12

مهر

1403


اجتماعی

29 خرداد 1398 12:08 0 کامنت

بر اساس ساخت‌وساز  شهر علوی، مقررشده تا  سال 1410  جمعیتی بالغ‌بر 50 هزار نفر  ساکن علوی شوند».

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید علوی در نشست خبری  بابیان این مطلب گفت: بعد از مراحل زیادی که طی شد طرح تفضیلی نیز در سال 97 تصویب شد، ازنظر ساخت‌وساز و فعالیت مشکلی نداریم .به گفته نستور درخشنده پور ،جمعیت شهر جدید علوی هم اکنون حدود هزار نفر است، زمانی که جمعیت شهر به 10 هزار نفر برسد شهرداری تأسیس می‌شود و چون هنوز شهرداری تأسیس نشده است شرکت به نیابت شهرداری وظایف شهرداری را در شهر انجام می‌دهد. هدف ساخت شهرهای جدید جذب سرریز مادر شهرها و استان است، این شهر ، مأموریت مهم‌تری دارد که به دلیل نزدیکی به صنایع غرب بیشتر برای سکونت کارکنان این صنایع تأسیس شد.

 

این مقام مسئول  فاصله شهر علوی تا بندرعباس را  48 کیلومتر دانست  و افزود:  فاصله آن تا صنایع غرب 15 کیلومتر است و برای این دسترسی نیاز به راه دسترسی و تونل داشتیم که در حال احداث آن داشتیم و پیش‌بینی می‌شود در شش‌ماهه اول سال 99 به بهره‌برداری برسد.درخشنده پور   بابیان اینکه جاده دسترسی 11 کیلومتر است و با توجه به وجود رودخانه بین شهر جدید علوی و تونل نیاز به احداث یک پل است ادامه داد:  باکس‌های موردنیاز خریداری‌شده و پیش‌بینی می‌شود این پل در سال جاری به اتمام برسد و در سه‌ماهه اول سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی از تخصیص و اجرای   صد میلیارد تومان پروژه در شهر جدید علوی سخن گفت  که از محل اعتبارات شرکت شهرهای جدید کشور است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید علوی ، خدمات اولیه موجود  برای جمعیت مستقر در شهر را  یک مدرسه دبستان و یک راهنمایی، ساختمان پاسگاه، خانه بهداشت، زمین چمن مصنوعی، زمین ورزشی روباز، شش باب ویلا باغ، تعریض بلوار ورودی شهر و خروجی‌های متعدد، احداث پارک، آب‌نما، فروشگاه‌های موردنیاز  ذکر نمود.

درخشنده پور از پروژه مشارکتی 40 هکتاری آماده‌سازی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی و همچنین پروژه احداث هزار واحدی در حال طی کردن مراحل ابتدایی آن است نیز مطالبی عنوان کرد و یادآور شد:درمجموع پروژه تونل 65  درصد و پروژه راه 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

 وی بابیان اینکه قیمت زمین‌ها از متری 130 هزار تومان و قطعه زمین‌ها از 280 متر به بالا و ویلا باغ 1000 متر به بالا  است، در آینده هزینه‌های روبنایی نیز به قیمت زمین اضافه می‌شود گفت: 250 واحد مسکونی ساخته‌شده، صد واحد نیز در حال ساخت است و در سه‌ماهه تابستان امسال خانواده‌ها مستقر می‌شوند.

.

درخشنده پور در خصوص مرکز بهداشت نیز گفت: مرکز بهداشت فعال است و پزشک و بهورز چهارشنبه‌ها در مرکز بهداشت شهر جدید علوی حاضر می‌شوند در حال پیگیری هستیم تا علوم پزشکی مجوز حضور دائمی بهورز در خانه بهداشت را صادر کند تا بتوانیم در طول هفته به مردم خدمات دهیم اما متأسفانه هنوز اقدامی صورت نگرفته است. 

وی در پاسخ به اینکه اهالی این منطقه از نبود آب شاکی هستند اظهار داشت: پروژه آب‌شیرین‌کن را نیز داریم، چاهی حفرشده و به‌اندازه جمعیت 8 هزار نفر جوابگوست و به‌صورت شبانه‌روز در حال جمع‌آوری آب است و از پروژه آب‌شیرین‌کن انتقال آب به استان‌های کرمان و یزد 275 لیتر در ثانیه سهم شهر جدید علوی خواهد بود. درخشنده پور افزود: پست برق 63 کیلووات نیز در شهر موجود است و وجود عبور خط لوله گاز در کنار شهر، فیبر نوری از محل جاده شمالی شهر را نیز داریم که از مزایای شهر جدید علوی است.

 

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید علوی خاطرنشان ساخت: این شهر در سال 1370 تأسیس شد و در همان سال‌های اول سه هزار هکتار زمین تملک شد، این زمین اکنون در اختیار ماست، طرح جامع شهر در هزار هکتار طراحی و تصویب شد و بعد از طرح جامع طرح تفضیلی در دستور کار قرار گرفت.وی این را هم گفت که  مذاکرات خوبی را با پالایشگاه بندرعباس، آلومینیوم هرمزگان و اداره بنادر در حال مذاکره هستیم تا بخشی از کارکنان خود را در شهر جدید علوی مستقر کنند.

دیدگاه ها (0)
img