تبدیل بشاگرد به منطقه‌ توسعه یافته




استاندار هرمزگان تاکید کرد: همه مردم و مسوولان باید تلاش کنند تا فعالیت های اقتصادی بشاگرد تقویت شود و این شهرستان به منطقه ای توسعه یافته تبدیل شود.
فریدون همتی در نشست با مسؤولان شهرستان بشاگرد افزود: این شهرستان ظرفیت‌های مناسبی برای ایجاد اشتغال و درآمد زایی دارد که باید برای شکوفایی آنها تلاش کنیم.


وی بیان داشت: حمایت از سرمایه گذاران برای فعالیت در شهرستان بشاگرد باید در اولویت باشد و مشوق‌ها و تسهیلات لازم برای آنان در نظر گرفته شود.استاندار هرمزگان اظهار داشت: توسعه آبخیزداری با احداث سازه‌ها، ترویج و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و استفاده از فناوری‌های جدید برای کشاورزی از دیگر موارد مهم برای توسعه و تقویت شهرستان بشاگرد است که باید پیگیری شود.مسؤولان بشاگرد در این نشست به مسائل و مشکلات این شهرستان از جمله در بخش‌های بهداشت و درمان، مدارس، راه و آبرسانی به روستاها اشاره کردند و استاندار هرمزگان نیز این مشکلات را مورد بررسی قرار داده و برای رفع آن تصمیماتی گرفته شد.پیگیری توسعه فعالیت‌های صنعتی، اقتصادی و سرمایه گذاری در شهرستان بشاگرد از دیگر موارد مطرح شده از سوی مسؤولان بشاگرد در این نشست بود.اگر چه نشانه‌های فقر و محرومیت در بیشتر مناطق شرقی استان هرمزگان دیده می‌شود، اما درجه فقر در شهرستان بشاگرد بیشتر است و نیاز است تا مسؤولان هر چه سریع‌تر برای آن فکری اساسی کنند.


بهره برداری از واحد‌های تولیدی بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی
استاندار هرمزگان گفت: واحد‌های تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد باید با کمک بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی تا پایان امسال در چرخه تولید قرار گیرد.
فریدون همتی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هرمزگان با اشاره به تولید فرآورده‌های فولادی با ارزش افزوده افزود: به رغم توسعه صنایع فولادی در کشور هنوز برخی مواد اولیه مورد نیاز این کارخانه‌ها مانند کنسانتره و سنگ آهن بصورت خام صادر می‌شود که نیاز است با توسعه واحد‌های گندله سازی جلوی این خام فروشی گرفته شود.


وی گفت: واحد گندله سازی مادکوش با ظرفیت ۵ میلیون تن در حال ساخت است که مرحله نخست آن با ظرفیت ۲ و نیم میلیون تن از ابتدای تیرماه وارد مدار تولید می‌شود.
استاندار هرمزگان افزود: برای تولید ۱۰ میلیون تن گندله در فولاد مادکوش برنامه ریزی شده است.همتی گفت: در مرحله نخست گندله سازی ۴۰۰ شغل ایجاد می‌شود که بر اساس مصوبه کارگروه رفع موانع تولید باید ۸۰ درصد آن پس از برگزاری آزمون از میان نیرو‌های بومی گزینش شود.استاندار هرمزگان افزود: پیشنهاد شرکت مادکوش برای دریافت ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش برای کار کارشناسی و بررسی بیشتر به بانک صنعت و معدن ارسال شد.همتی گفت: برای حفظ اشتغال در هتل‌های استان مصوب شد به هتل‌ها برای پرداخت بدهی‌های تامین اجتماعی، آب و برق و مالیات تا ۲۷ اسفند فرصت داده شود.


وی افزود: دستگاه‌های اجرایی نیز باید از ایجاد و نگهداری مهمانسرا خودداری کنند و مهمانان را در هتل‌ها اسکان دهند.استاندار هرمزگان گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید برای نیمه دوم سال در بندرعباس حداقل یک جشنواره و همایش ملی با هدف رونق هتل ها، بازار و گردشگری برگزار کنند.
همتی با اشاره به عملکرد کارگروه رفع موانع تولید افزود: بیش از ۹۲ درصد مصوبات پارسال کارگروه اجرایی شده است و استان به لحاظ تحقق مصوبات رتبه سوم کشوری و از نظر تعداد کل مصوبات رتبه ۷ کشوری کسب کرده است.وی گفت: هرمزگان جزء ۸ استان نخست کشور در رونق تولید است.رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز گفت: شناسنامه واحد‌های تولیدی استان با هدف حفظ اشتغال و تولید فعلی به فرمانداری‌ها ارسال می‌شود.
خلیل قاسمی افزود: طرح تبدیل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس به کانون صادراتی فولاد کشور نیز به وزارت اقتصاد بزودی ارسال می‌شود.
وی گفت: مشکلات کارخانه‌ای تولید پودر ماهی و مشکل سهمیه سوخت برخی واحد‌های تولیدی نیز در نشست‌های جداگانه بررسی و نتایج آن در کارگروه بعدی رفع موانع تولید ارائه می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها