گزارشی از یک سودجویی در مرز شلمچه

کلاهبرداری بنام سفر اربعین



صبح ساحل ، حوادث - شخصی به نام م -ع، کاروان‌هایی از استان هرمزگان به مرز شلمچه جهت پیاده روی اربعین اعزام نموده و به گفته شاهدان عینی، زایران را همانجا رها و در حال حاضر کاروان آواره و پشت مرز جا مانده‌ است.

به گزارش فارس، خانم حسینی یکی از زایرانی که در مرز سرگردان است گفت: در حال حاضر، م-ع که تاکنون مدیریت کاروان را برعهده داشت می‌گوید من اصلا کاروانی نداشته در حالی که پیام‌های صوتی‌اش در گروه موجود هست که صحبت و خودش را مدیر کاروان معرفی نموده است.

این زایر می‌گوید: اعضای این کاروان، توسط خانم ک ثبت نام و جلسه توجیهی برای آنان برگزار شد و از اعضای کاروان به ازای هر نفر، مبلغ 900 هزار تومان دریافت شده است؛ روز یکشنبه 29 مهرماه سال جاری، کاروان را از شهر بندرعباس به قصد شملچه حرکت کرده و دو روز است که در شلمچه در موکب شهید تختی اسکان یافته‌اند.

علیرغم این‌که م-ع در جلسات توجیهی، خود را مسوول کاروان معرفی کرد در حال حاضر مدعی است که من هیچ کاره‌ام، البته فایل صوتی تمام صحبت‌های وی از نخستین جلسه موجود است.

خانم ک نیز که مسوول جمع آوری هزینه‌ها بوده متواری شده و برای هر کاروان از هر شهر یک نماینده تعیین شده بود که بدون هیچ گونه اطلاعاتی در خصوص نحوه فعالیت کاروان در حال حاضر در جمع زائران حضور دارند.

بنابراین گزارش، اعضای کاروان 221 نفر که همگی از شهرستان میناب، رودان، بندرعباس و بندرلنگه هستند.

زائران سرگردان در پاسگاه شلمچه شکایت نامه‌ای علیه فرد کلاهبردار تنظیم کردند، از مجموع تعداد زائران آواره، 90 نفر از رودان، 63 نفر از بندرعباس، 10 نفر از بندرلنگه، 51 نفر از میناب، هشت نفر از جزیره هرمز هستند.

به اذعان یک از اعضای این کاروان، قرار بود امروز سه شنبه، م-ع به همراه خانم ک مسؤول کاروان اسلام آباد در مرز شلمچه حضور یافته و زایران را توجیه نمایند اما این اتفاق نیافتاد و م-ع در حال حاضر ادعا دارد که تنها مدیریت کاروان اسلام آباد را بر عهده داشته و سایر کاروان‌ها ربطی به وی ندارد و خانم ک یا هر کس دیگری مسؤولیت اداره کاروان اعزامی از استان هرمزگان را عهده دار است.

در همین راستا امان الله ماندگاری مدیر حج وزیارت استان هرمزگان اظهار داشت: تا این لحظه حج و زیارت هیچ کاروانی به کربلا اعزام نکرده است و این افراد را که مدیر کاروان معرفی شده‌اند را نمی‌شناسد.

ماندگاری افزود: توصیه‌ام به زایران و عاشقان حسینی این است که مراقب گروه‌های سودجو و افراد کلاهبردار بوده و به هیچ وجه فریب این افراد را نخورند و جهت صحت و سقم ادعاهای آنان با مدیریت حج و زیارت ارتباط بگیرند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها