سرپرست انجمن كوراش هرمزگان منصوب شد



رئيس هيات ووشو هرمزگان با صدور حكمى ميثاق حيران را به‌عنوان سرپرست انجمن كوراش استان منصوب كرد.

به گزارش صبح ساحل طی ابلاغی از سوی وزارت ورزش و جوانان که به امضای معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای این وزارتخانه رسیده است، رشته کوراش از این پس تحت پوشش فدراسیون ووشو به تمامی فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد.
رشته کوراش پیش از این تحت پوشش فدراسیون جودو بود و در بازی‌های آسیایی ٢٠١٨ جاکارتا حضور پیدا کرد و در بازی‌های آسیایی ٢٠٢٢ نیز به صورت رسمی شرکت می‌کند.
در حال حاضر مدال‌های طلای این رشته برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ از ۷ طلا به ۱۵ طلا افزایش یافته است.
عليرضا بهرمن رئیس هيأت ووشو هرمزگان در اين خصوص گفت: ما تابع تصمیمات‌ فدراسيون هستیم ‌و در عین کمک به انجمن کوراش، استقلال این انجمن را در هيأت ووشو حفظ می‌کنیم.
وى درباره پیوستن انجمن کوراش به فدراسیون ووشوی ایران، افزود: وزارت ورزش بر اساس سیاست‌هایی که دارد تصمیم گرفت انجمن کوراش را از فدراسیون جودو گرفته و به فدراسیون ووشو الحاق کند و ما نيز تابع سیاست‌های فدراسيون هستیم و هر تصمیمی گرفته شود آن را قبول می‌کنیم.
رئيس هيات ووشو هرمزگان اظهار داشت: با نظر فدراسيون زين پس انجمن کوراش تحت نظارت هيأت‌هاى ووشوى استانى به فعاليت خود ادامه مى‌دهد و ما نیز سعی می‌کنیم برنامه‌های خوبی را برای اين انجمن در نظر بگيريم و این رشته را رو به موفقیت حرکت دهیم. ضمن اینکه کوراش مدال‌های طلای خوبی در بازی‌های آسیایی دارد. در جاکارتا انجمن کوراش توانست یک‌ مدال طلا از هفت طلای موجود را برای ایران کسب کند در حالی که بسیاری از رشته های ورزشى نتوانستند مدال طلا کسب کنند.
بهرمن با بيان اينكه به دنبال كسب مدال كوراش در المپياد ٩٩ هستيم، افزود: كوراش مى‌تواند با كسب مدال در المپياد سال آينده به ارتقاى جايگاه ورزش استان كمك كند كه با توجه به این‌ موضوع تصمیم داریم با یک برنامه‌ریزی خوب از این موقعیت استفاده کرده و در کنار انجمن کوراش به مدال‌آوری هرمزگان در المپياد ٩٩ کمک کنیم.
وى همچنین درباره سختی کار به دلیل تفاوت این رشته با ووشو نیز گفت: واقعا همینطور است‌، کوراش با ووشو هیچ ارتباطی ندارد، اما قرار نیست ما کارهای فنی برای انجمن کوراش انجام دهیم‌ و تنها مسائل مدیریتی این انجمن بر عهده هيأت ووشو خواهد بود که امیدوارم در آینده روند خوبی را داشته باشیم.
رئيس هيأت ووشو هرمزگان در پایان تاکید کرد: هيات ووشو در عین ‌کمک به انجمن کوراش، سعی می‌کند استقلال این انجمن‌ را نیز حفظ کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها