12

مهر

1403


اقتصادی

31 شهریور 1398 09:10 0 کامنت

وزیر نفت در راس هیاتی از مدیران ارشد وزارت نفت از پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بندرعباس بازدید کرد.

 
در جریان بازدید بیژن زنگنه از مرحله های یک، دو و سه از طرح‌های افزایش ظرفیت و رفع گلوگاه های تولید ستاره خلیج فارس، استاندار هرمزگان و جمعی از مسوولان استان نیز حضور داشتند.

 
بررسی وضعیت پدافند غیرعامل پالایشگاه و مبحث مرتبط با آن از دیگر اهداف و محورهای سفر یک روزه وزیر نفت به بندرعباس بود.

 
همچنین وزیر نفت در نشستی با مدیران پالایشگاه‌های نفت بندرعباس و میعانات گازی ستاره خلیج فارس، وضع تولید بنزین را بررسی کرد.آخرین برنامه‌ها و اقدام‌های انجام شده برای افزایش ظرفیت تولید پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز از دیگر مواردی بود که در این نشست درباره آن بحث و تبادل نظر شد.

 
استاندار هرمزگان  درحاشیه سفروزیرنفت به بندرعباس گفت:  در این سفر از روند توسعه پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بندرعباس بازدید شد.وی ادامه داد: همچنین در نشستی که با حضور وزیر نفت برگزار شد، طرح های توسعه پالایشگاه ستاره خلیج فارس و دیگر طرح‌های جدید حوزه نفت و گاز در هرمزگان از جمله در جزایر لاوان، سیری و همچنین در سواحل مکران در شرق هرمزگان مورد بررسی قرار گرفت.

 
استاندار هرمزگان افزود: طرح‌های بزرگ در حوزه نفت و گاز در هرمزگان در مرحله اجرا قرار دارند که با دستور ریاست جمهور، از محل اجرای این طرح ها چهار درصد از اعتبارات برای طرح های عمرانی و ایفای مسئولیت های اجتماعی در هرمزگان اختصاص پیدا می کند.

 
وی گفت: این امر در نشست با وزیر نفت مطرح و ایشان نیز همراهی و همکاری لازم را در این خصوص دارند.

 
وی خاطرنشان کرد: هرمزگان در بخش نفت و گاز از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است و قطب انرژی کشور محسوب می شود و طرح ها و برنامه های جدید در این حوزه ظرفیت های بزرگتر و استراتژیک تر در این استان ایجاد می کند.

 
فریدون همتی استاندار هرمزگان در پایان  بیان داشت: اجرای این طرح های بزرگ در ابعاد مختلف به ایجاد و توسعه زیرساخت ها در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی و اجتماعی در استان کمک و تاثیرات بزرگی برای هرمزگان خواهد داشت.

دیدگاه ها (0)
img