به پرونده های سال قبل هم بوده است.

 سرهنگ اسماعیل مشایخ  علت اغلب این قتل ها را خانوادگی و با اسلحه سرد ذکر کرد. وی از ثبت  2 هزارو 100 مورد درگیری که این آمار در سال قبل 2 هزارو 375 مورد بوده است خبر داد و افزود: در این مدت ، 12 مورد شرارت رخ داده و 47 شرور در بندرعباس دستگیر شدند.

مشایخ به کاهش 27درصدی جرائم خشن تا پایان شهریور اشاره ای داشت و این را گفت که  از در این مدت، 600 نفر متهم  که دارای حکم قضایی قطعی محکومیت بودند دستگیر شدند که در بین این افراد، قاتل فراری یا متهمانی با حکم 20 و 25سال زندان و حکم اعدام نیز وجود داشتند.

وی اضافه کرد: یکی از این افراد متواری دارای  5 فقره محکومیت بوده و یا یکی دیگر نیز جوانی 33 ساله با 40 ضربه چاقو، فردی را به قتل رسانده بود. این مقام مسوول دستگیری افراد مظنون و متهم را  افزایش 98درصد اعلام کرد.

 کشف 49 کارگاه ساخت مشروبات الکلی 

در شهر بندرعباس

فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس گریزی زد به اتفاق اخیر در خصوص مسمومیت ناشی ازمشروبات الکلی و گفت: پلیس با جدیت به این پرونده ورود کرده که تا امروز 5 نفر سازنده و فروشنده مشروب دستگیر شدند و در این رابطه تحقیقات ادامه دارد که بعد از اتمام تحقیقات و اعلام نتایج و بررسی ها، جزییات این پرونده اعلام می‌شود.

سرهنگ مشایخ این را هم عنوان کرد که هیچگونه پرونده انتظامی برای مسموم شدگان و مراجعه کنندگان به مراکز درمانی تشکیل نشد.

وی از کشف 49 کارگاه ساخت مشروبات الکلی در شهر بندرعباس را از اول سال تاکنون مطالبی بیان کرد.سرهنگ مشایخ ادامه داد: بعد از حادثه موج مسمومیت الکلی اخیر، یک کارگاه ساخت مشروبات دست ساز شناسایی و 500 لیتر مشروب از این کارگاه کشف شد.وی از برخورد جدی با عوامل تولید و توزیع کننده مشروبات الکلی سخن گفت که عده زیادی نیز دستگیر و محاکمه شدند.

کشف 20 میلیون لیترسوخت و دستگیری

 355 نفر قاچاقچی

فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس در خصوص کشفیات سوخت قاچاق گفت:  از ابتدای  سال جاری تاکنون ،بیش از 20میلیون لیتر سوخت قاچاق فقط در شهر بندرعباس کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 6هزار و 368 درصد افزایش داشته است. سرهنگ مشایخ این سوخت ها را شامل قاچاق کانتینری و ... دانست.

وی از دستگیری 355 نفر به اتهام انواع قاچاق در بندرعباس خبر داد و گفت: در این مدت بیش از 700 پرونده کشف کالای قاچاق به ارزش 132 میلیارد تومان تشکیل شد .

جمع آوری 14هزار معتاد 

متجاهر از سطح شهر

رییس پلیس بندرعباس از جمع آوری 14هزار معتاد متجاهر از سطح شهر بندرعباس از عملکرد 6 ماه نخست سال جاری اعلام کرد که از این تعداد حدود هفت هزار نفر بیش از یک بار سابقه جمع آوری داشتند و افرادی که بومی استان نبودند براساس توافق انجام شده با فرمانداری، به استان های خود بازگردانده و به خانواده هایشان تحویل داده شدند.

سرهنگ مشایخ  گفت: در این مدت  بیش از هزار و200 خرده فروش و 54 نفر عمده فروش دستگیر شدند.وی از وجود 5 نقطه و 10 محله آلوده در شهر بندرعباس خبر داد.

این مقام مسوول به دستگیری و تردد 4 هزارو 109 نفر اتباع بیگانه غیر مجازاز کشور  نیز اشاره ای داشت. سرهنگ مشایخ ،کشف سرقت را 40درصد افزایش ،  کیف قاپی14 درصد ، سرقت از منازل 20 و موتورسیکلت 32 درصد کاهش ذکر کرد.

دستگیری 18 سارق و مالخر در انبارهای ضایعاتی

فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس در خصوص مرکز خرید ضایعات که باتوق سارقان است گفت: با اماکنی که تحت عنوان مرکز خرید ضایعات فعالیت می کنند و در اصل خریدار اموال مسروقه هستند برخورد شده است.

مشایخ افزود: در این مدت  در طرح مقابله ضربتی با فعالیت های این مالکان و گردانندگان این انبارهای ضایعاتی 18سارق و مالخر دستگیر شدند و6 انبار تعطیل شد.

وی افزود: در برخی از انبارهای تعطیل شده حدود 600 باتری خودرو و سیم و کابل های سرقتی از کوچه و محلات و معابر عمومی کشف شد.

سرهنگ مشایخ یادآور شد:بیش از100مرکز بزرگ و کوچک خرید ضایعات در بندرعباس وجود دارد که فقط تعداد کمی از آنها مجوز دارند و بقیه غیرمجاز هستند.

برقراری 230 هزار تماس با 110

فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس از توقیف هزارو 450 دستگاه خودرو  به علت تخلفات حادثه ساز و...، 5 هزارو 400 دستگاه موتورسیکلت به علت سرقت،  فاقد پلاک، پلاک مخدوش، ایجاد مزاحمت و ... خبر داد.

سرهنگ مشایخ گفت:230 هزار تماس نیز با مرکز 110 برقرار شد که از این شمار بیش از80 هزار تماس عملیاتی و 150 هزار تماس با راهنمایی و ارشاد پلیس همراه بود.

دیدگاه ها (0)
img