12

مهر

1403


حوادث

18 دی 1391 11:35 0 کامنت

صبح ساحل، حوادث _  فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: در 9 ماهه گذشته، 55 تن و 828 کیلو گرم انواع مواد مخدر  در استان کشف شد. سردار رضا محمدی یگانه افزود:در این مدت 972 هزارو 354 قرص و آمپول روانگردان کشف و 152 باند موادمخدرشناسایی و دستگیر شدند.وی با اشاره به  کشف  53 قبضه سلاح و 690 دستگاه خودرو از قاچاقچیان  مواد مخدر تصریح کرد: در این ارتباط  3 هزارو 295 نفراز قاچاقچیان خرد وکلان  دستگیر و در درگیری مسلحانه ، 9 نفر کشته و 24 نفردستگیر شدند. سردار محمدی یگانه در گفتگو با خبرنگاران از نفوذ مواد مخدر به مدارس هرمزگان سخن گفت و افزود:آگاهی های ناکافی فرزندان در دوران نوجوانی و جوانی از خطرات ابتلا به مصرف مواد مخدر است ، بهترین دوره در زمینه اطلاع رسانی و فراگیری آموزش در دوران مدرسه است که در کنار آن نظارت خانواده ها و عدم رهایی فرزندان در امر تربیت به مدارس نیز ضروری به نظر می رسد.وی ادامه داد: رواج مواد مخدر در میان دانش‌آموزان مدارس استان  به ویژه در حاشیه شهر، به وضعیت نگران‌کننده‌ای رسیده و حتی مشاهده شده است که دانش آموزان سلاح سرد استفاده می کنند.سردار محمدی یگانه  اضافه کرد: بعضی از دانش آموزان در مدارس  تلفن همراه  با خود می آورند که این امر سرمنشا جرایم و بزهکاری در این سنین است.این مقام انتظامی در خصوص کشف قرص های روانگردان در عطاری ها گفت: در بازدید از عطاری های استان به خصوص شهر بندرعباس  شاهد کشف انواع مواد مخدر روانگردان بودیم و در این ارتباط یکی از برنامه های  مهم  شناسایی و پلمپ  عطاری های که اقدام به فروش مواد مخدر می کنند.

 کشف سوخت قاچاق

فرمانده انتظامی هرمزگان با اشاره به کشف بیش از 6 میلیون لیتر سوخت  قاچاق  گفت: در9 ماهه نخست سال جاری، 11 باند قاچاق سوخت  شناسایی و متلاشی شد و همچنین در این ارتباط 739 نفر دستگیر شدند. وی ادامه داد: در این ارتباط  297 پرونده تشکیل، 697 دستگاه خودرو و 29 شناور  توقیف شده است.  سردار محمدی یگانه  از رشد 152 درصدی دستگیری قاچاقچیان  و رشد 180  درصد ارزش ریالی سوخت قاچاق  نسبت به سال گذشته خبر داد.

 کاهش 22 درصدی وقوع جرایم

فرمانده انتظامی هرمزگان در ادامه سخنان به کاهش 61 درصدی جرایم تجاوز به عنف در این مدت اشاره کرد و اظهار داشت: امسال 14 فقره و سال گذشته 36 فقره جرایم  آزار و ازیت زنان و دختران به ثبت رسیده است. سردار محمدی یگانه خاطر نشان ساخت:وقوع جرایم در استان درمیانگین  خیلی از شاخصهای دیگر 22  درصد کاهش نشان می دهد.وی اطلاع رسانی، قاطعیت در اجرای حکم و  سرعت عمل در دستگیری متجاوزگران و متخلفان از نقاط مهم کاهش جرم دانست و  از شهروندان خواست که سعی کنند فقط با تاکسی و خودروهای عمومی تردد کنند و اگر خودرویی را سوار می شوند حتما شماره پلاک خودرو و چهره سرنشینان را به خاطر بسپارند. سردار محمدی یگانه همچنین از رانندگان خودروها خواست که به هر فردی را که کرایه زیاد پیشنهاد کرد اطمینان نکند سعی کنند در جاهای خلوت نروند و...  

 احساس ناامنی در استان

"احساس ناامنی در هرمزگان بیشتر از استان های دیگر نمود دارد ولی از نظر افزایش امنیت  در رده های بالا قرار دارد". این مطلب را فرماده انتظامی استان بیان کرد و گفت: شرایط امنیتی استان نسبت به اکثر  استان های دیگر بهتر است.سردار محمدی یگانه بیشترین وقوع سرقت ها را در بندرعباس با 62 درصد اعلام کرد و افزود:میناب با 12 درصد و رودان با 8 درصد بیشترین آمار سرقت ها را در خود دارد  و در مجموع 82 درصد کل سرقتها در سطح استان مربوط به این 3 شهرستان است. وی وقوع 80 درصد سرقتها و زورگیری به عنف را  در بندرعباس بیان کرد و اظهار داشت: در مجموع در استان 36 درصد زورگیری نسبت به سال گذشته کاهش و وقوع جرم 101 درصد افزایش  داشته است. سردار محمدی یگانه  اضافه کرد: در این 9 ماهه، 4 باند سرقت به عنف دستگیر  که 34 نفر  در مراحل اولیه رفع اتهام شدند و مابقی راهی  زندانی شدند.وی گفت: درصد قابل توجه از متهمان  که اقدام به زورگیری می کنند سابقه کیفری یا 70 درصدآنها  سابقه اعتیاد دارند. سردار محمدی یگانه ، زندان را یکی از عامل های خلاف کار شدن متهمان دانست و گفت:برخی سارقان سالهای زیادی از عمر خود را در پشت میله های زندان  می گذرانند اما زمانی که از آنجا مرخص می شوند به خلافکار مهاری مبدل می شوند و زندان محلی برای   آشنا شدن با انواع جرایم  است. وی افزود: اما کسانی هستند که با خلاف داخل زندان می شوند و توبه می کنند و با روح و نیت پاک   وارد جامعه می شوند. باید جامعه افراد آزاد شده از زندان را بپذیرد.

 سرقت ساختگی در بستک

مدتی قبل از طریق رسانه و مسوولان ناامنی بستک  مطرح شد و که در این مورد فرمانده انتظامی استان نسبت به این قضیه واکنش نشان داد و این سرقت ها و ناامنی ها را از پیش طراحی دانست. سردار محمدی یگانه  گفت:  قرائن و شواهد نشان می دهد سرقت  در بستک واقعی نبوده است به همین علت گروهی کارشناسان مشترک سپاه ، نیروی انتظامی و دادستان به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه  سرقتها به نوعی تکراری وموضع گیری افراد خاص شدیدتر بود  افزود:پس از بررسی ها مشخص شد که آثار جرح بر روی بدن فردی بر اثر سرقت،  واقعی نبوده است و خود فرد در هنگام نبود همسر با تحریک دوستان برای ناامن کردن شهر، منزل را بهم ریخته، طلاجات را در کیس رایانه جاسازی می کند.سردار محمدی یگانه در ادامه گفت: این فرد برای واقعی نشاندن صحنه سرقت،چشم خود را چسب بسته، با لیوان شکسته، بدن خود را مجروح  و وانمود می کند که سارقان وارد منزل شده است. وی تصریح کرد: این متهم پس از دستگیری، به جرم خودمعترف شد و پس از بازرسی از منزل طلاجات را در کیس رایانه کشف شد.سردار محمدی یگانه افزود: در این ارتباط مشخص شد افرادی با نیت برهم زدن امنیت شهرستان بستک، این موضوع طراحی و برنامه ریزی کرده بودند و از مسوولان می خواهیم قبل از روشن شدن موضوع بر دامن زدن آن نیافزایند.

 دستگیری قاچاقچیان انسان

رییس پلیس هرمزگان در رابطه با دستگیری اتباع بیگانه گفت: علاوه بر 8 طرح کشوری 9 طرح استانی نیز برای جمع آوری و دستگیری اتباع بیگانه اجرا شد که در این ارتباط  41 نفر دلال قاچاق انسان دستگیر، 41 دستگاه خودرو  ،35 قبضه اسلحه جنگی و 60 قبضه سلاح شکاری کشف شد.

 افزایش 5 درصدی کشف سلاح

سردار محمدی یگانه در ادامه از افزایش کشف  5 درصد سلاح سخن گفت و عنوان نمود:.در 9 ماهه گذشته 5 طرح استانی و 3 طرح کشوری  اجرا شد. وی در خصوص کشفیات  9 ماهه سال جاری ادامه داد: در این مدت کشفیات سیگار 35 درصد ،البسه 81 درصد، پارچه 4 درصد، برنج 43 درصد، چایی 113 درصد، لوازم تصویری و صوتی 214 درصد، لوازم خانگی 872 درصد، احشام 416 درصد نسبت به سال گذشته رشد و قطعات خودرویی با 29 درصد و لوازم آرایشی با 18 درصد کاهش داشته است.سردار محمدی یگانه  گفت:مجموع پرونده های کشفیات بالای 100 میلیون تومان 112 درصد  و پرونده های 10 تا 100 میلیون تومان 35 درصد رشد داشته است.

دیدگاه ها (0)
img