کوچ 900 خانوار عشایر به حاجی آباد آغاز شد



صبح ساحل ، اقتصادی - مدیرجهاد کشاورزی حاجی آباد از میزبانی این شهرستان برای استقبال از کوچ 900 خانوار عشایر کوچ رو از 15 مهرماه جاری تا 15 اردیبهشت ماه سال آینده خبرداد.

مهدی عباسپور افزود: این عشایر مربوط به شهرستان های بافت، سیرجان، بردسیر از استان کرمان و داراب از استان فارس هستند که 7 ماه از سال را در مراتع شهرستان حاجی آباد سپری می کنند.

وی افزود: شهرستان حاجی آباد دارای 700 خانوار عشایر درون کوچ است که به طور کلی 720 هزار هکتار از مراتع این شهرستان را در اختیار دارند.

مدیرجهاد کشاورزی حاجی آباد بیان داشت: عشایر درون کوچ و برون کوچ این شهرستان دارای 500 هزار واحد دامی با تولید 3 هزار تن گوشت قرمز و432 تن شیر خام است.

عباسپور گفت: عشایر شهرستان حاجی آباد را ایلهای رائینی، افشار، بچاقچی، قرائی، لری کوه پنجی، غربا، بلوچ، و کوهشایی تشکیل می دهند.

به گفته وی، هم چنین طایفه های مستقل بدوئی، کوه پنجی، امیری کوه پنجی، سبز بلوچ و عرب بدوئی کوه پنجی دیگر طایفه های عشایر کوچ رو در این شهرستان هستند.

این مسوول ادامه داد: بیشتر دام عشایر شهرستان بز است که90 درصد آن را نژاد کرکی رائینی تشکیل می دهد.

عباسپور گفت: از نژادهای دیگر بز شهرستان می توان به تالی و بز موئی سیاه اشاره کرد و نژادهای گوسفند عشایر نیز شامل بلوچی، کرمانی، لری و شال هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها