12

مهر

1403


سیاسی

27 تیر 1398 18:32 0 کامنت

سومین جلسه شورای اداری استان در سال 98 با هدف تکریم و معارفه حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و امام‌جمعه بندرعباس با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر انقلاب، حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه سراسر کشور، پور فلاح معاون وزارت اطلاعات، فریدون همتی استاندار هرمزگان و جمعی از نمایندگان مجلس، مدیران استان، علمای اهل سنت و تشیع و همچنین خانواده‌های شهدا و ایثارگران در تالار آوینی بندرعباس برگزار شد.

در ابتدای این نشست فریدون همتی ضمن تبریک به حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده از زحمات 29 ساله آیت‌الله نعیم‌آبادی در هرمزگان قدردانی کرد و گفت: وجود آیت‌الله نعیم‌آبادی همیشه برای مردم هرمزگان محترم خواهد بود. همچنین مردم هرمزگان قدردان رهبری برای انتخاب حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده به‌عنوان یکی از چهره‌های دانشگاهی و حوزوی استان خواهند بود.

استاندار افزود: در این استان اهل سنت و تشیع با وحدت و همدلی در کنار همدیگر زیسته‌اند. وحدت و همدلی در این استان موج میزند و نقش علما در این وحدت قابل‌تأمل است و امیدواریم این انتخاب تغییر و تحولی مبارک در جهت وحدت و همدلی باشد.

همتی با اشاره به امنیت در هرمزگان گفت: این استان علی‌رغم مرزی بودن ازلحاظ امنیت جزء شش استان اول کشور است.

مقام عالی دولت در استان در بخشی دیگر از سخنانش به وضعیت اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری بیش از 200 هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه منعقدشده است. سال گذشته تولیدات استان هرمزگان بیش از 7/2 میلیارد دلار بود و برای امسال هدف‌گذاری 5/3 میلیاردی صورت گرفته است. همچنین برای نیمه دوم سال هدف‌گذاری ده میلیون گردشگر داریم.

هرمزگان در کشاورزی و شیلات دارای استعداد خدادادی است. همتی ضمن بیان این مطلب گفت: با توجه به کمبود منابع دولتی در حال بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی هستیم.

 

دیدگاه ها (0)
img