12

مهر

1403


اجتماعی

27 آبان 1397 08:45 0 کامنت

صبح ساحل ، اجتماعی - مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: نظارت دقیق بر اجرای طرح‌های اشتغال روستایی در حال انجام است.

محمدعلی سلیمی با بیان این‌که کمیته‌های نظارت بر اجرای طرح‌ها در تمام شهرستان‌های استان فعال است، اظهارداشت: همه طرح‌های اشتغال روستایی با دقت بازدید و نظارت خواهند شد و در این خصوص نتایج قابل قبولی از بازدید طرح‌ها ارائه شده است.
وی افزود: در صورت مشاهده هرگونه انحراف در طرح‌هایی که به تعهد خود عمل نکنند به طور جد برخورد خواهد شد و علاوه بر برگشت وجوه پرداختی، سود تسهیلات دوران پرداخت نیز بر اساس دستورالعمل مربوطه به شرح مصوب بانک‌ها محاسبه خواهد شد.

سلیمی با اشاره به این‌که از ابتدای شروع طرح، استان هرمزگان همواره پیشرو و دارای رتبه اول در جذب اعتبارات روستایی بوده است، بیان داشت: با عنایت ویژه استاندار و پیگیری‌های مجدانه معاون اقتصادی استانداری و با تلاش اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و دبیرخانه کارگروه اشتغال و  همچنین همکاری مدیران بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی، تاکنون حدود 220 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی به طرح های متقاضی در روستاها پرداخت شده که در اجرای این طرح‌ها، بیش از 4 هزار و 500 فرصت شغلی در استان ایجاد می‌شود.

گفتنی است، در راستای حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، از محل صندوق توسعه ملی 289 میلیارد تومان تسهیلات شش درصدی برای طرح‌های اشتغال روستایی و شهرهای زیر 10  هزار نفر جمعیت در استان ابلاغ شده است که طرح‌های متقاضیان استفاده از این تسهیلات، توسط کمیته‌های فنی از جهت کمی و کیفی مورد بررسی قرار گرفته و پس از تائید نهایی، طرح برای تأمین اعتبار به بانک معرفی و پس از بررسی بانک در صورت داشتن توجیه فنی و اقتصادی، طرح در نوبت دریافت وام اشتغال قرار می‌گیرد./فارس

دیدگاه ها (0)
img