معاون سازمان ملی استاندارد ایران دربندرعباس تاکیدکرد:

اجباری شدن استاندارهای 85گانه خودرو از دی‌ماه



صبح ساحل ، اقتصادی - محمد خداکریمی:معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: در اجرای قانون جدید استاندارد با عنوان « قانون تقویت و توسعه نظام استانداردسازی « سایر وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی نیز در اجرای استاندارد اجباری تکالیفی را دارند.

وحید مرندی‌مقدم ظهر دیروز در جمع خبرنگاران افزود: براساس ماده ۳ این قانون تمام دستگاه‌های اجرایی مکلفند فعالیت‌های خود را تبدیل به استانداردهای ملی کنند و اجرا نمایند و سازمان ملی استاندارد نظارت در این بخش به عهده دارد.وی تاکید کرد:مسؤولیت سیاستگذاری و راهبری نظام استانداردسازی با سازمان ملی استاندارد است و با این قانون، جایگاه سازمان هم ارتقای یافته است.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد در بخش دیگری ازاین نشست در خصوص استاندارد آسانسورها در اماکن دولتی و خصوصی  گفت: در زمان صدور پایان‌کار تاییدیه استاندارد اخذ می‌شود، اما مشکل اصلی در بازرسی‌های ادواری است که نیاز به مجوز قضایی برای ورود به اماکن خصوصی دارد.وی اضافه کرد: وضعیت استاندارد آسانسورها در ساختمان‌های اداری رضایت‌بخش نیست؛ اما نسبت به گذشته بهبود یافته است.مرندی‌مقدم در پاسخ به سوالی در باره اجباری شدن استاندارها در خودروها گفت: از اول دی ۹۶ استانداردهای ۵۵گانه خودروسازی‌ها درحال اجراست و از دی ماه ۹۷ استانداردهای ۸۵گانه اجرایی و اجباری می‌شود.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استانداردایران تصریح کرد: درسال گذشته ، بیست مدل خودرو داخلی و خارجی تاییدیه این سازمان را دریافت نکردند و از شماره گذاری آنها جلوگیری شد. وی ادامه داد: در تیرماه امسال نیز از شماره‌گذاری هشت نوع خودرو به دلیل مصرف سوخت بالا که تاییدیه استاندارد نگرفت شماره‌گذاری نشد.

وی از کشف جعل۲۰۰مورد نشان استاندارد برروی کالا در کشور خبرداد و خاطرنشان کرد: شهروندان جهت اطلاع از صحت نشان استاندارد، شماره ده رقمی زیر نشان استاندارد را به شماره پیامک ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال نمایند تا مشخصات کالا درصورت صحت ارسال شود.وی تعداد آزمایشگاه‌های همکار درکشوررا۲۵۰۰ آزمایشگاه و۳۵۰شرکت بازرسی اعلام کرد.

وی در پاسخ به سوالی در باره کالاهایی که به صورت قاچاق واردکشور می شود اظهارداشت : سازمان ملی استاندارد متولی مقابله با قاچاق نیست؛ کالاهایی که از مبادی رسمی وارد شوند و گمرک به استاندارد ارجاع دهد را کنترل می‌کنیم.معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد جایگاه اداره کل استاندارد هرمزگان در کشور را بسیارمطلوب ارزیابی کرد و گفت: اداره‌کل استاندارد هرمزگان فعال‌ترین اداره‌کل استاندارد در کشور را است.

وی افزود: هرمزگان در صادرات و واردات استانی  پیشرو است و به همین دلیل استاندارد جایگاه ویژه‌ای در استان دارد.وی خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه استاندارد هرمزگان در کشور، حمایت‌های لازم از اداره‌کل استاندارد استان صورت می‌گیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها