12

مهر

1403


اقتصادی

24 آذر 1397 11:21 0 کامنت

صبح ساحل ، اقتصادی - قیمت گذاری خودرو توسط سازمان حمایت بر اساس ضوابط قیمت گذاری مصوب هیئت، تعیین و تثبیت قیمت‌ها صورت می‌گیرد.

عباس تابش معاون وزیرصنعت افزود: سازمان حمایت صرفا براساس صورت‌های مالی حسابرسی‌شده و اسناد و مدارک مثبته و با درنظر گرفتن سهم مواد، دستمزد، سربار، انرژی و... قیمت های ارائه شده از سوی قطعه سازان و موارد اثر گذار دیگر، قیمت‌ها را محاسبه و تعیین می‌کند و در ادامه کارگروه تنظیم بازار براساس منافع، مصالح و ملاحظات تنظیم بازار نسبت به چگونگی اعمال و پیاده‌سازی قیمت‌های جدید، تصمیم خواهد گرفت.

معاون وزیر و رئیس ­سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ضمن اشاره به اینکه براساس مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی، تنها مرجع کارشناسی و تخصصی قیمت گذاری کالا و خدمات در کشور سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان است گفت: به همین دلیل همه­­ مراجع قیمت گذاری قانونی در ارائه قیمت مکلف به اخذ نظر کارشناسی این سازمان هستند و کارگروه تنظیم بازار صرف نظر از وضع گوناگون قیمت گذاری در کشور تنها مرجع نهایی رسیدگی به گزارش های کارشناسی قیمت و تعیین قیمت کالا و خدمات و تنظیم بازار در کشور است و همه­ مراجع قیمت گذاری قبل از اقدام مکلف به اخذ و عمل به آرا در این کارگروه هستند و تصمیمات این کارگروه که با رای اکثریت اعضاء قانونی حاضر اتخاذ می شود و با امضاء رئیس کارگروه ابلاغ می شود برای­ همه ­مراجع دولتی، غیردولتی و نهاد های عمومی غیردولتی و حکومتی لازم الاجراء است.

وی در ادامه درخصوص قیمت گذاری خودرو اظهار داشت: تغییر و تحولات قیمتی در بازار خودرو در سال گذشته با نرخ میانگین هر دلار 3 هزار و 860 تومان بوده که این رقم در سال جاری به حدود 9 هزار تومان در سامانه ارزی نیما افزایش یافته و این افزایش بطور قطع در بهای تمام شده خودرو تاثیر گذار است.

دیدگاه ها (0)
img