12

مهر

1403


اجتماعی

15 آذر 1397 08:36 0 کامنت

صبح ساحل  ، اجتماعی - مدیرکل کمیته امداد هرمزگان گفت: مردم نیکوکار هرمزگان در هشت‌ماهه سال جاری، ۹ میلیارد و ۸۴۲میلیون تومان زکات پرداخت کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵درصد افزایش داشته است.

علی الهیاری با بیان اینکه این استان رتبه نخست کشوری در تحقق برنامه زکات را کسب کرده است گفت: مردم نیکوکار هرمزگان در هشت‌ماهه نخست سال جاری، ۹ میلیارد و ۸۴۲ میلیون تومان زکات پرداخت کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است.

وی افزود: دو میلیارد و ۳۹۵ میلیون تومان از این مبلغ زکات واجب، یک میلیارد و ۸۷۶ میلیون تومان زکات مستحبی، پنج میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان زکات فطریه و ۹۱ میلیون تومان نیز کفارات بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان با اشاره به اینکه از محل زکات جمع‌آوری‌شده ۴۹ هزار و ۷۱۵ مورد خدمت به مددجویان ارائه‌شده است خاطرنشان کرد: ۱۸۷ مورد کمک‌هزینه ازدواج، ۴۵ هزار و ۱۶۷ مورد معیشت، ۱۲۰ مورد کمک‌هزینه درمان، یک مورد احداث و بازسازی مسکن و چهار و ۱۵۰ مورد خدمات در سایر زمینه‌ها به مددجویان ارائه‌شده که مبلغ هزینه شده در این زمینه ۸۸۰ میلیون تومان است.

الهیاری در پایان به اهمیت نقش محوری تبلیغات در ترویج زکات دانست و گفت: مشارکت و فرهنگ‌سازی در امر زکات، وظیفه‌ای همگانی است و باید همه دستگاه‌های اجرایی متولی در ترویج و اشاعه زکات بیش از گذشته تلاش کنند.

دیدگاه ها (0)
img