معاون وزیر صنعت معدن و تجارت دربندرعباس خبرداد

رتبه نخست استان هرمزگان در تنظیم بازار



عباس قبادی در همایش یک روزه آموزشی اجرای طرح استقرار سامانه رصد زنجیره تامین کاالهای اساسی بیان کرد: در مواردی مشاهده شده کالاهایی همچون روغن، شکر و برنج که با ارز یارانه ای ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وارد استان های مرزی مثل ایلام، خوزستان، کرمانشاه، کردستان و هرمزگان می شود، به هر شکلی از کشور خارج شده است.

وی افزود: حتی دام زنده نیز به صورت عمده از استان های مرزی یاد شده از مرز خار ج شده است که این امر باعث می شود کشور با مشکلاتی مواجه شود.

این مقام مسوول ادامه داد: از مجموعه نیروی انتظامی و استانداری انتظار می رود در بحث خروج کاالهایی که به نوعی از ارز یارانه ای بهره مند می شوند، کمک کنند که این اتفاق صورت نگیرد. عباس قبادی تشریح کرد : ما در یک جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم و باتوجه به بندری بودن استان هرمزگان مردم متوجه مشکلات تامین کالا و واردات آن به کشور نیز هستند.

وی گفت: در بحث لاستیک در کشور غیر از سایز ۲۴/۱۲ که هنوز به اشباع کامل نرسیده هیچ مشکلی نداریم و به هر میزان استان ها از جمله هرمزگان لاستیک نیاز داشته باشد، جوابگو هستیم.

قبادی تا کید کرد : استان هرمزگان در بخش صنعت، معدن و تجارت بویژه در تنظیم بازار کالا جز فعال ترین استان های کشور است و در رتبه های اول قرار دارد. معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد : بازاریان در هر مقطعی همراه و همگام با دولت بوده اند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان در این همایش افزود:  درهرمزگان با مدیریت استاندارهرمزگان و همراهی همه دستگاه های نظارتی و امنیتی استان به خوبی در تنظیم بازار یک انسجام انجام شده است که امیدواریم با آغاز طرح رصد بتوانیم دغدغه مردم در این حوزه را به حداقل برسانیم.

قاسمی بیان داشت: از ابتدای سالجاری تا کنون اقدامات خوبی در حوزه تنظیم بازار هرمزگان انجام شد و درخصوص کانتینرهای گوشتی که توسط سازمان اموال تملیکی تملک شده بود با دستور صریح دادستان و دستگاه های امنیتی تا پایان فروردین امسال قیمت گوشت در حالتی مناسب قرار گرفت و زیر نظرستاد تنظیم بازار به شبکه بازار توزیع شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان یادآورشد: طرح یکسان سازی قیمت شکر نیز با کمک فرمانداران درهمه فروشگاه های صنفی اجرا شد و در ایام ماه مبارک رمضان 7 هزار و 849 تن شکر به شکل فرا گیر در استان توزیع شد.

خلیل قاسمی ادامه داد: طرح یکسان سازی گوشت قرمز نیز از دیگر اقداماتی بود که ستاد تنظیم بازار استان با کمک تشکل ها و اتحادیه های صنفی توانست این طرح را به خوبی انجام دهد. وی گفت: با تلاش مجموعه ی ستاد تنظیم بازار، استان هرمزگان در مقایسه با سایر استان های کشور به لحاظ نرخ تورم و هزینه تمام شده خواروبار شرایط بهتری دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها