12

مهر

1403


سیاسی

22 مهر 1397 07:53 0 کامنت

صبح ساحل ، سیاسی - نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: کسانی که نمی‌توانند در برابر حق بایستند سعی می‌کنند تا چنگ زدن به شایعه، به اهداف خود دست یابند و برای رسیدن به هدف شوم خود از هیج اقدامی دریغ نمی‌کنند.

به گزارش ایسنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در جمع نمازگزاران بندرعباس با اشاره به پیامدهای شوم شایعه در جامعه افزود: افراد شایعه‌ساز برای خود حد و مرزی نمی‌شناسند، از این رو همه ما موظفیم هرچیزی را که در مورد دیگران می‌شنویم به راحتی نپذیریم.

وی در ادامه با تاکید بر این‌که هیچ کس از عواقب شوم شایعه مصون نمی‌ماند، افزود: کسانی که نمی‌توانند در برابر حق بایستند سعی می‌کنند تا چنگ زدن به شایعه، به اهداف خود دست یابند و برای رسیدن به هدف شوم خود از هیج اقدامی دریغ نمی‌کنند.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به روز تربیت بدنی و ورزش تصریح‌کرد: تربیت بدنی لازم است اما کافی نیست، ورزش ما باید از ورزش باستانی الهام بگیرد چراکه در این ورزش، اخلاق وجود دارد و پیشکسوت از حرمت بالایی برخوردار است.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با تاکید بر این‌که در ورزش باستانی تاکنون دعوایی رخ نداده و این به دلیل وجود اخلاق در این نوع ورزش است، ابراز کرد: ورزش باستانی باید به الگویی برای سایر ورزش‌ها تبدیل شود.

وی ادامه داد: مسلمانان در ورزش باستانی، جسم و روح را توامان با یکدیگر پرورش داده و تقویت کرده‌اند، باید عنصر تقویت روان را در تربیت جسم قرار دهیم درصورتی که جسم قوی و روح ضعیف باشد، خطر محسوب می‌شود.

امام جمعه بندرعباس ضمن قدردانی از ورزشکاران و مسؤولان، خطاب به این قشر از جامعه گفت: تنها به فکر تقویت جسم نباشید بلکه ورزش باید جلوه‌گاه انسانیت، گذشت و کرامت باشد و ورزش را تنها به بدنسازی محدود نکنید.

آیت الله نعیم‌آبادی به روز عصای سفید اشاره و ابراز کرد: با مرور تاریخ نابینایان درمی‌یابیم که آنان خود را ناتوان نمی‌دانستند، مردم باید حساب خاصی برای نابینایان باز کنند، البته نه از روی ترحم، بلکه از استعدادها و توانایی‌های نابینایان استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به 22 مهر روز جهانی استاندارد اشاره داشت و با تاکید بر اینکه ‌استاندارد از حرف‌های اولیه در مباحث اجتماعی است، گفت: نظارت بر کیفیت کالا امری ضروری و حیاتی است، ممکن است عدم نظارت بر تولید کالا و عدم رعایت چارچوب‌ها در عرصه تولید، ضررهایی را به مردم و جامعه وارد کند.

امام جمعه بندرعباس بیان کرد: با توجه به این‌که قاچاق کالا و حتی قاچاق انسان از طریق دریا و ورود ابزار فساد از دبی، ضروری است که دولت، دریابانی را تقویت کند تا نیروهای پرتلاش دریابانی در دریا مستقر شوند، نیروهای دریابانی تاکنون به دلیل نبود تجهیزات لازم، موفق به استقرار در دریا نشده‌اند و مجبورند برای ساعاتی، با قایق در دریا به گشت‌زنی بپردازند.

آیت‌الله نعیم‌آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان در پایان تاکید کرد: اگر مرزبانان در دریا تقویت شوند، بخشی از مشکلات دولت حل و فصل می‌شود و به جرأت می‌توان گفت که ثبات اقتصادی در گرو تقویت دریابانی است.

دیدگاه ها (0)
img