12

مهر

1403


ورزشی

03 بهمن 1397 08:38 0 کامنت

محمد شعبانی پیشکسوت فوتبال استان:

زیبا بود. در آن دهه رقابت بین دو تیم آرش و تاج بود و دیدارشان با حضور تماشاگران متعصب دوتیم همیشه پرشور و بانشاط بود.

بازیکنان این دو تیم سوای اعتقاد ایمانی، به پیراهن باشگاهشان هم وفادار بودند.

 امروز در جامعه فوتبال به دلیل آمدن پول تعصب به پیراهن کم‌رنگ شده است.

با فعالیت تیم نایبند در فوتبال شهرستان و محله نایبند و حضور جوانانی گمنام مثل محمد بارانی، داد خدا شاهی، محمد شعبانی، حسن بیضایی، عبدالله رضا در این تیم بر رشد و ترقی این تیم افزود. یکی از این جوانان که از همین محله فوتبالش را آغاز کرد محمد شعبانی بود و این جوان جویای نام بعدها به یکی از بازیکنان بزرگ به همراه دیگر بازیکنان نایبند و تیم منتخب استان درآمد.

 فعالیت فوتبالی از نوجوانانی تا دوران دبیرستان

محمد شعبانی دوران کودکی را در محله نایبند گذراند. درهمان دوران نوجوانی عشق به بازی با توپ پلاستیکی در همه وجودش رخنه کرده بود و بیشتر اوقات در زمین محله در زمین خاکی می‌گذراند. 

دوران ابتدایی در دبستان صنعتی گذراند و در ادامه تحصیل در دوره متوسطه رشته ادبی را انتخاب کرد و در همان‌جا بود که با روش صحیح بازی فوتبال آشنا شد.

بازیش موردتوجه دبیر ورزش دبیرستان قرار گرفت و به تیم دبیرستان دعوت شد. دربازی‌های آموزشگاهی بندرعباس بازی‌های خوبی را از خود نشان داد تا به تیم منتخب آموزشگاه‌های استان که زیر نظر عزیز دبستانی بود دعوت شود. درخشش شعبانی در فوتبال آموزشگاه‌ها باعث شد عبدالحمید سعیدیان مربی تیم نوجوانان استان ایشان را به تیم منتخب نوجوانان استان دعوت کند.

 درخشش محمد شعبانی در فوتبال خیلی سریع بود و خیلی زود به تیم منتخب استان دعوت شد. وی بعد از اخذ دیپلم دانشسرای مقدماتی در آزمون فوق‌دیپلم تربیت‌بدنی شرکت و پس از موفقیت وارد دانشکده چمران اصفهان شد و فوق‌دیپلم تربیت‌بدنی از این دانشکده اخذ کرد و در دبیرستان‌های بندرعباس به‌عنوان دبیر ورزش به فعالیت پرداخت. در سال 65 ازدواج کرد و حاصل این ازدواج 2 پسر و یک دختر است.

 کارنامه فوتبالی شعبانی:

وی کارنامه فوتبالی خود را 5 بار قهرمانی با تیم نایبند در مسابقات فوتبال باشگاه‌های بندرعباس که سه قهرمانی باشگاهی و دو قهرمانی حذفی بوده است و به مدت 5 سال عضو تیم منتخب فوتبال استان بودم.

 خاطرات شیرین:

 بهترین خاطره شعبانی مربوط به فینال بازی باشگاه‌های که بین دوتیم آرش و نایبند برگزار شد. در این بازی درحالی‌که در نیمه نخست با نتیجه 3 بر صفر از تیم آرش شکست‌خورده بودند در نیمه دوم با یک بازی طوفانی و تعصب مثال‌زدنی توانستند نتیجه را 4 بر 3 تغییر دهند و با شکست حریف سرسخت خود قهرمان فوتبال بندرعباس را از آن خود کردند که یکی دیگر از خاطرات شیرین مربوط به بازی با تیم کرمان بود که در دقیقه 90 از روی نقطه کرنر مستقیم توپ را وارد دروازه حریف کرد و در مسابقات رسمی بیش از ده گل از نقطه کرنر توپ را وارد دروازه حریفان کرد ه است.

تیم منتخب فوتبال استان

در دهه 60 از نظر شعبانی

دروازه‌بان: مهرداد رنجبر

مدافعین: محمد دستغیب، علی رئیسی، علی شعبانی و محمد طالبی

هافبک‌ها: داد خدا شاهی، محمد بارانی و حسین جعفری

فورواردها: حسن بیضایی، عبدالله رضا، عبدالحسین صادقی

مربی: عبدالله پرانداخ.

 سال 74 خداحافظی با فوتبال رسمی

در سال 1374 در آخرین بازی با تیم مسعود بندرعباس که نماینده استان در فوتبال کشور بود از دنیای فوتبال رسمی خداحافظی کرد. 

البته در زمان تدریس در روستاهای گچین و کلمتلی، بهزیستی جناح بستک بازی کرد و تیم چمران لاتیدان را با کمک جوانان کلمتلی تشکیل داد.

حرف آخر:

 تنها خواسته شعبانی از مسئولان به‌جای وعده دادن، عمل کردن به خواستههای جوانان باشد. از پدر و مادرش و همسرش که زحمات زیادی برایش کشیده‌اند قدردانی می‌کند.

 

دیدگاه ها (0)
img