12

مهر

1403


اقتصادی

03 آذر 1397 07:54 0 کامنت

صبح ساحل ، اقتصادی - طرح توسعه شهرک صنعتی میناب، رفع مشکلات زیرساختی شهرک صنعتی سرچهان حاجی آباد، واگذاری زمین و استعلامات شهرک های صنعتی پارسیان و جاسک مهم‌ترین مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بود.
استاندار هرمزگان دراین نشست گفت: باید زمینه راه اندازی شهرک های صنعتی سرچاهان و پارسیان به سرعت فراهم شود تا فعالیت این دو شهرک با مشارکت بخش خصوصی آغاز شود.

فریدون همتی با اشاره به بررسی مسائل دو شهرک صنعتی سرچاهان و پارسیان در این نشست، عنوان کرد: با تصمیمات اتخاذ شده باید مسائل این دو شهرک به سرعت رفع و زمینه راه اندازی آنها فراهم شود تا فعالیت این دو شهرک با مشارکت بخش خصوصی آغاز شود.

وی ادامه داد: مشکلات شهرک صنعتی میناب نیز باید جهت انجام سرمایه گذاری های جدید رفع شود تا شاهد توسعه این شهرک صنعتی باشیم.استاندار هرمزگان ضمن تاکید بر حل مسائل شهرک صنعتی دو هزار هکتاری جاسک، افزود: در این شهرک پروژه های بزرگ و مهم صنعتی از جمله پالایشگاه 350 هزار بشکه ای احداث خواهد شد.

همتی بر لزوم پاسخ دستگاه های اجرایی به درخواست های استعلام سرمایه گذاران در مدت دو هفته تاکید کرد و بیان داشت: اگر دستگاه ها در این مدت به سرمایه گذاران پاسخ ندهند، ما آن را به منزله موافقت دستگاه با درخواست مربوطه تلقی می کنیم و اگر در ادامه مشکلی ایجاد شد، مدیر دستگاه مربوطه باید پاسخگو باشد.

وی خواستار ارائه گزارش منظم از روند انجام مراودات اقتصادی و تجاری استان شد و تصریح کرد: دستگاه های مسئول به طور منظم از روند صادرات و واردات کالا در استان گزارش ارائه دهند و مسائل این بخش تحت نظارت باشد تا مشکلی برای فعالان اقتصادی، تجاری و بازرگانان استان ایجاد نشود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: در این جلسه برای بازسازی و نوسازی صنایع استان بیش از ۱۴ میلیارد تومان مصوب شد.خلیل قاسمی افزود: در هفت ماه امسال تولیدات صنعتی و معدنی واحد‌های شاخص هرمزگان ۱۷ میلیون تن است که ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزیش دارد.

وی گفت: بیشتر تولید واحد‌های صنعتی و معدنی فولاد، فرآورده‌های گچ، سنگ گابرو و روی است که به کشور‌های حاشیه خلیج فارس، هند و آفریقای جنوبی صادر شده است.

قاسمی افزود: مشکل سوخت واحد‌های مرغداری پارسیان دیگر موضوعی بود که مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی هرمزگان گفت: عملیات اجرایی نخستین شهرک صنعتی و معدنی استان به زودی در حاجی آباد آغاز می‌شود.سید امیر امیری زاد افزود: در گام نخست این شهرک ۲۰ طرح صنعتی اجرایی می‌شود.

وی گفت: عملیات اجرایی این طرح زمینه اشتغال ۳ هزار نفر را فراهم می‌کند. همچنین معاون امورصنایع سازمان صنعت،معدن وتجارت هرمزگان درحاشیه  برگزاری  کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به خبرنگارما گفت : حل مشکلات واحدهای تولیدی جزو اولویت های هرمزگان است.

سهراب رضوانی تاکید کرد : در شرایط موجود اقتصادی کشور ، برای حفظ و رونق تولید و جلوگیری از فشار مضاعف به واحدهای اقتصادی بایستی از آنها حمایت لازم صورت پذیرد.

معاون امورصنایع سازمان صنعت،معدن وتجارت هرمزگان اظهار داشت: مدیران واحدها از ظرفیت این کارگروه برای رفع مشکلات خود استفاده کنند.

سهراب رضوانی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت های قانونی برای رفع مشکلات تاکید کرد: همه ما باید کمک کنیم که مشکلات واحدها را به منظور بازگشت آنها به مدار تولید و همچنین رونق تولید حل کنیم.

دیدگاه ها (0)
img