با حضور مدرس آمادگی جسمانی کمیته داوران فدراسیون فوتبال و AFC

تست آمادگی جسمانی از داوران فوتبال و فوتسال گرفته شد




با حضور مدرس آمادگی جسمانی و به منظور معرفی داوران فوتبال استان هرمزگان جهت قضاوت مسابقات کشوری تست آمادگی جسمانی از آن ها گرفته شد.


عبدالمجید معماری رئیس دپارتمان داوری استان هرمزگان گفت: هرساله کمیته داوران فدراسیون فوتبال از کمیته داوران استان ها می خواهد که طبق سهمیه اعلام شده داوران واجد شرایط خودشان را جهت قضاوت در مسابقات مختلف فوتبال و فوتسال کشور معرفی نمایند به همین منظور کمیته داوران استان برای معرفی این داوران از تعدادی از داوران که شرایط قضاوت در مسابقات کشوری دارند تست آمادگی جسمانی و آزمون کتبی گرفت.

وی بیان داشت: برای این که حق داوری از بین نرود از ایرج احمدی مدرس آمادگی جسمانی کمیته داوران فدراسیون فوتبال و AFC دعوت کردیم که به استان هرمزگان بیایید و از داوران استان تست آمادگی جسمانی بگیرد که این اتفاق هم افتاد.


معماری بیان داشت: با همکاری حسن رئیسی مدیر مجموعه ورزشی شهدای دو راهی ایسینی ابتدا از داوران فوتسال تست آمادگی جسمانی به عمل آمد و در مرحله دوم از داوران و کمک داوران فوتبال در ورزشگاه خلیج فارس تست آمادگی جسمانی گرفته شد.


رئیس دپارتمان داوری استان هرمزگان گفت: با گرفتن این تست آمادگی جسمانی، داوران هرمزگانی برای قضاوت مسابقات فوتسال و فوتبال مشخص شدند و به زودی اسامی آن ها به کمیته داوران فدراسیون فوتبال اعلام خواهد شد.

معماری بیان داشت: هرساله این کار حدود یک ماه قبل از تست کشوری انجام می شود اما امسال زودتر انجام شد تا داورانی که می خواهند در تست کشوری شرکت نمایند آمادگی بیشتری داشته باشند.


 وی در ادامه گفت: با حمایتی که هیات فوتبال از کمیته داوران و دپارتمان داوری دارد برنامه های بسیار خوبی برای داوران کشوری داریم که در طول سال آنها را اجرایی خواهیم کرد.


رئیس دپارتمان داوری استان هرمزگان اظهار داشت: نخستین کاری که مورد نظرمان است برگزاری یک دوره کلاس داوری درجه سه فوتبال ساحلی است.

وی گفت: متاسفانه هرمزگان حتی یک داور فوتبال ساحلی ندارد که واقعا جای تاسف دارد و برای برطرف کردن این نقیصه تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست.


معماری از دیگر برنامه های کمیته داوران برگزاری کلاس داوری درجه سه فوتسال و ارتقا داوری درجه سه به دو فوتسال، برگزاری کلاس داوری درجه سه در چند شهرستان استان، برگزاری کلاس ارتقا درجه دو، دو به یک و یک به ملی دانست و گفت: این برنامه تنها با همکاری روسای کمیته داوران شهرستان ها صورت خواهد گرفت.

رئیس دپارتمان داوری استان هرمزگان در پایان گفت: از همه کسانی که در برگزاری تست آمادگی جسمانی با کمیته داوران و دپارتمان داوری همکاری داشتند تشکر می کنم و امیدوارم با حمایت های خوب رئیس و دبیر هیات فوتبال استان داوران ما به جایگاه خودشان در سطح کشور برسند.


ایرج احمدی مدرس آمادگی جسمانی کمیته داوران فدراسیون فوتبال و AFC هم در پایان تست آمادگی جسمانی داوران فوتسال و فوتبال هرمزگان گفت: کمیته داوران و دپارتمان داوری استان هرمزگان کار بسیار خوب و ارزشمندی انجام داد و این که زودتر از داوران خود تست گرفت نشانه آن است که به داوران خود اهمیت می دهند و حالا نوبت داوران استان است که با تلاش خود جواب زحمات آنها را بدهند.


وی بیان داشت: من کمتر برای گرفتن تست درون استانی و معرفی داوران به مسابقات کشوری به استانها سفر می کنم اما وقتی این جدیت را در کمیته داوران استان هرمزگان دیدم که می خواهند داورانشان در کشور موفق باشند به خواسته هیات فوتبال و کمیته داوران هرمزگان جواب مثبت دادم و به بندرعباس آمدم.


احمدی یکی از مشکلات داوران استان را نداشتن یک کوپل کامل در مسابقات کشوری دانست و گفت: اگر این مشکل برطرف شود یقینا داوران هرمزگانی در طول سال قضاوتهای بیشتری در سطح کشور خواهند داشت.


مدرس آمادگی جسمانی کمیته داوران فدراسیون فوتبال و AFC در پایان گفت: با تست آمادگی جسمانی که از داوران هرمزگانی گرفتم مشخص شد حدود 60 تا 70 درصد بدنشان آماده است و برای این که بتوانند تست آمادگی جسمانی کشور را با موفقیت پشت سربگذارند این دوماهی که فرصت دارند باید آمادگی خودشان را به مرز صددرصد برسانند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها