در دیدارامام جمعه بندرعباس با کارگران آلومینیوم المهدی مطرح شد:

من نگفتم کاری به المهدی ندارم



صبح ساحل ، سیاسی -  نماینده ولی فقیه در هرمزگان در دیدار کارگران آلومینیوم المهدی گفت: برای احقاق حق کارگران آلومینیوم المهدی کمک می‌کنم و از طریق مراجع قضایی تا آخر پیگیری می‌کنم.

به گزارش جنوب ایران ، جمعی از کارگران کارخانه آلومینیوم المهدی با آیت الله غلامعلی نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس دیدار کردند.

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در این دیدار با اشاره به اتفاق رخ داده در نمازجمعه از سوی کارکنان این شرکت اظهار داشت: در نماز جمعه عرض کردم که وسط خطبه های نماز جمعه جای اینکارها نیست، باید در دفتر حضور یابید و در این مورد حرف بزنیم، حرف های شما را بشنوم و بعد تصمیم بگیریم، بعد از اینکه متوجه موضوع شدیم از تریبون نماز جمعه، مشکلات کارگران را حل بیان می کنم.

وی در ادامه افزود: من نگفتم کاری به المهدی ندارم، بلکه تاکید کردم نظم نمازجمعه را نباید با این کارها برهم بزنید. در همان خطبه گفتم ائمه جمعه پناه مردم هستند، با حضور در دفترم، درحد توانم برای رفع مشکلات کارکنان هر کاری انجام می‌دهم  اما  عده ای  بلند شدند و با ترک محل، سوژه به دست بعضی ها دادند و اصل حرکت آنها غلط بود، هم اکنون به شما که به نمایندگی از پرسنل شرکت حضور دارید، می‌گویم که عرض بنده آن روز این بود که من چند سال است با آقای علی‌محمدی  ارتباطی ندارم، نسبتی هم ندارم و از برخی کارهای ایشان به شدت گلایه‌مندم و شکایت دارم.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: به شماها چنین القاء کردند که من طرفدار خریدار المهدی هستم، حتی به شماها گفتند که علی‌محمدی پسر خاله نعیم‌آبادی است، در صورتی که من خاله ندارم که پسرخاله ای داشته باشم، مادر من نه برادر داشت و نه خواهر، متاسفانه از رفتار غلط برخی کارگران، سوء استفاده شد.

گزیده ای از آن حرکت، تقطیع و در تلویزیون و فضای مجازی پخش شد،  به من اهانت، و  به من تهمت زده شد اما من همه را گذشت کردم و بخشیدم .آیت‌الله نعیم‌آبادی، رها کردن نمازجمعه توسط تعدادی از کارگران المهدی را اقدامی بسیار اشتباه خواند و گفت: عده ای چنین بیان کردند که نعیم آبادی ضدکارگر است و حرف گوش نمی دهد.

آیا واقعاً این طور است؟!وی افزود: آقای علی‌محمدی خریدار کارخانه  المهدی،  اهل روستای (حداده) در نزدیکی روستای ما است و من نه ایشان را می شناسم و نه پدرشان را می شناختم. وی را فقط یکبار دیده ام، به ناروا من را حامی سرمایه دار و ضد کارگر معرفی کردند حال آنکه واقعا اینطور نبود و آن  کار حرکتی غلط و ظلم بود اما من گذشت کردم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: زمان واگذاری به سرمایه گذار جدید، اطلاع نداشتم خریدار آلومنیوم المهدی کیست. وی نیز با مشورت من اقدام به خرید نکرده است اما عده ای خواستند با آبروی من بازی کنند و عجیب است که  یک نفر از من دفاع نکرد و واقعیت را نگفت.

نعیم‌آبادی افزود: من که از نحوه و جزئیات فروش المهدی خبر ندارم، کارشناس اینکار هم نیستم، اما وزیر اقتصاد از واگذاری کارخانه آلومینیوم المهدی به‌‌عنوان بهترین معامله دولت با بخش خصوصی نام برد.

کارگران المهدی نیز بجای سروصدا در نمازجمعه و بهم‌زدن نظم این نماز عبادی سیاسی، باید حرف آنها را نقد، و دلایل را برای بنده و مسؤولان بیان می‌کردند.وی ادامه داد: برای حمایت از این کارخانه و کارگران المهدی آنچه در توانم هست انجام می‌دهم هر چند به‌صورت مستقیم مدیریت مجموعه  دست من نیست.

اگر دفتر امام جمعه را حلّال مشکلات می‌دانید، در ارتباط باشید نه اینکه وقتی کار از کار گذشت بیایید.امام جمعه بندرعباس افزود: برخی از کارگران گفتند به مجتمع المهدی ظلم شده بنده عرض کردم اصلا اطلاع نداشتم که ظلم شده و وسط نماز جمعه که دادگاه نیست اما بنده برای احقاق حق کمک می‌کنم و از طریق مراجع قضایی تا آخر پیگیری می‌کنم.

در ابتدای این دیدار، یکی از نمایندگان کارگران، اتفاق رخ داده در نماز جمعه را سوءتفاهم خواند و اظهار داشت: عده‌ای خواستند از این اتفاق به نفع خود سود ببرند، اما از نظر کارگران المهدی، آن موضوع  سوءتفاهم  بود.

وی، حفظ کارخانه را دغدغه اصلی کارگران المهدی عنوان کرد و افزود: امید است با تدابیر امام جمعه و سایر مسؤولان این کارخانه از دست نرود.

نماینده کارگران المهدی تصریح کرد: کارخانه آلومینیوم را سه سال پیش به مدیرعامل جدید واگذار کردند و وی طبق خواسته خود سیاست هایی را عملی کرد. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها