معاون قضائی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان از آزادی محکوم به قصاص پس از 6 سال حبس خبر داد.

آزادی محکوم به قصاص پس از 6 سال حبس



به گزارش صبح ساحل مظفر حمزه ئی پیش از ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس از آزادی یک زندانی محکوم به قصاص پس از تحمل 6 سال حبس خبر داد و در توضیح جزئیات این پرونده اظهارداشت:  در اواخر فصل بهار سال 1392 در یکی از مدارس استان هرمزگان دو دانش آموز با نام‌های اختصاری (الف – الف) و (و - ذ) به خاطر اختلاف کوچکی باهم درگیر می شوند؛ در حالی که تصور می‌شد این قضیه در همان مدرسه فیصله یافته است ؛ اما متأسفانه بر اثر بی‌تجربگی، ناپختگی و غرور نابجا ؛ یکی از طرفین درگیری به نام (الف _الف) که  جوانی 18 ساله بوده ؛ پس از پایان  زمان مدرسه دوباره با (و-ذ) درگیر و با چاقو او را مجروح می نماید که  بر اثر شدت جراحات منجر به فوت مرحوم (و – ذ) می‌شود.

وی افزود: پس از طرح شکایت از سوی اولیای دم و دستگیری متهم به قتل با تشکیل پرونده قضائی و رسیدگی در دادگاه کیفری استان ؛ در نهایت به استناد اقرار صریح قاتل؛ رأی قصاص وی صادر شد.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان گفت: پس از صدور حکم قصاص؛ شورای حل اختلاف استان هرمزگان بر اساس وظیفه ذاتی خود وارد عمل شد و این پرونده به شعبه 21 شورای حل اختلاف مستقر در زندان مرکزی بندرعباس ارجاع شد.

حمزئی بیان کرد: شعبه 21 شورای حل اختلاف بندرعباس پس از تشکیل  جلسات متعدد و دعوت از اولیای دم ، برخی از معتمدین محلی و ریش سفیدان، به لطف خداوند متعال، موفق به جلب رضایت اولیای دم شد.

وی خاطر نشان کرد : بدین ترتیب و با همت اعضای شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس ؛ این جوان پس از تحمل 6 سال کیفر حبس و عذاب وجدان ناشی از قتل ؛ به آغوش گرم خانواده و زندگی دوباره بازگشت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها