با حضور فرمانده کل ارتش در بندرعباس انجام شد؛

الحاق ناوشکن«سهند» به ناوگان نیروی دریایی ارتش



صبح ساحل ، سیاسی - در مراسمی ناوشکن سهند به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیوست. 

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دراین  مراسم گفت: ساخت ناوشکن جماران نقطه عطف بود، اما طراحی و ارتقا و ساخت شناور‌های دیگر فراترازساخت جماران است.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی افزود: هم افزایی دو نیروی دریایی سپاه و ارتش وارد مرحله ای  شده است که پشتیبانی سایر نیرو‌ها را بیش از پیش به خود جذب و ما را حافظ و حاکم خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز کرده است.وی گفت: ما می‌توانیم اقدامات دشمن را خنثی و امنیت منطقه را حفظ کنیم.

فرمانده کل ارتش افزود: نظام سلطه به سرکردگی امریکا و زوج نامشروعش؛ رژیم صهیونسیتی و کسانی که خود را به این دو عنصر بدنام و ضد حقوق بشری نزدیک کرده اند، با ایجاد ناامنی در منطقه به حیات خود ادامه می‌دهند، اما رسوایی آن‌ها و ذلت وابستگانشان دیر نیست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی نیز گفت: ناوشکن سهند حاصل مشارکت و هم افزایی نیرو‌های توانمند ارتش جمهوری اسلامی ایران، وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، مراکز علمی، صنعتی، دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان جمهوری اسلامی ایران است که امروز به عرصه ظهور رسیده است.

امیر دریادار حسین خانزادی افزود:این ناوشکن آماده است با حضور دراقیانوس‌ها و دریا‌ها و اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران آنگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اند اقتدار ملت ایران در دریا باشد.

وی گفت:هدایت و راهبری این آرایه بسیار پیچیده و روزآمد نظامی نیز به دست فرزندان و سربازان ولایت از نسل انقلاب که در مراکز آموزشی ارتش راهبردی جمهوری اسلامی ایران تربیت شده اند و آموزش دیده اند، سپرده شده و سربازان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آماده اند تا با برخورداری از ویژگی‌های ایمان شجاعت و دانش، امنیت دریا‌های جمهوری اسلامی ایران را آنگونه برقرار کنند که حتی فکر تجاوز به ذهن دشمنان خطور نکند.فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: یاوه گویانی که به تحریم‌های مضحک متوسل شده اند بدانند سهند با اراده و باور جوانان ایرانی به عرصه نبرد بازگشته تا با بهره گیری از سامانه‌های هوشمند ایرانی امنیت جمعی را به منطقه و جهان هدیه کند و برای ملت‌های آزاد جهان الهام بخش باشد.امیر خانزادی افزود: با توکل به وعده حق الهی اطمینان داریم زمان افول استکبار جهانی فرا رسیده و وقت آنست که استکبار و ایادی سرسپرده شان بدهی شان به ایران و ایرانی را بپردازند.

فرمانده کارخانجات نیروی دریایی ارتش گفت: ناوشکن سهند که به دست توانمند مهندسان نیروی دریایی ارتش ساخته شده است، پیشرفته‌ترین ناوشکن نیروی دریایی ارتش است.

فرمانده کارخانجات نیروی دریایی ارتش گفت: ناوشکن سهند که به دست توانمند مهندسان نیروی دریایی ارتش ساخته شده است، پیشرفته‌ترین ناوشکن نیروی دریایی ارتش است.امیردریادار دوم علیرضا شیخی افزود: این ناوشکن هزار و ۳۰۰ تن وزن، ۹۶ متر طول و بیش از ۲۵ گره دریایی سرعت دارد.

وی گفت: ناوشکن سهند توانایی حمل انواع سلاح‌های سطحی، زیرسطحی، هوایی و امکان غافلگیری و به اشتباه انداختن رادار‌های دشمن دارد.

فرمانده کارخانجات نیروی دریایی ارتش افزود: با افزایش گنجایش مخزن سوخت، ماندگاری این ناوشکن در دریا بیشتر از ناوشکن‌های موجود در نیروی دریایی ارتش است.

امیردریادار دوم علیرضا شیخی گفت: این ناو شکن قادر است ۱۵۰ روز به همراه شناور‌های پشتیبان در اقیانوس‌های دوردست و آب‌های با تلاطم بالا دریانوردی کند.

وی افزود: رادارگریزی، دارابودن سامانه‌های ضد زیردریایی، موشکی سطح به سطح و سطح به هوا، سامانه دفاع نقطه‌ای و انواع توپ‌های ضد هوایی و ضد سطحی از دیگر قابلیت‌های ناو شکن سهند است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها