ناباروری مردان ایرانی بالاتر از آمار‌های جهانی



عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا، علل ناباروری در مردان را برشمرد و شیوع ناباروی مردان در ایران را بالاتر از آمار جهانی دانست.

 

به گزارش صبح ساحل به نقل از ایسنا، دکتر ناصر امیرجنتی میزان شیوع ناباروری مردان در ایران را بالاتر از آمار‌های جهانی دانست و گفت: آمار‌های جدید در ایران سهم علت‌های مردانه در ناباروری را ۷۰ درصد اعلام کرده‌اند که بالاتر از ۵۰ درصد اعلامی از سوی سازمان جهانی بهداشت است. البته این آمار هم شامل مواردی است که علت مردانه به‌تن‌هایی عامل ناباروری است، هم مواردی که به صورت مشترک، در کنار علل زنانه باعث ناباروری می‌شود.


مدیر کلینیک ناباروری مردان ابن‌سینا با اشاره به این آمار، یادآور شد: به‌رغم این آمارها، هنوز بعضی از آقایان نمی‌توانند بپذیرند که ممکن است مشکل باروری داشته باشند و باید برای تشخیص و درمان مراجعه کنند و همچنان خانم را مقصر ناباروری قلمداد می‌کنند. ما مواردی داشتیم که آقا به‌رغم «آزواسپرمی» یعنی نداشتن اسپرم، سه بار ازدواج کرده بود تا نشان دهد مشکل از خودش نیست.


این متخصص اورولوژی، ناباروری را یک بیماری بی‌علامت دانست و گفت: در اغلب موارد، فرد هیچ درد یا شکایتی ندارد، کارکرد جنسی طبیعی دارد، یعنی هیچ مشکلی در زناشویی ندارد و فقط زمانی متوجه وجود مشکل می‌شود که برای بارداری اقدام می‌کند. در چنین مواردی، اگر زن و شوهر پس از یک سال اقدام منظم برای بارداری، نتیجه نگرفتند هر دو با هم باید به یک مرکز درمان ناباروری معتبر مراجعه کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها