25

مهر

1403


ورزشی

04 شهریور 1398 11:23 0 کامنت

به گزارش صبح ساحل، عليرضا بهرمن اظهار داشت: دهمین دوره رقابت‌های ووشو جوانان آسیا با حضور ۴۰۰ ووشوکار از ۲۰ کشور طی روزهای ۲۶ مرداد لغایت دوم شهریورماه جاری به ميزبانى برونئی دارالسلام برگزار شد.

 

وى افزود: در این مسابقات تیم چين در بخش ساندا با ۸ طلا، ۲ نقره و ۱ برنز قهرمان شد و ايران با کسب ۶ مدال طلا، ۱ مدال نقره و ۴ مدال برنز به‌عنوان نائب‌قهرمانی رسید و ویتنام با ۲ طلا، ۲ نقره و ۴ برنز به‌عنوان سومی دست یافت.

 

مربى تيم ملى ووشو جوانان اضافه كرد: در مجموع دو بخش ساندا و تالو، ایران با ۷ مدال طلا، ۵ نقره و ۱۱ برنز به‌عنوان سومی آسیا دست یافت. چین و‌ ماکائو نیز اول و دوم شدند.

بهرمن با بيان اينكه ناداورى‌ها مانع از قهرمانى ايران شد، تصريح كرد: داوران چهار طلاى قطعى را از ما گرفتند و در روز روشن حق سانداكاران ایرانی پايمال شد.

 

وى ادامه داد: مشخص بود چينى‌ها به‌دليل از دست دادن قهرمانى در ادوار گذشته كاملأ تحت فشار بودند و با ترفندهاى مختلف روحى و روانى سعى در برهم زدن شرايط خوب تيم ايران داشتند كه البته با ورود به موقع رئيس فدراسيون ووشو كشورمان در اين زمينه ناكام ماندند.

رئيس هيأت ووشو استان هرمزگان افزود: چينى‌ها براى رسيدن به عنوان قهرمانى آسیا، دست به يك عمل ناجوانمردانه زدند چراکه تنها راه رسیدن آنها به هدفشان تلقی می‌شد و با ناداورى‌هاى مكرر، چهار سانداكار تيم ايران را در مقابل رقباى چينى خود بازنده اعلام كردند كه با اين موضوع حتى صداى تماشاگران و ورزشكاران كشورهاى ديگر هم درآمد.

 

بهرمن عنوان داشت: سيد مهدى رضوى در بخش سانداى پسران و آيدا حيدرى، مهراسا عبدالهى و ياسمن باقرزاده در سانداى دختران قربانى ناداورى چينى‌ها شدند.

وى در خصوص عملكرد تالوكاران اعزامى به اين پيكارها بيان كرد: تالوكاران ايران كار سختى را پيش رو داشتند و ما نيز از عملكرد آنان رضايت داريم و قطعأ در آينده از اين ورزشكاران جوان بيشتر خواهيم شنيد.

 

مربى تيم ملى ووشو جوانان كشور گفت: طى سال‌هاى گذشته تيم ملى جوانان پشتوانه خوبى براى تيم ووشو بزرگسالان ايران بوده است و امروز نيز شاهد هستيم كه ٩٠ درصد از ملى‌پوشان اعزامى به رقابت‌هاى جهانى و آسيايى همگى از تيم جوانان به بزرگسالان تزريق شده است و اين نويد آينده‌اى درخشان براى ووشوى ايران است.

بهرمن افزود: برنامه‌هاى فدراسيون در خصوص برگزارى منظم ليگ‌هاى آقايان و بانوان، استعداديابى و آموزش به خوبى جواب داده است و عملكرد فدراسيون را درخشان نشان مى‌دهد.

 

وى اظهار كرد: شرايط اقتصادى فعلى مانع از اعزام تيم‌هاى پايه به رقابت‌هاى آسيايى و جهانى توسط برخى از فدراسيون‌ها شده است اما در فدراسيون ووشو اينگونه نيست و اعزام تيم‌هاى ملى پايه در اولويت است چراكه در جهت پشتوانه‌سازى تيم ملى بزرگسالان مؤثر است.

رئيس هيأت ووشو هرمزگان اضافه كرد: رئيس فدراسيون ووشو فردى برنامه‌محور و آينده‌نگر است و هيچگونه تفاوتى را براى تيم ملى جوانان در مقابل بزرگسالان قائل نيست و شرايط برگزارى اردوهاى تيم جوانان با بزرگسالان كاملأ برابر است.

 

بهرمن به برگزارى اردوى سوم تيم ملى جوانان به ميزبانى بندرعباس اشاره كرد و افزود: سعى شد اردوى بندرعباس به نحو شايسته برگزار شود كه جا دارد در اين خصوص از اميارى مديركل ورزش و جوانان هرمزگان تقدير شود.

مربى تيم ملى ووشو جوانان در پايان از رياست فدراسيون ووشو به دليل نگاه ويژه و مستمر به ووشوى هرمزگان تقدير كرد و گفت: وجود على‌نژاد براى ووشوى كشور خصوصأ در عرصه‌هاى بين‌المللى نعمتى بزرگ است چراكه در برونئى به عينه شاهد بودم كه مواضع چينى‌ها را در برخى موارد زير سؤوال برد و با صلابت مثال‌زدنى خود مانع از ناحقى‌هاى بی شمار آنان شد.

دیدگاه ها (0)
img