مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان:

وجود ۱۳۰ پرونده قضایی موقوفات در هرمزگان



صبح ساحل ، اجتماعی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان از وجود ۱۳۰ پرونده قضایی مرتبط با وقف در این استان خبرداد و گفت: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل درآمو موقوفات طی ۷ ماهه سال جاری در هرمزگان اجرای نیت شده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد طاهر گرایلی در همایش وقف و رسانه به جایگاه و نقش رسانه در دنیای امروز اشاره کرد و افزود: امروز در شرایطی زندگی می کنیم که دنیا جایگاه رسانه را به خوبی درک کرده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه با استناد به آیه شریفه « ن و القلم و مایسترون»، سوگند یاد کردن خداوند به قلم را بیانگر جایگاه اصحاب قلم نزد خالق هستی دانست و تصریح کرد: متاسفانه تاکنون از ظرفیت رسانه در کشور نه استقاده درست و نه قدرشناسی شده است.

حجت الاسلام و المسلمین گرایلی در ادامه به جنگ اقتصادی دشمن اشاره و تاکید کرد: مهمترین سلاح در جنگ نرم و جنگ اقتصادی، استفاده از سلاح قلم و رسانه است.

وی با بیان اینکه همه تلاش دشمن در عرصه جنگ اقتصادی ایجاد روحیه ناامیدی و ناشکری در جامعه است، عنوان کرد: اگر رسانه ای نتواند در جهت اهداف جبهه حق گام بردارد، خواه ناخواه با واسطه و یا بدون واسطه در جبهه دشمن قرار می گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود از وقف به عنوان یکی از مهمترین شریان های اقتصادی جوامع اسلامی نام برد و یادآور شد: وقف، ابزار قدرتمندی است که می تواند زمینه رضایتمندی مردم در زمینه های مختلف اجتماعی را فراهم آورد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد طاهر گرایلی بر معرفی سنت حسنه وقف و آثار و برکات آن در رسانه ها تاکید کرد و گفت: طی هشت سال اخیر شمار وقف های جدید در کشور 10 برابر شده و در شش ماهه امسال بیش از 40 وقف جدید در هرمزگان ایجاد شده است.

وی توجه به نیازهای روز جامعه را در ایجاد وقف های جدید ضروری دانست و افزود: وقف های جدید باید منطیق بر نیازهای روز باشد که تحقق این مهم مستلزم برخورداری از مشاورین وقف است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد طاهر گرایلی مدیر کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در پایان با اشاره به تشکیل پرونده قضایی برای 130 وقف در هرمزگان، اظهار کرد: اکثر این پرونده ها در رابطه با چک، رفع تصرف و ... است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها