13

مهر

1403


اجتماعی

03 آذر 1397 09:33 0 کامنت

صبح ساحل ، اجتماعی - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان گفت: بیستمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار «مدرسه ایمن و جامعه تاب‌آور» در مدارس شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.
علی اعمی‌، اظهارداشت: باتوجه به افزایش آمار زلزله در ایران و اهمیت ارتقای آمادگی مردم در مواجه‌شدن با اثرات آن، مانور زلزله و ایمنی با رویکرد محله‌محوری در استان هرمزگان برگزار می‌شود.

وی افزود: در مانور زلزله امسال تلاش می‌شود ساکنین محله‌های مجاور مدارس در مانور نقش‌آفرینی نموده و علاوه بر ارتقای سطح آمادگی مدارس، محلات نیز در این بخش توانمند شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان به نقش مدارس و محلات در این مانور پرداخت و گفت: در طراحی سناریو مانور سعی شده از مدارس به‌عنوان پایگاه پیشگیری و مدیریت بحران محدوده مجاور مدرسه استفاده شود و اهالی محلات نیز به‌عنوان اولین نفرات درگیر در زلزله با کسب توانمندی‌های امدادی و فراگیری مدیریت بحران در مواقع بحران، خود بتوانند به یکدیگر کمک کنند.

اعمی‌برنطین بیان‌کرد: طی دو ماه اخیر در تمامی شهرستان‌ها، جلسات هماهنگی اجرای مانور با حضور رئیس اداره عملیات جمعیت هلال احمر استان، نماینده مدیریت بحران استان در محل فرمانداری‌ها برگزار، و تلاش شده از تمامی ظرفیت‌های شهرستان‌ها برای اجرای این مانور استفاده شود.

وی ابرازداشت: این مانور با هدایت و همکاری سه معاونت امداد و‌ نجات، امور جوانان و‌ آموزش و‌ پژوهش جمعیت هلال احمر و همکاری دستگاه‌های مرتبط برگزار می‌گردد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان اضافه‌کرد: در مرکز استان نیز تمهیداتی اندیشیده شده که با هدف گسترش آموزش خودامدادی بین دانش‌آموزان، طی دو روز تمامی مربیان پرورشی و‌ بهداشت و‌ مدیران مدارس آموزش‌های لازم را فراگرفته و‌ به دانش‌آموزان انتقال دهند.

وی اشاره‌کرد: اعضای کانون‌های دانش‌آموزی جمعیت هلال احمر در سراسر استان با پوشش کاور هلال احمر تحت عنوان «گروه قرمز»، اقدامات خود را در مانور به انجام می‌رسانند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان تاکیدکرد: از آنجا که هدف و رویکرد فعلی مانور محله‌محوری است بایستی این مانور بدون مداخله نهادهای امدادی برگزار، و تلاش می‌شود با واقعیت سوانح همخوانی داشته باشد و مردم محلات درگیر این مانور شوند.

دیدگاه ها (0)
img