12

مهر

1403


اجتماعی

28 آذر 1397 10:15 0 کامنت

صبح ساحل ، اجتماعی - مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت :دانش آموزان هرمزگانی برای نخستین بار در کشور دو مقام جشنواره جوان خوارزمی را بدست آوردند.

موسی دادی زاده افزود: امین صمدی از بندرعباس مقام دوم رشته ادبیات فارسی و علیرضا صالحی و محمد سالاری از سیریک مقام سوم رشته علوم اجتماعی این جشنواره را از آن خود کردند.

وی ادامه داد: هشت هزار طرح از سراسر کشور به این جشنواره ارسال شد که از این تعداد 31 طرح به مرحله نهایی راه یافت .

وی گفت: طرح دانش آموزان هرمزگانی در این جشنواره پس از عبور از پنج مرحله مختلف داوری برای نخستین بار برگزیده شد و در جایگاه چهارم قرار گرفت.

جشنواره جوان خوارزمی هر سال در 16 گروه علمی در هفته پژوهش برگزار می شود.استان یزد با 5 طرح ، تهران با 4 طرح و آذربایجان شرقی با 3 طرح به ترتیب مقام اول تا سوم این جشنواره را بدست آوردند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: در سند تحول بنیادین این وزارت خانه رویکرد آموزش و ارائه مطالب از حافظه محوری به فرآیند محوری تغییر یافته است تا دانش آموزان بر پایه تحقیقات و پژوهش به تولید علم بپردازند.

موسی دادی زاده مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در پایان افزود: توسعه پژوهش سراهای دانش آموزی، آزمایشگاه های نانو و برگزاری دوره های آموزشی ویژه خانواده های دانش آموزان بر مبنای بازار کار از اهداف آموزش و پرورش هرمزگان برای اجرای طرح تحول بنیادین است.

دیدگاه ها (0)
img